Ze bleef even als verdoofd staan daarna rende ze op Darek af ze nam haar zakmes en stak het mes in het achterhoofd van Darek. Darek viel dood op de grond. Zendaya draaide zich om en rende naar Jhon. Ze nam zijn hoofd vast. ‘Ga niet dood. Ga alstublieft niet dood. Jhon alstublieft.’ Smeekte ze en tranen liepen over haar wangen. Skai en Jelle begroeven de lichamen en hadden nog niks door wat er met Jhon aan de hand was. ‘Skai! Jelle!’ riep Zendaya. Ze kwamen naar haar. ‘Wat is er met Jhon?’ vroeg Skai bezorgd. ‘Darek heeft hem neergestoken. Skai we moeten naar het ziekenhuis.’ ‘Je hebt gelijk.’ Skai en Zendaya namen Jhon op en renden naar de auto. Jelle liep te voet naar Sophs huis. Zendaya reed veel te snel naar het ziekenhuis. Ze reed honderd twintig in bebouwde kom.
De dokters namen Jhon over en gingen met hem naar het OK. Zendaya ging naar de wc en waste haar handen. Ze keek in de spiegel en zette haar zonnebril af. Ze zag dat ze hel blauwe ogen had. Ze keek in haar ogen en zag wat ze had gedaan. Ze viel op de grond. Skai kwam binnen. ‘Wat is er?’ vroeg Skai bezorgd. ‘Ik ben een monster.’ zei Zendaya beverig. Skai begreep niet wat er aan de hand was totdat hij de ogen en de tranen zag. Hij knielde bij haar neer. ‘Je hebt je emoties terug en een normale oogkleur.’ zei Skai. ‘Maar je bent geen monster.’ ‘Hoe kun je dat zeggen? Ik heb een vrouw en een kind vermoord. Het kind voor de ogen van de moeder. Ik ben een monster.’ ‘Nee.’ zei Skai kort. ‘Ik had Aldo ook zo kunnen verslaan, als ik die stomme wond niet had gehad, had ik de verandering nooit gedaan.’ zei Zendaya boos op zichzelf en verachting. ‘Zendaya, als je niet was veranderd, was je eraan onderdoor gegaan en had je Aldo niet kunnen vermoorden.’ vertelde Skai haar. ‘Hoe bedoel je?’ vroeg Zendaya verward. ‘Aldo was niet zoals ons, maar ook niet zoals jij. Alleen jij kon hem vermoorden.’ ‘Waarom hielp je me met hem vermoorden?’ ‘Hij was een bedreiging voor de mensheid.’ ‘Ik ook dus moet jij me doden.’ zei Zendaya. ‘Eigenlijk wel.’ zei Skai. ‘Doe het.’ smeekte Zendaya. ‘Nee.’ zei Skai vastbesloten. ‘Waarom niet?’ vroeg Zendaya en het leek of ze was gekwetst. ‘Omdat mijn broer van je houd en ik ook, trouwens jouw doden is veel moeilijker nu de vijf fases zijn voltooid. Kom Jhon heeft je nodig.’ Skai en Zendaya stonden op en gingen naar de balie. ‘Kunnen we een dokter spreken?’ vroeg Skai. ‘Ja. Dokter Smedt aan de balie gevraagd. Dokter Smedt.’ De dokter kwam aangerend. ‘Wat is er, Dorien?’ ‘Deze mensen wilden een dokter spreken.’ zei Dorien en wees naar Skai en Zendaya. De dokter knikte naar Dorien. ‘Waarmee kan ik je helpen?’ vroeg de dokter vriendelijk. ‘Jhon Donovan. Hoe gaat het met hem?’ vroeg Skai. ‘Niet zo goed. Hij ligt in coma en zijn overlevingskansen zijn klein.’ zei de dokter meelevend. ‘Kunnen we hem zien?’ vroeg Zendaya gespannen en bang dat ze weer te laat kwam zoals bij Frodo. ‘Ja, volgt u mij maar.’ Skai en Zendaya volgde de dokter naar een kamer op intensieve care. ‘Hoelang heeft hij nog dokter?’ vroeg Zendaya. ‘Een week. Ik laat jullie, als jullie nog vragen hebben raad ik u aan om dokter Driesens .’ De dokter ging terug aan het werk. ‘Waar is Jelle?’ vroeg skai fluisterend aan Zendaya. ‘Hij is naar Soph.’ Zendaya en Skai gingen naar binnen. Zendaya nam Jhon zijn hand en kuste hem op zijn wang. ‘Het spijt me zo.’ zei Zendaya. Een traan rolde over haar wang en lande op het gezicht van Jhon. ,,Je bent terug.’’ zei Jhon met gedachten. ,,Hoe bedoel je?’’ vroeg Zendaya. ,,De Zendaya die ik de laatste weken heb gezien was niet het meisje waarop ik verliefd werd.’’ ,,Sorry.’’ zei Zendaya en de tranen liepen over haar wangen. ,,Geeft niet, maar ga ik sterven?’’ ‘Nee!!’ riep Zendaya overstuur. ‘Wat is er?’ vroeg Skai. ‘Hij vraagt of hij gaat sterven .’ ‘Vertel hem de waarheid.’ zei Skai. ‘Nee, ik weet een plek waar ik een middel kan vinden zodat hij niet sterft.’ zei Zendaya snel. ‘Blijft hij een mens een doodgewoon mens?’ vroeg Skai. ‘Nee. Hij zou onsterfelijk worden, maar hij moet menselijke dingen blijven eten voor energie maar hij zou niet ouder worden en sneller genezen.’ zei Zendaya overtuigd. ‘Ga het halen.’ zei Skai vastbesloten. ,,Nee.’’ zei Jhon. ,,Wil je dan liever sterven?’’ vroeg Skai. ,,Nee, maar de reis is misschien gevaarlijk en sterft zij misschien ook. Ze gaat niet.’’ zei Jhon vastbesloten. ‘Schat, ik ga. Ik wil niet dat je sterft en al zeker niet als ik niets geprobeerd heb.’ Zendaya gaf hem een kus en ging dan naar buiten, Skai volgde haar. ‘Hoe gevaarlijk is de reis?’ vroeg Skai. ‘Honderd keer gevaarlijker dan jullie twee te samen denken,heb ik me laten vertellen hé.’ ‘Oké dan.’ zei Skai al minder vastberaden. ‘Ik ga.’ zei Zendaya kalm en liep naar buiten.
JE LEEST
The Immortal Wolf.
WerewolfZendaya is een wolf die wraak wilt voor de moord op haar grote broer. Ze is ook niet zomaar een weerwolf. Ze heeft meerdere gedaantes en dit geheim houd ze voor iedereen verborgen. De leider van de jongensgroep Dark-Place. Wilt haar helpen aanvaard...