İlginç bir mangayla tekrar karşınızdayım.
Bu manga Katou Kotono tarafından çizilen bir tarih mangası ve Osmanlı'yı anlatıyor!Sizi bilmem ama ben Osmalı'yı anlatan bir manga olduğunu duyduğumda çok şaşırmıştım.Bizi bu kadar yakından ilgilendiren bir seri olmasına karşın çok az bilinen bir manga ve zaten çevirisi yarım bırakılmış :( .SoutenSubs'ın internet sitesinden ve Manga Türk'den (mangaoku.net) online olarak okuyabilirsiniz, soutensubs ın internet sitesinden de indirebilirsiniz.Gelelim manganın tanıtımına...
Manga temel olarak Osmanlı İmparatorluğu ile komşusu Baltain İmparatorluğu arasındaki ilişkileri ve başlayacak olan savaşı konu alıyor.16 yaşında paşa olan Mahmud Tuğrul'da ne olursa olsun bu savaşı engellemek istiyor.
Evet tanıtımın çok yetersiz olduğunun farkındayım ama 18 bölümcüğün (sadece 18 bölümü çevrilmiş) tanımını nasıl spoiler vermeden yapacağımı bilemedim.
Biraz da kendim eleştirecek olursam...Öncelikle şunu söylemeliyim ki tamamen bizim tarihimizi yansıtmıyor.Bazı isimler değişik , harita değişik ve tarih tamamiyle yanlış.Ama elbette gerçekte olan şeyleri yazamazlardı çünkü bir Japon'un birakın kendi tarihini başka bir milletin tarihini olduğu gibi yazması çeşitli sorunlara yol açabilir .Ve ayrıca eğer olduğu gibi yazsaydı mangaka ya kurgulayacak bir şey çıkmazdı (sonrada muhteşem yüzyıl gibi olurdu :D ) .Bu farklılıklar mangakanın tarihimizi bilmemesinden kaynaklanmıyor.Katou Kotono üniversitede Türk tarihi okumuş bu konuda bizden de çok bilgi sahibi bir insan.Ayrıca bir tarihçi olmasına rağmen oturup manga yazması hem şaşırtıcı geldi hemde bana baya cesaretli olduğunu düşündürdü :D .
Karakterlere gelicek olursam.Mahmud Tuğrul hikayede baş karakter .16 yaşında paşa olmuş (sizin de bildiğiniz gibi shonen mangalarda genelde bu yaşlarda karakterler olur).Hikayesi acıklı ve bence oldukça gerçekçi.Her ne kadar tam bir Türk'ü yansıtmasa da bence yeterli bir karakter.Ve ailesi kartal (şahin de olabilir) yetiştiriciliği yapıyor.Mahmud'un da İskender adında bir kartalı var.Bence bu detay harika düşünülmüş ve mangayı sıradanlıktan kurtarmış.
Benim dikkatimi çeken bir diğer karakterse Zehir Zaganos Paşa.Divan toplantılarında hep savaş taraftarı olan biri kendisi.O ıslak gibi duran siyah saçlarıylada baya karizmatik :P .
Çizimlerine gelecek olursam.Bir Masashi Kıshımoto kadar başarılı değil tabiki adam tarihçi sonuçta.Yinede diş mekanı çizmekte başarılı olduğunu düşünüyorum özellikle camileri.Sonuçta bir caminin ihtişamını resmetmek zordur.Çizimde takıldığım tek yer karakterlerin burunları oldu.Bir de kadın çizmekte neredeyse başarısız.(neyseki az kadın karakter var).
Tam olarak bizim tarihimizi yansıtmasada ve çizimleri mükemmel olmasa da bence okunması gereken bir manga. Türkçe isimleri görmek ve yer yer bize ait parçaları görmek beni etkiliyor yani.Ayrıca Türk mimarisinden esintilerle Osmanlı tarzı kıyafetler de harika.Mesela multimedia'ya koyduğum resim.Manganın 3. cildinin kapağı ve bana yeniçeri kıyafetlerini hatırlatıyor. Bence oldukça hoş ^^ .Bir de okudukça 'Vay be bir Japon gelmiş bizimle ilgili manga yazmış helal olsun' diyesim geliyor ^-^ . Okumakla kesinlikle zaman kaybetmeyeceğiniz bir manga bence hemen okunacaklar listenize ekleyin.
İyi okumalar.Sayonara ^^ .
Yakın zamanda bir haber aldım. Shoukoku no Altair'e anime serisi duyurulmuş! Bu mangayı anime olarak görmek harika olacak :3
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Manga&Anime
Non-FictionManga ve animelerin tanıtımları ve kendi eleştirilerimi içeren bir kitaptır. Çizimler, hikaye akışı ve karakterleri de değerlendireceğim.