Hoofdstuk 5

241 11 0
                                    

Iedereen stapte in de auto van Skai. Skai reed naar zijn huis, daar aangekomen liepen Skai, Jelle en Zendaya naar de deur. Skai deed de deur open. Jhon lag op de grond. Jelle en Zendaya gingen naar Jhon. Jelle nam Jhon op en legde hem op de zetel. Zendaya ging naar Skai. ‘Wat is er met hem gebeurd?’ vroeg ze aan Skai. ‘Hij zei iets van An is dood en dat is mijn schuld. Hij was helemaal overstuur. Is het waar is An dood?’ ‘Ja.’ zei Zendaya op een kalme toon. ‘Hoe komt het dat je er zo rustig onder blijft?’ vroeg Skai. ‘Zendaya! Hij word wakker.’ zei Jelle. Zendaya ging naar Jhon. Jhon deed zij ogen open. Zendaya stond achter de zetel samen met Jelle. Skai zat in de andere zetel. ‘Zendaya?’ vroeg Jhon met een hese stem. ‘Ja.’ zei Zendaya op vragende toon. Jhon ging rechtstaan en wandelde naar Zendaya. ‘Het spijt me.’ fluisterde hij. ‘Je kon er niks aan doen. Het is allemaal mijn schuld. Skai let op hem. Ik …’ Zendaya stopte met haar zin en greep met haar hoofd. Ze hoorde een hard geluid en velen stemmen. Zendaya viel op haar knieën en riep; ‘Wat wil je?!’ Jhon wouw op haar aflopen maar Jelle hield hem tegen. Jelle stapte op haar toe en keek naar het brandmerk. Het brandmerk gaf licht. Jelle stapte geschrokken achteruit. ‘Wat is er met haar?’ vroeg Jhon bezorgd en in lichte paniek. ‘Dit is een fase waar ze door moet. Weten jullie of ze nog vrij is?’ vroeg Jelle. Plotseling veranderde Zendaya in een wolf en meteen daarna terug in een mens. Zendaya gilde het uit van pijn, daarna verloor ze het bij bewust zijn. Jelle stormde op haar af. ‘Zendaya! Zendaya!’ Zendaya werd wakker. ‘Wat is er, Jelle?’ vroeg Zendaya fluisterend. ‘Er was iets raars met je.’ zei Jelle kalmer. ‘Ah oké.’ Zendaya stond op en greep direct naar haar ribben. ‘Gaat het?’ vroeg Jhon bezorgd. Zendaya knikte. ‘Jhon.’ begon Zendaya. ‘jij bent nu de alfa samen met Skai.’ ‘Tot jij terugkomt hé?’ vroeg Jhon hoopvol. ‘Nee, Jhon. Ik kom niet terug.’ zei Zendaya hoofdschuddend. ‘Hoe zit het met ons dan?’ vroeg Jhon met een beverige stem. ‘Jhon ik ben veranderd en niet op de goede manier. Ik wil je dat niet aandoen.’ Zendaya rende naar buiten. ‘Je bent verliefd op haar.’ concludeerde Jelle. ‘Ja en?’ snauwde Jhon. ‘Jelle!’ riep Zendaya ongeduldig. Jelle rende naar buiten. Zendaya. Zendaya en Jelle liepen in een vlotte looppas naar huis. Na een aantal minuten stilte keek Jhon Skai aan. ‘Skai je moet iets voor me doen.’ begon Jhon. ‘Ik ga al tot snel.’ Skai rende naar buitenen sprong in zijn auto en reed naar Zendayas huis.

Ondertussen bij Zendaya en Jelle.

‘Weet jij wat er met me gebeurde?’ vroeg Zendaya toen ze thuis waren. ‘Nee, doen je ribben nog steeds pijn?’ ‘Dat gaat wel.’ ‘Doe je shirt omhoog.’ beval Jelle. ‘Waarom?’ vroeg Zendaya. ‘Doe nu gewoon.’ Zendaya deed wat Jelle zei. ‘Zendaya voor wat staat die tekst?’ vroeg Jelle verbaasd door de tekens op haar ribben. ‘Dat … dat weet ik niet.’ stamelde Zendaya. Ondertussen was Skai aangekomen. Hij vond een enveloppe en klopte op de deur. Jelle deed open. Skai stapte binnen. Zendaya deed snel haar T-shirt omlaag. Skai zag de tekens. ‘Wat heb je, je aangedaan?’ vroeg hij. ‘Wat doe jij hier?’ vroeg Jelle. Skai liep naar Zendaya en keek in haar ogen. ‘Nooit gedacht dat ik iemand zou zien die de verandering gedaan heeft.’ zei Skai gefascineerd. ‘Hoe bedoel je?’ ‘Je weet best wat ik bedoel.’ zei Skai. ‘Weet jij wat er met me gebeurde en waar de tekens voor staan?’ vroeg Zendaya hoopvol. ‘Misschien, als je onsterfelijk wil worden gebeurd dat in vijf fases.

Eerste fase: Een geest kruipt in je lichaam, knijpt je hart plat en bijt er vervolgens in.

De tweede fase: Je krijgt ontzettend veel hoofdpijn en tekens op je ribben, die je een gave bijgeven.                                Je voelt ook bijna geen pijn meer.

De derde fase: Een teken in je nek.

De vierde fase: Je krijgt terug een normale oogkleur, maar als je kwaad word heb je dezelfde als nu.

De vijfde fase: Je krijgt een onweerstaanbare drang naar bloed.

Als de vijfde fase gebeurd is moet je tegen de drang naar bloed vechten, maar als je de vijfde fase hebt volbracht dan ben je het grootste en het dodelijkste wraakzuchtigste roofdier dat ooit heeft bestaan.’ ‘Hoe komt het dat je er zoveel over weet want ik vind er niks over op internet.’ zei Jelle. Skai deed zijn T-shirt omhoog en wees naar een tatoo. ‘Waarvoor staat die?’ vroeg Zendaya. ‘Hij staat voor beschermer van de mens.’ ‘Tegen wie moet je de mens?’ vroeg Zendaya. ‘Tegen dingen van jouw soort maar, jij en je vader zijn de laatste van jullie soort.’ zei Skai. ‘Nadat ik Aldo heb vermoord, verdwijn ik. Trouwens wat heb je eigenlijk vast?’ vroeg Zendaya, toen ze de enveloppe zag. ‘Oh, die lag voor je deur.’ ‘Geef hier.’ beval Zendaya. Skai gaf de enveloppe aan Zendaya. Zendaya deed de enveloppe open. Ze nam de usb en zette die op. Skai en Jelle kwamen meekijken.

The Immortal Wolf.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu