"Asal v pilih kau hah? Punyalah banyak perempuan kat sekolah tu, kau yang sewel ni jugak yang dia pilih." Jimin membebel di dalam kereta. Ryena hanya senyum sinis.
"Tahlah BestFriendForever kau tu. Aku jugak yang jadi mangsa permainan korang ni. Tapi takpe, asalkan duit masuk. V tu punyalah kedekut. Ergh." Ryena berkata sambil menyandarkan kepalanya ke belakang.
"Siapa bagik kau baju ni?" Jimin tanya sambil matanya menilik baju singkat yang menampakkan lutut Ryena.R asa terancam jiwa lelakinya. Mana tak,paha Ryena yang putih, pinggangnya yang ramping. Weyh Jimin. Pemanduan kau tu yang sepatutnya kau fokuskan.
"Alien tulah. Siapa lagi. Btw kau jangan nak intai-intai, aku tumbuk kau kang." Ryena melurutkan dressnya ke paras lutut. Tahu sangat, apa dalam fikiran Jimin tu.
"Takde maknanya aku nak intai kau. Tak mengancam mana pun. Mata aku lagi mengancamlah." Balas Jimin.
"Wateverlah. Btw, kita nak buat apa kat club nanti?" Tanya Ryena dengan polosnya.
"Buat apa yang orang lain buatlah. Dance, minum and so on." Balas Jimin. Sia-sia sahaja dia sering ke club jika tidak tahu semua itu. Lainlah Ryena. First time kot.
"Kau minum?" Tanya Ryena sambil keningnya diangkat tinggi. Jimin menepuk dahinya.
"Tak. Aku tak minum benda tu. Eomma aku tak suruh." Balas Jimin. Tawa Ryena berderai. Jimin penasaran.
"Patuh jugak kau ni. Tapi selalu pergi club. Anak emak lah?" Tawa Ryena masih bersisa. Jimin mengempal penumbuk. Geram pulak dengan si Ryena ni.
"Ergh. Diamlah." Kata Jimin. Malas untuk dijadikan bahan gelak Ryena lagi. Namun tidak Ryena. Masih lagi ketawa.
___________
"Jom masuk." Jimin memegang tangan Ryena. Mereka masuk. Kebisingan club itu memang tidak dapat disangkal. Teramat.
"Kau tunggu sini! Aku nak jumpa kawan aku." Jimin terpaksa menjerit kerana keriuhan club itu membuatkan suara Jimin tenggelam.
Ryena hanya mengangguk lalu duduk di tempat yang diarahkan oleh Jimin.Ryena melihat sekeliling. Tidak selesa dengan keadaan itu. Orang kata, masuk kandang kambing mengembek, masuk ke kandang lembu menge'moo'(Broken peribahasa).
Tapi tidak bagi Ryena. Dia bukannya liar dan terlalu sosial seperti anak-anak gadis di dalam club itu."Hye." Tiba-tiba ada seorang lelaki yang hayung-hayang duduk di sebelah Ryena. Ryena terkejut. Semakin jauh Ryena mengelak, semakin dekat lelaki itu menghampiri.
"Pergilah." Ryena menolak lelaki itu yang cuba menghampiri lehernya.
Lelaki itu memeluk Ryena lalu dengan rakusnya bertindak mengoyakkan leher baju Ryena. Ryena jadi tidak keruan. Cuba menolak lelaki itu tetapi kudratnya tidak melebihi had."Woi!" Jimin menyergah lelaki itu. Satu tumbukan hinggap di pipi lelaki itu. Jimin buru-buru membawa Ryena keluar sebelum keadaan menjadi lebih teruk.
Jimin melihat Ryena.bGadis itu menangis.nPilu hati Jimin melihatnya.
"Kau okay ke?"Tanya Jimin. Ryena hanya angguk sambil mengesat airmatanya.
"Aku hantar kau balik." Jimin berkata. Ryena menahan lengan Jimin.
"Kalau eomma aku tanya pahal dengan baju aku camne?" Dalam sedu, Ryena cuba untuk berkata-kata. Riak wajah Jimin berubah. Ya tak ya jugak.
"Aku bawak kau beli baju dulu lepas tu aku bawak kau balik. Okay?" Ryena mengangguk dengan arahan Jimin.
YOU ARE READING
[ByunBoy]Byuntae Plus Playboy Namja Ever
RandomDunno how to start it.. its a Malay fanfic.