zoeken naar vader en dader 2

189 7 0
                                    

Pov Eva
We stappen uit en zetten de kinderwagen in elkaar en ik zet Juliette erin. De buggy hebben we losgekoppeld want Bram wil in de winkelwagen zitten. Ik duw de kinderwagen en Wolfs het karretje waar hij Bram in heeft gezet. We beginnen boven en lopen de route en stoppen spullen in de kar die we nodig hebben. Als we bij het restaurant zijn gaan we daar even wat drinken en een koek eten en dan lopen we weer verder. Na een hele poos rondgelopen te hebben hebben we alles wat we zochten. Alleen nog verf voor Brams kamer en Juliette's kamer. Bram krijgt blauwe verf en Juliette zachtroze want Juliette krijgt een eigen kamertje die vastzit aan mijn kamer. We betalen en gaan weer naar huis waar we Bram en Juliette meteen naar bed brengen want ze zijn erg moe. Wolfs en ik gaan ook naar bed als we de auto hebben uitgeladen en hebben afgesproken dat ik morgen bij Bram en Juliette blijf en Wolfs gewoon gaat werken. 'Weltrusten Eef.' 'Trusten Wolfs.' antwoord ik hem en ik geef hem een kus op zijn wang en loop mijn kamer in. Ik doe zachtjes voor Juliette anders word ze wakker. Ik trek mijn slaapshirt aan, doe mijn make-up af, poets mijn tanden en stap in bed waar ik bijna meteen in slaap val.

Pov Wolfs
Gister zijn Eva en ik erg laat naar bed gegaan en ik moet vandaag werken dus sta ik toch op tijd op. Ik ga een lekker ontbijtje maken voor Eva en gelijk een flesje voor Juliette en ontbijt voor Bram dan kan ik hem naar de peuterspeelzaal brengen. Ik loop naar beneden nadat ik mij heb aangekleed en stop wat broodjes in de oven. Ik pak jam, kaas en ander beleg, pers sinaasappels uit, zet het flesje voor Juliette in de magnetron. Als ik net klaar ben piept de oven en ik leg de broodjes op de borden en vlak erna piept de magnetron en ik zet het flesje ook op het dienblad en loop naar boven. Ik loop eerst naar Brams kamer om hem wakker te maken zodat we samen Eva kunnen verrassen met een ontbijtje. Bram klopt op de deur waarna ik hem open. 'Eef. Ontbijtje.' zeg ik aarzelend en Bram rent naar Eva toe en springt op het bed en geeft haar een knuffel en een dikke kus. Hij gaat naast haar zitten op het bed en ik ga naast Bram zitten en samen gaan we eten van het ontbijtje. Ik kijk op de klok en zie dat we moeten opschieten. Ik neem Bram mee naar zijn slaapkamer en ik help hem met omkleden en tanden poetsen. Snel lopen we naar beneden naar de auto en ik breng hem snel naar de peuterspeelzaal waarna ik snel nqar het bureau haast anders krijg ik een preek van Mechels. Ik ben net op tijd en meld Eva af omdat ze bij de kinderen is. Mechels vind het goed en ik werk vandaag even met Romeo. En Marion met Esmee. Ik ga zitten en mijn mobiel gaat. 'Wolfs.' zeg ik. 'Ja, met de receptie waar Gert van Gelder werkt.' zegt iemand aan de andere kant van de lijn. 'Ja zeg het maar?' moedig ik haar aan. 'Hij staat hier. Met een pistool. Bam. Pang. Pang. Niet bellen zei ik!!!' klink er ineens en dan niks meer alleen een lange piep. 'Er wordt geschoten! Snel naar het kantoor! Stuur het AT.' roep ik en ik pak mijn kogelvrij vest en ren naar de auto met Romeo achter mij aan. Ik rijd er snel naartoe. We zien hoe er mensen naar buiten rennen en er komen een paar kogels door het glazen gebouw heen naar buiten. Ik doe de auto deur open en zet hem schuin neer. Romeo stuurt de mensen achter een paar andere gebouwen en wij rennen naar binnen. Ik houd mijn pistool voor mij uitgestrekt. Ik zie hem daar staan. 'Schutter gesignaleerd.' zeg ik in het microfoontje dat aan mijn vest zit. 'Wij gaan er naartoe.' zeg ik en ik kijk naar Romeo. Hij knikt en we lopen samen op hem af. We moeten soms over een lijk stappen. We lopen langs de balie en ik de receptioniste over de balie hangen. Dood. Ik sprak nog met haar een paar minuten geleden en nu is ze dood. 'Laat je wapen vallen!' schreeuw ik en Gert kijkt mij aan. Hij doet nog niks. 'Anders mag je je kinderen niet meer zien!' roep ik. Hij laat zijn wapen vallen wat voor een luide knal zorgt. 'Handen op je hoofd en benen wijdt.' zeg ik tegen hem. Voorzichtig loop ik op hem af. Romeo loopt naar het pistool en schopt het weg en ik sla hem in de boeien. 'Situatie onder controle.' zeg ik en we lopen naar buiten. Gelukkig is dit goed afgelopen. Gert word in het arrestatiebusje gestopt en naar het bureau gereden en wij gaan er achteraan. We verhoren hem totdat hij bekent. Hij heeft ook zijn vrouwen Angelique vermoordt. Angelique heeft Jessica vermoordt en ontvoerd en hij was daar zo woest over dat hij hetzelfde heeft gedaan bij Angelique. Van Mechels mogen we naar huis waarna ik dat ook doe. Thuis vertel ik Eva dat de zaak is opgelost. Eva zit helemaal onder de verf en Bram ook. Eva is ook klaar met schilderen en inrichten. Ik loop naar boven om te kijken. Het is super geworden. Brams kamer heeft Eva als eerst gedaan zodat het een verrassing is voor Bram. Ik verschuif zijn nieuwe bed en meubels en dan is zijn kamer klaar. Dan loop ik naar Eva's kamer om daar naar het kamertje van Juliette te gaan en daar de boel in elkaar te zetten. Het is prachtig geworden. Ik loop naar beneden waar alleen Juliette is. Ik knuffel haar en leg haar terug in de box. Ik hoor het water van de douche stromen. Eva is met Bram aan het douchen. Ik bel naar de jeugdinstanties om te bellen over Bram en Juliette. Na even overleggen mogen Juliette en Bram bij ons blijven wonen. Om het te vieren maak ik een lekkere maaltijd klaar met water met bubbels voor Eva en Whisky voor mij. Bram krijgt chocomel. Als Eva en Bram beneden komen staat het eten al klaar. 'Eef, Bram. Bram en Juliette mogen bij ons wonen.' zeg ik met een grote grijns op mijn gezicht. Ik zie datEva begint te lachen. Ze geeft mij een knuffel. 'Bedankt Wolfs!' zegt ze en ze geeft mij een zoen zomaar op mijn mond. Hier heb ik al zolang van gedroomt! Dan tilt ze Bram op en knuffelt hem. Dan gaan we aan tafel zitten. Een blij gezinnetje.

de zaak komt dichterbijWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu