Epiloog

243 19 16
                                    

Tien jaar later.

Jhon was verhuist naar Seattle en zijn broer woonden bij hem. ze gingen heel vaak, minstens twee keer per week, naar de grafsteen. Ook al had Jhon het gevoel dat Zendaya nog leefde. Zendaya volgde Jhon overal naartoe. Vandaag was ze op de markt en botste tegen een twintiger op. ‘Sorry.’ Zei Zendaya snel en liep weer door. ‘Geeft niets. Wacht ken ik jouw?’ vroeg de twintiger. ‘Nee hoor.’ zei Zendaya vluchtig en liep snel verder. De jongeman volgde haar. ‘Zendaya?’ vroeg Jelle, de twintiger, met een blijk van herkenning. Hij greep haar bij de pols en trok haar naar zich toe. De ogen van Zendaya veranderde even maar ze had zichzelf snel weer in de hand. ‘Wie is Zendaya? Mijn naam is Ziggy.’ verzon ze vluchtig. ‘Kun je niks beter verzinnen?’ vroeg Jelle op een plagerige toon. ‘Wacht …’ ze dacht even na.’Rose.’ zei ze en knuffelde hem. ‘Hoe is het met jouw?’ vroeg Zendaya. ‘Goed, ik ben getrouwd heb twee kinderen.’ ‘Ik weet het.’ ‘Hoezo?’ vroeg Jelle verbaasd. ‘Ik was bij jullie trouw en ben langs geweest toen Zendaya en Frodo waren geboren. Hoe is het met Soph en de kinderen?’ vroeg Zendaya nieuwsgierig. ‘Goed. Je vind het toch niet erg dat we ze naar jouw en je broer hebben vernoemd?’ vroeg Jelle ongemakkelijk. ‘Nee, ik vond het leuk. Zo lieten jullie zien dat je ons niet vergeten bent. Waarom was je eigenlijk niet verrast, toen je me zag?’ vroeg Zendaya nieuwsgierig. Jhon was een paar uur na je begrafenis opgewekt en blij, maar hij ging toch vaak naar de begraafplaats, weet je het van Skais mislukte zelfmoordpogingen?’ vroeg Jelle een beetje ongemakkelijk. ‘Hoe denk je dat ze mislukt zijn?’ vroeg Zendaya met een lach. ‘Jij?’ vroeg Jelle vol ongeloof. ‘Ja.’ ‘Je moet naar Jhon gaan.’ ‘Ik wil al tien jaar naar hem toe gaan, maar ik ben bang dat hij me haat.’ ‘Hij jouw haten?!’ riep Jelle geschokt uit. ‘Ook al doet hij zo zijn best om jouw te haten, dat lukt hem niet. Hij houd te veel van je.’ ‘Hoe weet jij dat?’ vroeg Zendaya. ‘Hij heeft me verteld, dat hij je aanwezigheid voelde, maar nooit op tijd was bij jouw te zijn. Ga naar hem toe.’ zei Jelle. ‘Bedankt.’ zei Zendaya gemeend. Ze gaf hem nog een knuffel. ‘Houw je van wit en zwart?’ ‘Soms waarom?’ ‘Zendaya word een witte wolf van rust en vrede. Frodo word een zwarte wolf van agressie en wraak, maar samen zijn ze sterk. Gaan ze uit elkaar of worden ze te lang gescheiden dan is de kans groot dat ze sterven. Let goed op hen.’ zei Zendaya, gaf hem een vriendschappelijke kus op de wang en vertrok naar Jhon.

Jhon lag op zijn bed en hoorde Zendaya niet binnen komen. ‘Hey Jhon.’ fluisterde ze zacht. Jhon ging onmenselijk snel naar haar toe en raakte haar gezicht aan. ‘Waar bleef je zo lang?’ vroeg hij met een trillende stem van de emoties die door zijn lichaam gierde. ‘Ik was bang dat je me zou haten.’ fluisterde ze. ‘Ik jou haten? …… Nooit.’ ‘Dat weet ik nu ook dankzij Jelle.’ Zendaya kuste hem en al snel doken ze samen in bed……

Ze vielen naakt in elkaars armen in slaap met een volle maan aan de hemel. Ze waren dolbij dat ze herenigd waren.

The End.

The Immortal Wolf.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu