Hoofdstuk 2

296 14 0
                                    

‘Soph ga iemand halen!’ riep An. Jhon had gezien wat er gebeurd was en kwam aangelopen. Hij nam Zendaya op en rende naar de auto . hij legde haar op de achterbank en reed, zonder iets te zeggen, weg. Jhon reed sneller dan was toegelaten naar het ziekenhuis. Hij gingen binnen me Zendaya in zijn armen. ‘Help iemand!’ riep Jhon in paniek. 2 dokters kwamen aangelopen. ‘Wat is er gebeurd?’ vroeg 1 van de dokters. ‘Ze is op school in één gezakt.’ Zei Jhon. ‘Oké, volgt u mij.’ Jhon volgde de dokters naar een onderzoekskamer. ‘Leg haar maar op de onderzoekstafel.’ Zei 1 van de dokters. Jhon legde haar op de onderzoekstafel neer. De dokters zagen dat Jhon vol bloed hing. Ze draaide Zendaya om en knipte haar T-shirt en het verband door. 1 van de dokters stuurde Jhon naar buiten. ‘We roepen wel.’ Zei de dokter en ging terug de onderzoekskamer in. ‘Breng dit naar het lab en breng O-negatief mee. Ze heeft dringend bloed nodig.’ Zei één van de dokters. Een dokter liep naar het lab en bracht O-negatief mee, de andere dokter bracht het infuus aan. Zendaya reageerde goed op het bloed. Dokter Ver Brugge bekeek de wond beter en zag een zware infectie. ‘Lars bekijk jij die wond ook is.’ Zei dokter Ver Brugge. ‘Dat ziet er niet goed uit. Geef haar een spuit antibiotica.’ Zei Lars. Dokter Ver Brugge nam een spuit antibiotica en bracht die toe. ‘Jongeman!’ riep dokter Smidt (Lars). Jhon liep naar hem toe. ‘Hoe gaat het met haar, dokter.’ Vroeg Jhon bezorgd. ‘Niet zo goed. Ze heeft een zware infectie opgelopen. We brengen haar nu naar een kamer totdat we de resultaten . U kunt bij haar.’ Zei de dokter. ‘Bedankt.’ Zei Jhon. Twee verpleegsters brachten haar naar een kamer op de spoed. De 2 verpleegsters vertrokken. Jhon liep naar bed en ging naast haar op een stoel zitten. Hij nam haar hand stevig vast. ‘Het spijt met zo.’ Fluisterde hij en kuste haar hand. Hij haalde wat haar uit haar gezicht en streelde zachtjes over haar wang. Plots kwam An binnen, Jhon sprong recht en ging weer zo koel als steen tegen de muur. ‘Hoe gaat het met haar?’ vroeg An bezorgd. ‘Ze heeft een zware infectie, maar we moeten wachten op het bloedonderzoek.’ Zei Jhon. ‘Ah. kun je me bellen als je iets meer weet, ik moet naar Frodo.’ Zei An. ‘Mag ik je nummer?’ vroeg Jhon. ‘Ja. 04********.’ Zei An. ‘Bedankt.’ Zei Jhon. ‘Ik laat je iets weten.’ An vertrok. Jhon ging voorzichtig terug naast Zendaya’s bed zitten. Hij keek haar aan, nam haar hand en ging naast haar op het bed zitten. Hij bukte zich voorover en plots ging de deur open. De dokter kwam binnen en Jhon ging weer tegen de muur staan. ‘Wat zijn de uitslagen van het onderzoek, dokter?’ vroeg Jhon ongeduldig. ‘De infectie is niet zo erg als verwacht dus die kan gewoon opgelost worden met antibiotica.’ Zei de dokter. ‘Das goed nieuws.’ Zei Jhon opgelucht. ‘Hoelang moet ze hier blijven als ze wakker is?’ ‘Als ze wakker is minimum een week.’ Zei de dokter. ‘Oké.’ Zei Jhon en de opluchting is van zijn gezicht af te lezen. ‘Ik steek nog even een infuus antibiotica en dan ben ik weg.’ Zei de dokter en liep naar zijn patiënte. ‘Oké waar kan ik even bellen?’ vroeg Jhon. ‘Hier naast.’ Zei de dokter. ‘Bedankt.’ Zei Jhon. De dokter stak de infuus en verliet de kamer. ‘Ik ben zo terug.’ Zei Jhon tegen Zendaya hopend op een antwoord. Jhon verliet de kamer en stuurde snel een bericht.

Het bericht:

De infectie is niet zo erg als verwacht. Als ze wakker is moet ze nog een week blijven.

Jhon

Jhon kreeg een bericht terug.

Het bericht:

Oké, ik ben over 30 minuten terug. Ga nog even kleding voor Zendaya halen.

An

Jhon las het bericht en ging terug naar Zendaya haar kamer. Hij ging binnen en de dokter stond hem op te wachten. ‘Wat is er, dokter?’ vroeg Jhon onrustig. ‘Ik wouw alleen even melden dat ze bloedgroep AG.’ Zei de dokter. ‘Wat houd AG in?’ vroeg Jhon. ‘AG is antigeen. Ze heeft een uiterst zeldzame bloedgroep.’ Zei de dokter. ‘Is dat een probleem?’ vroeg Jhon. ‘Nee, we zullen alleen O-negatief moeten bij geven.’ ‘Ah oké.’ Zei Jhon. ‘Sorry voor het storen.’ Zei de dokter. ‘Geen probleem.’ Zei Jhon. De dokter verlaatte de kamer. Jhon wandelde naar Zendaya en streelde haar wang. Hij buigt zich voor over en fluistert ‘Ik hou van je.’ in haar oor. Zendaya werd wakker en greep naar Jhon zijn hand. Jhon rende de kamer uit en kwam An op de gang tegen. ‘Wat is er?’ vroeg An bezorgd toen ze Jhon zijn geschrokken gezicht zat. ‘Ze is wakker. Ik moet weg.’ Zei Jhon en rende al weer weg. ‘Oké dan.’ Mompelde An en ging naar Zendaya. ‘Wat was dat met Jhon?’ vroeg An toen ze Zendaya rechtop zag zitten. ‘Dat weet ik niet. Wat doe ik hier?’ vroeg Zendaya. ‘Je was in een gezakt en Jhon is met je naar hier gereden.’ Zei An rustig. ‘Ah. Wil je de dokter gaan halen?’ vroeg Zendaya. ‘Ja.’ An ging naar buiten en kwam even later terug met een dokter. ‘Ah u bent wakker. Hoe voelt u zich?’ vroeg de dokter. ‘Goed. Wanneer mag ik naar huis?’ vroeg Zendaya. ‘Over een week.’ Zei de dokter. Zendaya zuchtte. ‘Kan ik er niet vandaag uit?’ vroeg ze hopend dat het mocht. ‘Nee, u moet minstens een week blijven.’ Zei de dokter.’Ik moet hier nu.’ Zei Zendaya. ‘Waarom?’ vroeg An. ‘Ik ben niet ziek en ik moet nog iets bespreken met iemand dus kan ik naar huis?’ ‘Nee.’zei de Dokter. An vertrok en belde Jhon. ‘Ja.’ Zei Jhon. ‘Jhon we hebben een probleem.’ Zei An. ‘Wat houd dat probleem in?’ vroeg Jhon. ‘Zendaya wilt weg en je kent ze hé.’ Zei An. ‘Ja.’ Zei Jhon. ‘Kun je komen?’ ‘Nee, sorry.’ Zei Jhon en hing op. An liep naar Zendaya haar kamer. ‘Kunnen we geen overeenkomst sluiten?’ vroeg Zendaya. ‘Nee.’ Zei de dokter die zijn geduld begon te veriezen. ‘Oké dan.’ Zei Zendaya met een zucht. Na 10 minuten ging de dokter weg en was Zendaya kalm genoeg om in slaak te vallen. An vertrok. Om 12 u s’nachts werd Zendaya wakker en trok alle infusen uit. Ze sloop door het raam naar buiten en veranderde in een panter, die is zo zwart als de nacht, en rende naar huis. Thuis nam ze een spuit antibiotica en bracht die toe. Ze vervangde het verband en kroop in haar bed. Frodo kwam in het ziekenhuis en ging naar de kamer. Hij zag dat Zendaya weg was. Hij loopt naar buiten en reed naar Zendaya haar huis. Hij belde bij Zendaya aan. Zendaya deed de deur open. ‘Wat?’ vroeg Zendaya kortaf. ‘Wat doe jij hier?’ vroeg Frodo. ‘Ik mocht naar huis.’ Zei Zendaya. ‘Je liegt.’ Zei Frodo. ‘Ik wouw naar huis.’ ‘Mag ik binnen?’ vroeg Frodo. ‘Ja.’ Zei Zendaya en deed de deur verder open zodat Frodo binnen kon. Frodo knuffelde haar en raakte haar rug. Zendaya kreunde. ‘O, sorry.’ Zei Frodo en liet haar los. ‘Laat me is zien.’ ‘Kom dan mee naar mijn verzorgingslokaal.’ Zei Zendaya en liep voor op naar het lokaal. Zendaya deed haar T-shirt omhoog. Frodo haalde het verband eraf en bekeek de wond. ‘Hoe kun jij nog rechtstaan?’ vroeg Frodo zich luidop af. ‘Dat weet ik niet, maar het doet wel pijn.’ Zei Zendaya. ‘Dat dacht ik al. Je kunt toch wel tegen pijn of ni?’ vroeg Frodo. ‘Ja.’ Zei Zendaya. ‘Oké.’ Frodo deed handschoenen aan en nam naald en draad. Hij begon de wonden één voor één dicht. Zendaya had heel de tijd op haar tanden gebeten. ‘Gaat het?’ vroeg Frodo toen hij klaar was. ‘Ja.’ Zei Zendaya met een pijnlijke toon in haar stem. ‘Ga maar even liggen. Ik moet alleen de wonden nog ontsmetten, dan het verband aanbrengen en dan kun je gaan slapen. Zei Frodo. Zendaya knikte en ging op haar buik, op de onderzoekstafel, liggen. Frodo nam de isobetadine en begon de wonden te ontsmetten en wikkelde daarna een verband rond. ‘Moet ik een pijnstiller geven?’ vroeg Frodo. Zendaya schudde ‘nee’ met haar hoofd. Ze ging rechtstaan, liet haar T-shirt zakken en ging naar boven. Ze viel meteen in slaap. Frodo ging naar de logeerkamer en kroop ook onder de wol.

The Immortal Wolf.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu