Merhabalar ^^ . Evet bölümün biraz geç geldiğinin farkındayım ama size muhteşem bir animeyle ( ve mangası) geldim. Bu anime benim favorim ve buradaki bir karaktere aşık oldum *.* (ciddi ciddi aşık oldum yani ). Mangası bayan mangaka Katsura Hoshino tarafından yazılmış. Şimdi tanıtım...
Genç bir exorcist ( şeytan avcısı) olan Allen Walker akumaların ruhlarını görebilmesini sağlayan lanetli bir sol göze ve bir antiakuma silahına sahiptir. İnsanların ruhlarını kullanarak akuma üreten Milenium Earl ile savaşmak için diğer exorcistlerin bulunduğu Blak Order'a katılır. (biraz türkanimeden alıntıdır)
Allen Walker baş karakterimiz. Kendisini ilk bölümlerde kıza benzetirdim :D (aslında haklıyım çünkü d gray man mangakamızın countinue mangasından yapılmış. Mnganın baş karakteri bir kız ve Allen de o karakterden yapılmış. Okumak isteyenler internette bulmak imkansız ama facebookta d gray man türkiye sayfasından okuyabilirler.) ama sonlara doğru hem güçlendi hem de karizma oldu özellikle yeni saç stiliyle. Allencığım çok kibar ve insanlara çok iyi davranır. Küçükken ustasının borçlarını ödemek için köpek gibi çalışıyormuş :D o da daha iyi bir çözüm bulmuş ama onuda izleyince öğrenirsiniz o hallerinde gülmek garanti :D (okurlar: lanet yazar bizi izlemeye mecbur bırakıyo).
Sırada Kanda Yuu. Kanda kimseyi sevmez, kimseyle konuşmaz, çabuk sinirlenir. Allen'a moyashi (fasulye tohumu, soya filizi) diye sesleniyor :D . Tabi Allen da buna her zaman kızıyor ve onun değimiyle "Allen desu bakanda!!" :D . Şahsen Kanda ile ilgili düşüncem yani bence acayip cool! Ve yakışıklı da . Ama manganın sonlarında az ağlamadım hem Kanda için hem Alma için (Alma bir karakter :D ) ben='Almağğğğ Kandağğğ aağğğğhh ühühühü hayırğğ yapmağğğ' ( bunun için çok özür diliyorum yazar size iğrenç yönünü gösterdi).
Ve benim favorim, aşkım, usagim, zeka küpüm LAVİ!!! Kızıl saçları mı dersin sempetikliği mi dersin herşeyiyle mükemmel <3 . Neyse tamam sakinleşiyorum öhöm öhöm. Lavi Bookman (-man ekini görünce süperkahraman sanmayın XD ) klanından. Bookman tarihte olan önemli olayları kaydeden kişilere denir. Lavi sıradaki Bookman olacak şu anki bookman Lavi'nin dedesi 'jiji' diye hitap ediyor. ( gerçek akrabası mı emin değiliz) Sürekli kavga ediyolar 'Kono panda jiji' . Lavi sempetik, güler yüzlü bir karakter hemen ısınıyorsunuz (ben hep böylelerini severim zaten ). İnsanlara isim takmayı çok sever Kanda gibi Allen'a moyashi diyor( bazen) Kanda'yı Yuu ismiyle çağırıyor ve Kanda hemen deliye dönüyo :D. Çok zeki bir gecede 3 kitap ezberliyor ve gördüğü her şey aklında kalıyor. Lavi'nin tek sorunu biraz çapkın olması (çarpılcan yazar... gerçekten). Lavi gördüğü güzel kıza meşhur lafı 'Strike!' ( telaffuzu daha güzel malum japonların ingilizceleri komik oluyo:sıtoraayykı). Ama merak etmeyin yazarınız o kızları hepsine büyü yaptı ve Lavi yazara kaldı ^^ nihahaha (canını seven kaçsın >o< ).
Lenalee Lee animemizdeki yegane kız karekter diyebilirim (var bir kaç tane daha ama çok arka planda kalmışlar) Kendisini hiç sevmem, nefret ederim, yolda görsem nerdeyse öldürücem öyleyim yani. Çünkü benim en nefret ettiğim şeylerden biri başkalarına yük olan kız karakterdir. Tamam savaşıyo falan ama ya Lavi'nin sırtında ya Kanda'nın kucağında yaa. Ve bazı yerlerde Lavi'ye çok yakınlaşmıştı ben delirdim tabi hemen büyü malzemelerimi hazırladım ve aa kız sonraki bölüm sakatlandı kim yaptı ya bunu yazık cık cık cık. Ama ben leenalen shipliyorum (Lavi'den uzak dursun yeter).
Animeyi ilk 3 karakter götürüyo (Lavi, Allen ,Kanda). Eminim bu karakterlerden biri favoriniz olacak( tabi kötü tayfası ve cross hariç) Youtube da videolarına bakarken ve internette resimlerine bakarken dikkatli olun çünkü d gray man'in birsürü yaoisi var. Görünce yüreğim dayanmıyo yaa :'( .
Animeyi biraz yorumlayalım ( en sevdiğim anime olduğu için her şeyiyle uzunca anlatacağım :D) Bence klasik exorcist konusunun altında da olsa oldukça özgün olmuş. Innosense (masumiyet) ismi verilen bir madde sayesinde savaşmaları, düşmanları bence çok iyi düşünülmüş. Ufak tefek şeyler dışında sevmediğim tek şeyi biraz dini içerik barındırması ve orda burda sürekli haç olması. (bizim dinimizi kötüleyen hiç bir yanı yok). Bence dövüşleri oldukça güzel ve animenin son yarısı kendini bırakmanıza izin vermiyor. Çünkü asıl savaş o kısımda başlarda konuya ve işleyişine alışmanız için filler tadında bölümler var.
Çizimlerine gelirsek başlardaki çizimlere bakarak belki mangaya başlamayabilirsiniz ama ilerledikçe managakanın nasıl kendini geliştirdiğine hayret edeceksiniz. Sonlardaki çizimler ile başlardakiler ayrı bir dünya gerçekten. Başlardaki çizimlerin çok büyük eksikleri yok aslında ama (mesela gözler ve ifadeler gayet güzel) çok manga okuduysanız ve çizimden biraz anlıyorsanız fark edersiniz. Aslında başlardaki çizimleri beğenmememin neden sanırım Lavi'yi sonlardaki gibi yakışıklı çizememesi olabilir :D . Son olarak D gray man uzun süredir devam etmiyordu ama mangakamız o kadar aradan sonra jump SQ da tekrar devam etmeye başladı. Ben nasıl mutlu olduğumu anlatamam gerçekten 5 yıldır bekliyordum :D . 219. bölüm (yeni bölüm ) manga denizinin sitesinde var ve çevirmeye devam edecekler.
Mediaya d gray man'in 4. openingini koydum. Benim favorimdir.
Yorum ve vote lütfen ^^
Dediğim gibi Lenalee yi sevmem ama çok beğendiğim bir sözü var:
' Gözlerini kapatıp dünyayı düşündüğünde ne görüyorsun? Benim gördüğüm bir harita yada benzeri bir şey değil. Ben pazıl parçaları içinde arkadaşlarımın yüzlerini görüyorum Eğer arkadaşlarım yoksa dünyanın olmasının ne faydası var? Benim dünyam değer verdiğim insanlar...'
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Manga&Anime
Non-FictionManga ve animelerin tanıtımları ve kendi eleştirilerimi içeren bir kitaptır. Çizimler, hikaye akışı ve karakterleri de değerlendireceğim.