Member Bts yang lain bersembunyi di sebalik semak. Entah bila pulak wujud semak-samun kat sekolah mereka. Semuannya semata-mata hendak 'menonton' lamaran gah Jimin dekat tandas.
"Oh God! Tolonglah kawan kitorang yang comel tu." Pinta Rapmon. Kedua-dua tapak tangannya dirapatkan. Berdoa kepada Tuhan supaya semuannya berjalan lancar.
"Kalau Jimin berjaya, aku sanggup masak telur goreng hari-hari." Kata Taehyung pula.
"Masak telur mata kerbau ye V? Yang tu sedap." Kata Jungkook. V menjelingnya. 'Aku masak telur untuk makan aku soranglah. Takde maknanya aku nak buat untuk kau.' Kata V dalam hati.
"Diamlah weyh. Tak dapat fokuslah." Jin memarahi mereka. Mereka semua pun mencebik.
-Jimin POV-
Erk. Erk. Erk. Erk. Erk. Aku takut! Rasa nak kencing je ni. Kalau dia tak terima aku camne? Malu seabad aku nanti. Argh! Aku nak lari ni. Otokkae?
"Eerr. Ryena." Ryena keluar dari tandas. Aku pun tegur dia. Fuh. Angin yang menghembus ke rambutnya memang terbaiklah. Cantiknya dia ni. Aku berangan sakan sekejap.
"Hey, Jimin. Wassup?" Tanya Ryena kepada aku. Aku tersengih. Perlu ke aku buat camnni? Depan tandas? Erk. Bau busuklah pulak. Takpe. Kau rileks je Jimin. Kau gentleman seyh.
"Aigoo. Kyeopta." Ryena menggosok-gosok kepala aku. Aku kaku kejap. Gila. Sentuhan dia buat aku hilang arahlah. Aku menampar diriku. Pabo! Jangan berangan lagilah pendek!
"Actually..." Aku rasa takut nak sambung ayat keramat aku. Ryena hanya senyum. Please jangan pandang aku camtu Ryena. Aku boleh mati terkencing berdiri ni.
"Kenapalah kau ni?" Tanya Ryena. Aku ambil nafas. Oksigen semua masuk ke dalam mulut aku. Aku harus lamar dia jugak! Sebab aku teringat kata-kata Suga semalam.
'Guys, kalau nanti nak kencing or berak, jangan flash ye. Kita suruh je Jimin yang bersihkan kalau dia gagal lamar Ryena' Gulp! Aku telan air liur. Tahu-tahu jelah bau hancing member dia semua tu tahap berapa.
"Ryena, will you be my girlfriend? Aku suka kat kau." Aku melutut. And actually, aku tak bawak cincin. Aku bawak bunga telur. Jin hyung yang tolong rebuskan pagi tadi.
Aku lihat Ryena hanya kaku. Aku mengeluh. Dia taknak ke? Nampaknya, terpaksalah aku cuci tandas.
"Yes. I will." Aku terkejut dengann Ryena yang tiba-tiba mencium pipi aku. Wow! Drastik sangat.
Aku angkat dari melutut tadi. Aku peluknya.
"Thanks." Aku kata."But, why dekat tandas?" Ryena tanya aku lalu ketawa. Aku menggaru kepala yang tidak gatal.
-End Jimin POV-
"Piwit. Piwit. Pak pak kebum. Pak pak kebum." Bts mendekati mereka berdua. Kedua-dua mereka berasa malu.
"Alahai. Sweet couple. Omg. Guys, wat should we called them?" Tanya Rapmon kepada membernya. Semua ligat berfikir.
"Sweety couple." Kata Jungkook. Mereka semua mengangguk. Cadangan Jungkook terpilih.
"Jimin. Belanjalah kitorang." Jhope menyiku Jimin. Jimin rolling eyes.
"Kenapa aku pulak?" Tanya Jimin dengan rasa tidak puas hati.
"Ryena. Kau tengok namchin kau ni. Kedekut. Kau tinggalkan jelah dia." Hasut Taehyung. Jimin menjelingnya. Ryena pula ketawa.
"Shey kau V? Aish. Yelah. Yelah. Jom gi kantin." Jimin mengalah. Semua member bersorakan lalu pergi ke kantin. Tinggal Jimin dengan Ryena je kat situ.
"Ermm. Jom." Jimin masih malu-malu. Dia memegang tangan Ryena. Malu seyh pegang tangan perempuan. Wah. Macam kat heaven. Ni meh perasaan orang bercinta?
___
"Shit Jimin! Kau memang dah cabar kesabaran aku." Seseorang memerhati mereka sambil menggenggam penumbuk.
•••••••
Sorry lama sangat tak update T_T. Idea takdo. Hokhok. Komen please. And thanks. Jangan lupa vote ye? Mesti banyak yang dah remove ff ni dari libary sebab lambat sangat update. Mian..
YOU ARE READING
[ByunBoy]Byuntae Plus Playboy Namja Ever
RandomDunno how to start it.. its a Malay fanfic.