En ja hoor,de maandag ochtend wekker gaat weer. Ik wrijf de slaap uit mijn ogen. Ik heb slecht geslapen door wat er gisteren is gebeurt. Ik voel me nog steeds niet helemaal goed erover. Ik heb hem laten stikken... Ik maak een knot in mijn haar en loop naar de badkamer. Ik was mijn gezicht, poets mijn tanden en ga dan weer terug naar mijn kamer. Ik pak de eerste de beste broek en t-shirt die ik kan vinden, kam snel mijn haar en doe wat make-up op. Niemand is al beneden. Dus ik smeer mijn brood op het aanrecht. En dan herinner ik me opeens dat ik een 'afspraak' heb met Jay! Ik heb er gemixte gevoelens over. Ja ik was altijd verliefd op hem. Maar dat was elk meisje van school. En nu wil hij opeens afspreken??? Ik ga naar de garage en pak mijn fiets eruit.
"JUUULL!!!" Hoor ik achter me geschreeuwd wanneer ik het schoolplein op fiets. Het is Lynn. "JULIAAA!" Ze komt met een rode kop als een gek aanscheuren. Lynn komt nooit zo vroeg, laat staan optijd. Zelf noemt ze het een slechte relatie met haar wekker. "Julia, groot nieuws" "Is de rest van de band al op school?" "Euhmm.. geen idee." Ze trekt aan mijn jas, dus loop ik maar snel mee naar binnen. Daar zit de rest. "GUYSS!!" "OMG IK HEB ZO GROOT NIEUWS!" "WE MOGEN SPELEN OP HET SCHOOLFEEST!, EN ER KOMEN OOK ANDERE BANDS!" "MISSCHIEN WORDEN WE WEL ONDEKT!" "Wow rustig Lynn" lacht Jesse. "Dit is echt gaaf Lynn" zeg ik enthousiast. "Maar wanneer gaan we oefenen?" Vraagt Luke. "UHMM.. NU?!?" Zegt Lynn lacherig. "Half vier pop-up?" Lynn steekt haar hand uit naar voren. "Half vier" zeggen we in koor terwijl we onze handen erop leggen. "POOOPP UPPP!!" Roepen we terwijl we onze handen omhoog zwaaien.
Het nieuws blijft heel de dag in mijn hoofd rond spoken. En wat er gister gebeurde ook. Shit! Jay zei dat ik vanmiddag na schooltijd bij de fietsen moest wachten op hem. Noooo!! Dit gaat nu niet. "Psstt..Lynn" fluister ik tijdens de uitleg van meneer Kauwberger. "Lynn.. probleem, iemand wil met me afspreken maar ik wil en kan eigenlijk niet" "Wie? Hu?" "Jay.." "JAAYY!" Onee.. Lynn waarom zo hardop. "Mevrouw Fisterlon heb ik u toestemming gegeven om te praten" zegt meneer Kauwberger nogal statisch. "Nee meneer..sorry" "Not sorry fluistert ze er snel achteraan tegen mij. "Ik lach zachtjes. "OH, mevrouw van de Kaapen vind het grappig?" "Nee meneer..." Hij schud met zijn hoofd en gaat verder. Vanuit mijn oog hoek zie ik Aureliens ogen fonkelen. Ulgg..
"Okay Julia wat heb je me allemaal niet verteld?" Vraagt Lynn wanneer we pauze hebben. Ik vertel lynn alles. "Maar ik heb geen zin om iets met Jay te gaan doen, snap je?" "Uhm..ja okee.. maar welk meisje was ookal weer smoorverliefd op hem" "euhmm even denken.. Jul..juul..julina.." Ik begin te lachen. "AHH JAA, JULIAAA" Zegt ze met een grijns op haar gezicht. "Ik weet het maar dat is al weer anderhalf jaar geleden" We zien Aurelien de hoek om komen. Ze loop onze richting in. "Hey Julia, hey moet je weten je mag dan misschien wel bij de schoenenwinkel meer geluk hebben gehad dan mij maar hier op school blijf je van mijn Jay af, okay?" Ze draait haar hood een beetje schuin en kijkt me poeslief aan. "Aurelien, ik wil niks met.." "Ohnee? Waarom heb je dan een afspraakje met hem?" Haar lieve gezichtje is veranderd in een donderwolk. Ze draait zich om. Lynn en ik zitten buiten op een stenenrand.
Mijn drinkbeker staat er ook op. Aurelien draait zichom en geeft de beker met haar voet een tikje, waardoor alle Optimel over me heen stroomd. "Oepss.." zegt ze met een te nep kindjes accent. "AURELIEN!!, DOE NORMAAL! Schreeuwt Lynn. "Wat?, het was een ongelukje" Ze loopt weg. "Laat haar maar" zeg ik tegen Lynn.. "kom we gaan naar de conciërge.
JE LEEST
Toen ik je zag...
FanfictionJulia is 16 jaar en houd erg van muziek. Ze werkt in een schoenenwinkel om wat geld bij te verdienen. Eigenlijk haat ze het. Tot dat ze op een dag wel een heel leuke jongen de winkel ziet binnen lopen...