Taehyung, Jungkook, Sena dan Kai berdiri tegak di hadapan pengetua. Siapa yang tidak kenal pengetua di KyeopSkull itu. Orangnya yang garang, misai tebal. Janggut panjang. Memang siapa-siapa yang mendengar namanya akan berasa gerun.
"Tahu kenapa kamu semua di panggil ke pejabat saya?" Tanya pengetua itu. Empat orang murid di hadapannya dipandang bersilih ganti.
"Minta maaf pengetua." Taehyung dengan berbudi bahasanya menunduk hormat. Tidak berani hendak memandang wajah bengis pengetua sekolahnya itu.
"Kamu tahu tak,nkes bertumbuk ni boleh bawa kesan yang buruk untuk sekolah kita ni? Sejak tahun 2012, sekolah kita nilah yang mendapat anugerah tiga teratas antara sekolah yang paling berprestasi. Kamu semua nak jatuhkan maruah sekolah ke?"Tanya pengetua.
Murid-murid di hadapannya menggeleng. Pengetua itu menulis sesuatu di dalam kertas. Sah! Surat amaran.
"Ni amaran kali terakhir.nKalau saya jumpa muka kamu, kamu, kamu dan kamu lagi yang buat hal lepas ni. Saya takkan teragak-agak akan buat tindakan yang lebih tegas." Pengetua itu menyerahkan surat kepada mereka berempat.
"Kamu semua boleh bersurai sekarang." Arah pemgetua itu. Mereka berempat pun berpecah.
___________
Taehyung termenung jauh.Surat ditangan ditatap. 'Nak cakap kat eomma or not? Nanti eomma bising pulak.Nak cakap dengan appa, nanti tak pasal-pasal aku kena lempang.'
Taehyung bermonolog."Hey. Dari tadi dok tenung surat tu je. Biji mata aku ni pulak yang rasa nak terkeluar." Jimin menegur Taehyung.
V menghadiahkan senyum pahit kepada Jimin. Seriously, dia not in mood sekarang.
"Baru amaran je kot. Bukannya kau kena gantung sekolah pun." Jimin dengan selambanya berkata. V senyum sinis.
"Benda ni tak kena kat batang hidung kau. Kau bolehlah seronok-seronok. Kalau parents aku jumpa ni. Jangan terkejut kau kalau aku tak keluar bilik sebulan." Kata V.
"Dah tu. Siapa suruh kau tumbuk Kai?" Jimin menanya dengan sinis.
"Kalau kau ditempat aku, kau pun akan buat benda yang samalah." Ujar V.
"Jungkook pun kena jugak. Tapi taklah di meratap macam kau. Dahlah. Jangan kisah sangat pasal ni. Malam ni gi club nak? Dah lama tak pergilah."Kata Jimin.
"Club?nKau tak ingat ke, apa jadi kat Ryena dulu? Kau nak benda tu berulang lagi?" Tanya V lantas menjeling Jimin. Tak serik-serik anak Encik Park ini.
"Ala. Bukannya aku ajak Seyna pun. Pleaselah V. Semua member ikut. Takkan kitorang nak tinggalkan kau."Kata Jimin. Memujuk V.
"Yelah. Yelah."
"Yes! Love V forever!" Jimin memeluk V. V rasa seram sejuk pulak-.-
"Gay mood on." Datanglah Jin dan rakan-rakan. Lantas pelukan dileraikan.
"Pardon? Gay? Watdaheck!" Jimin berkata. Member yang lain ketawa.
"Ryena tu lembik semacam je aku tengok. Mesti dia tak sempat makan tadi kan? Korang takde makanan nak bagik dengan dia ke?" Tanya Jungkook. Semua member melihat Ryena yang hanya termenung.
"Wait. Aku rasa, aku ada lagi kot simpan roti yang kita beli tadi. Jap eh." V membuka begnya lalu mengeluarkan roti itu.
"Great. Jom bagi dia." Member bangtansonyeondan menghampiri meja Ryena.
"Nah. Makan sampai habis."nJimin menyerahkan roti itu. Yang lain hanya angguk.
"Aku takde seleralah." Ryena menyembamkan mukanya di atas meja. Betul-betul takde selera.
"Makan sekarang atau kau nak aku sumbat kat dalam mulut kau? Jangan nak mengadalah Miss Ryena oi." Arah V pula. Ryena menjelingnya.
'Sibuk je. Dah aku taknak makan, taknaklah! Main paksa-paksa pulak!'
"Makanlah."
"Taknaklah! Tak reti bahasa ke?" Jerit Ryena sehinggakan satu kelas boleh dengar suara dia. Member bts terkejut. Fulamak. Mengalahkan kak ponti dia punya suara.
"Eleh. Rileklah.nKau ambik jelah roti ni. Dah chau." Kata V. Member bts beredar menuju ke tempt masing-masing meninggalkan Ryena yang masih dalam dilema.
Ryena memandang roti di hadapannya. Dibukanya plastik lalu disuapkan roti itu masuk ke dalam mulutnya. Dia lapar sebenarnya. Hehe.
"Eleh. Jual mahal." Sindir V dan didengari oleh Ryena. Ryena menjelirkan lidah ke arahnya.
Entah kenapa, hati Jimin tercuit dengan telatah Ryena itu.Sungguh comel.
YOU ARE READING
[ByunBoy]Byuntae Plus Playboy Namja Ever
RandomDunno how to start it.. its a Malay fanfic.