Merhabalar uzuuun bir aradan sonra yine karşınızdayım. Normalde bölüm yazmaya çok üşenmeme karşın bu manga o kadar güzeldi ki bunu kesinlikle tanıtmalıyım dedim.
Mangamız slice of life ve komedi türlerini kapsayan belli bir konusu olmayan bir seri. Yotsuba ismindeki 5 yaşında bir kızın yeni taşındığı mahalledeki yaşamını ve yaşadığı küçük maceralarını anlatan sevimli bir manga. Mangakası Azuma Kiyohiko'dur.
Manganın ismi Yotsuba&! olmasına karşın Yotsubato -herhalde & işaretinin japonca okunuşundan dolayı- olarak da isimlendiriliyor.
2006'da Yotsuba! Japonya Medya Sanatları Festivali'nde manga kategorisinde Mükemmellik ödülüne layık görülmüştür. 2016 yılında, Hanagami Sharaku ile birlikte 20'nci Tezuka Osamu Kültürel Ödülü Büyük Ödülü'ne layık görüldü. (Kaynak: https://myanimelist.net/manga/104/Yotsuba_to )
Öncelikle bu mangayı bu kadar sevmemi sağlayan şey herhalde küçük çocukları çok seviyor oluşumdur. Bir çocuğun masumiyetini yansıtmak gerçekten kolay değildir. Nitekim mangakamız hem bunu başarmış hem de arada sırada 'büyümüş de küçülmüş' havasını ana karakterine eklemiş. Yotsuba'nın her şeye olan merakı, olayları yorumlama biçimi, insanlara davranış şekli tamamen harika bir şekilde oturtulmuş. Bunun yanında onuna katılan diğer karakterler de seriyi tam olarak tamamlamış.
İlk olarak ana karakterimiz Yotsuba'dan bahsedelim. 5 yaşında sevimli olduğu kadar meraklı bir kızımız kendisi. Düşünme şekliyle tam bir çocuk olduğu için çok ilginç şeyler yapabiliyor. İnsanlarla değişik şekillerde iletişim kuruyor. Her gün kendi eviymiş gibi komşunun evine girmesini buna örnek olarak verebiliriz :D Çok sıcak kanlı, merhametli ve aynı zamanda güçlü bir kız.
İşte bu kadar güçlü bir kız! Yerim seni çocuk.
Kendisi böyle yeşil saçlı ponçik bir şey :3 Ayrıca Yotsuba 4 yaprak demek saçlarıyla da 4 yapraklı yonca şeklini vermişler çocuğa.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Manga&Anime
Non-FictionManga ve animelerin tanıtımları ve kendi eleştirilerimi içeren bir kitaptır. Çizimler, hikaye akışı ve karakterleri de değerlendireceğim.