"Apa kes ni, cikgu tak datang pulak. Bosanlah." Keluh seseorang lalu menbenamkan kepalanya di atas meja.
"Semacam kau hari ni. Bosan bagai. Kalau cikgu ada pun, bukannya kau belajar. Main lagi ada.." Sahut rakannya.
"Jimin sayang, kalau cikgu ada, okaylah sikit dengar cikgu bebel. Ni cikgu takde, rasa sunyi pulak." Kata Taehyung.
"Whateber deh. Like I care. Weyh, main something yg best nak tak?" Jimin menanya rakan-rakannya.
"Wat game??"
_________________
"Yah!! Jimin!! Pilihlah true or dare.." Jerit Jin kepada Jimin yang duduk terpinga-pinga.
"Wait, wait.. Pahal aku pulak yang kena ni? Bukan ke pensel ni tunjuk kat Jungkook?" Tanya Jimin.
"Asal aku pulak? Kaulah. Tak pandai main cakaplah tak pandai. Tadi gedik sangat ajak orang main true or dare." Sinis Jungkook membalas.
"Fine. Aku pun akulah." Jimin menyerah.
"True or dare?"
"Ermm. Kalau aku pilih true, bocor semua rahsia. Of courselah tak. Okay, aku pilih dare." Jimin berfikir sejenak lalu memberikan keputusannya.
'.......'Jin membisik Jungkook sesuatu.
'......'Jungkook pula membisik Taehyung.
"Come on guys. Time is walking." Jimin mula bosan.
"Okay. Kitorang dare kau bawak sorang perempuan gi club." Kata Jin. Jimin senyum senget.
"Tu je ke? Kacanglah. Aku dah biasa bawak girl pergi club. Well, the famost playboy in the skull.." Balas Jimin dengan bangga.
"But, ada satu syarat.." Percakapan sinis Jungkook membuatkan Jimin berkerut dahi.
"Kau mesti pergi dengan perempuan yang aku pilih." Taehyung angkat kening. Jimin smirk.
____________________
"Minah, sini kau kejap."Ryena memandang ke arah suara.
"Apahal?" Tanya Ryena dengan acuh tak acuh.
"Aku ada kerja untuk kau."
"Amboi. Sejak bila kau jadi bos aku ni? Malaslah. Buang masa." Langkah Ryena terhenti tatkala Taehyung menahan lengannya.
"Aku upah kau. Kerja senang je. Teman Jimin pergi club.n5000won?(how much is it in Malaysia?).." Taehyung menawarkan ganjaran.
"What? Teman playboy tu pergi club?For what? Tak kuasa aku.." Ryena ingin pergi dan sekali lagi dihalang Taehyung. Ryena keluh kasar seketika.
"6000won?" Masih lagi mahu menarik Ryena untuk berminat dengan cadangannya.
Ryena berfikir kejap.
"8000won." Ryena termakan. Duit kot, siapa yang taknak.
"6800won?" Taehyung mengurangkan harga.
"7900won."nRyena meminta harga yang lebih tinggi.
"7000won??" Taehyung
"7500won and aku setuju." Kata putus dari Ryena.
"Mata duitan pulak minah ni."Sindir Taehyung. Ryena menjelingnya. Dalam dunia ni, mana ada free. Semuanya duit.
"Eleh, habis yang selama ni kau buli aku, minta duit aku tu, tak terkira tahu tak jumlahnya. And you know what? Money is everything.."
"Ergh. Da~Excuse me, kau adalah mangsa buli tetap aku, so sukahati akulah nak minta apa-apa pun dari kau. Okay, Jimin akan ambik kau kat rumah malam sabtu nanti. Bye.." Taehyung pergi meninggalkan Ryena bersendirian.
"What the heck im doing?Biarlah. Pergi club je pun. Janji duit mashyukkk."
YOU ARE READING
[ByunBoy]Byuntae Plus Playboy Namja Ever
RandomDunno how to start it.. its a Malay fanfic.