Jhon zag maar één mogelijkheid en liet voorzichtig Zendaya zakken. Jhon viel de twee mensen aan en verscheurde ze levend. Hij sleurde Zendaya –in menselijke vorm- naar buiten en stak daarna het huis in brand. Hij bleef even staan totdat het huis was afgebrand. Hij legde Zendaya van achter in de stropers hun auto en Jhon reed naar Zendayas huis. Hij belde ondertussen belde hij naar Frodo. ‘Met Frodo.’ Hoorde hij aan de andere kant van de lijn. ‘Frodo met Jhon hier, kom naar Zendaya haar huis.’ ‘Waarom?’ vroeg Frodo bezorgd. ‘Dat leg ik daar wel uit.’ Jhon hing op en reed sneller dan toe gelaten was. Op een halfuur was hij bij haar thuis. Jhon nam Zendaya en stampte de deur in en bracht Zendaya naar boven. Vijf minuten later kwam Frodo binnen. ‘Heb jij dat met die deur gedaan?’ vroeg Frodo. ‘Ja, maar kijk nu eerst naar Zendaya.’ zei Jhon in paniek. Frodo zag Zendaya als wolf op het bed liggen. Hij deed de muilkorf af. ‘Kun je de isobettadine gaan halen?’ ‘Ja.’ Jhon liep naar beneden. ‘Neem in eens een koekje mee.’ ‘Oké.’ Jhon nam alles en ging terug naar boven. ‘Bedankt. Kun je naar buiten gaan?’ vroeg Frodo. ‘Ja.’ Jhon ging naar buiten. Frodo verzorgde de wond, aan haar rechter voorpoot en gaf haar een stukje koek. Frodo kwam naar buiten omdat de koek op was. ‘Kun jij even bij haar blijven. Ik ga een sonde halen.’ zei Frodo. ‘Een sonde voor voedsel?’ vroeg Jhon. ‘Ja. Ben zo terug.’ Frodo vertrok en Jhon ging bij Zendaya zitten. ,Wat heb ik met die mensen gedaan?’ dacht Jhon. ,,Het kon niet anders Jhon.’’ Hoorde Jhon in zijn hoofd. ,,Alles goed met je?’’ vroeg Jhon opgelucht. ,,Ja, ik ben alleen precies verdoofd.” ,,Oh, ik dacht …’’ Jhon viel stil. ,,Je dacht wat?’’ ,,Dat ik je kwijt was.’’ ,,Ik was al blij dat jij veilig was.’’ zei Zendaya kreunend. ,,Meen je dat?’’ vroeg Jhon vol ongeloof. ,,Jij had mij nooit alleen gelaten.’’ ,,Dat is waar, maar ik liet je ook geen keus.’’ ,,Ja, hoe gaat het met je poot?’’ ,,Pijnlijk.’’ ,,Moet ik iets gaan halen.’’ ,,Kun je iets voor te eten gaan halen?’’ vroeg Zendaya voorzichtig. ,,Ja, wat?’’ ,,Maakt niet uit.’’ Jhon liep naar beneden, nam een koek en ging terug naar boven. Zendaya was ondertussen in een mens veranderd. ,,Kun je de koek in mijn hand leggen?’’ vroeg Zendaya. ,,Ja.’’ Jhon legde de koek in het hand van Zendaya. ,,Bedankt.’’ ,,Geen dank.’’ Zendaya probeerde te eten. Na de tweede koek kon Zendaya al goed bewegen. Ze at nog een koek en was nu weer voldoende aangesterkt om te kunnen praten. ‘Hoe komt het dat je zo snel geneest?’ vroeg Jhon nieuwsgierig. ‘Moet je dat nu vragen?’ vroeg Zendaya met een grote zucht. ‘Sorry. Wil je is met me uit?’ vroeg Jhon. ‘Ja.’ ‘Echt?’ vroeg Jhon vol ongeloof. ‘Ja.’ ‘Morgen?’ ‘Ja, als ik al voldoende op kracht ben.’ Frodo kwam de kamer binnen. ‘De sonde hebben we zo te zien niet meer nodig.’ zei Frodo. ‘Dag, broer.’ groette Zendaya. ‘Zijn jullie broer en zus?’ vroeg Jhon. ‘Ja, maar ik wil niet dat iedereen dat weet.’ ‘Oh oké.’ ‘Zenny ik blijf slapen hé.’ zei Frodo. ‘Oké, je weet de logeerkamer zijn.’ zei Zendaya. ‘Ik ga maar eens.’ zei Jhon. ‘Tot morgen, misschien.’ ‘Tot morgen.’ Jhon vertrok. ‘Wat is dat tussen jouw en Jhon?’ vroeg Frodo nieuwsgierig. ‘We gaan morgen uit.’ ‘Ah.’ ‘Wat is jouw planning voor na school?’ vroeg Zendaya. ‘Ik ga waarschijnlijk thuis blijven.’ zei Frodo schouderophalend. ‘Oké, hoe laat is het?’ vroeg Zendaya geeuwend. ‘Het is elf uur in de avond.’ zei Frodo. ‘Ik ga slapen.’ ‘Ik ook. Slaapwel.’ ‘Slaapwel.’ zei Zendaya en legde zich goed en viel bijna meteen in slaap. Frodo liep naar de logeerkamer en kroop onder de wol. De volgende dag vertrok Zendaya en Frodo naar school. ‘Hey, hoe gaat het met je?’ vroeg An aan Zendaya. ‘Goed.’ ‘Ah. Ga je vanavond mee naar de bioscoop?’ vroeg An. ‘Nee, ik ga al uit.’ zei Zendaya. ‘Met wie?’ vroeg An nieuwsgierig en opgewonden. ‘Jhon heeft me uitgevraagd.’ ‘Jhon?’ vroeg An met afkeur. ‘Kom we gaan naar de les.’ ‘Wat gaan jullie doen?’ ‘Dat weet ik niet.’ zei Zendaya. ‘Ga je straks nog even met mij mee naar huis, want ik weet niet wat ik aan moet.’ ‘Ja, natuurlijk.’ De bel ging. ‘Ik zei je straks nog wel.’ zei Zendaya en wandelde naar de les. Ze botste tegen iemand op. ‘Sorry.’ zei ze. ‘Geeft niets.’ zei Jhon. ‘Hey.’ ‘Hey, kan ik je om negen uur komen halen?’ vroeg Jhon zenuwachtig. ‘Ja.’ ‘Tot vanavond.’ ‘Tot vanavond.’ Zendaya liep naar de les. Na school gingen An en Zendaya shoppen. ‘Wat vind je van dit?’ vroeg Zendaya en hield een broek met bijpassend shirtje omhoog. ‘Doe eens een jurk aan.’ zei An. ‘Waarom?’ ‘Omdat dat vrouwelijk was.’ ‘Oké, kies er één en dan zien we wel.’ zuchtte Zendaya. ‘Oké.’ zei An. Tien minuten later kwam An met twee kleedjes aangelopen. ‘Hier.’ An gaf de kleedjes aan Zendaya. Zendaya paste een jurk. ‘En?’ vroeg ze onzeker. ‘Deze is niks, pas de andere eens.’ Zendaya deed de andere jurk aan. ‘Die ook niet, trek die jurk uit. We gaan naar mijn lievelingswinkel.’ ‘Oké.’ Zendaya deed haar kleren aan en vertrokken daarna naar Ans lievelingswinkel. ‘Hier is het. Kom.’ zei An en sleurde Zendaya de winkel in. An nam een drietal jurken en stuurde dan Zendaya naar de paskamertjes. Zendaya paste al de jurken maar de “wouw” jurk zat er niet bij. An gaf haar nog een jurk en Zendaya paste hem. ‘Dat is hem!’ riep An enthousiast. Zendaya had een witte korte jurk aan. ‘Echt?’ vroeg Zendaya onzeker. ‘Ja. Nu alleen nog bijpassende schoenen.’ Zendaya trok de jurk uit, deed haar andere kleding aan en ging naar de kassa. ‘Hallo.’ zei de kassabedienden. ‘Hallo.’ ‘Dat is dan honderd euro, alstublieft.’ ‘Alstublieft.’ Zendaya gaf de bediende het geld, nam de zak en ging naar buiten. An kwam ook met een zakje buiten. ‘Nu nog schoenen.’ ‘Oké.’ An ging een schoenwinkel binnen. ‘Deze passen perfect bij je kleedje.’ zei An en gaf haar een paar hakken. Zendaya paste de hakken. ‘An, ik kan hier niet op lopen.’ zuchtte Zendaya. ‘Dat lukt wel.’ An en Zendaya gingen naar de kassa, betaalden en gingen door. ‘Nu naar de kapper.’ zei Zendaya. ‘Voor jouw alleen, mijn geld is op.’ zuchtte An. ‘Nee, ik trakteer. Kom.’ An en Zendaya gingen naar de kapper. Om acht uur ’s avonds was Zendaya thuis. Ze douchte en kleedde zich om. Zendaya had een wit kort kleedje aan met een zwart vestje met haar wit krullend haar tot op haar schouders en met witte hakken. Iemand belde aan –de deur. Ze deed open en zag Jhon staan. Jhon keek haar met open mond aan. ‘Alles goed, Jhon?’ vroeg Zendaya. ‘Ja, ja. Je ziet er mooi uit.’ ‘Dank je. Jij mag er ook wezen.’ Jhon had een gewone jeans aan met een zwart spannende T-shirt. ‘Wat gaan we doen?’ vroeg Zendaya opgewonden. ‘Ik had in gedachten om naar de kermis te gaan en daarna nog een picknick op het strand.’ opperde Jhon voorzichtig. ‘Klinkt leuk.’ zei Zendaya. Jhon nam Zendayas hand en begeleidde haar naar zijn auto.
JE LEEST
The Immortal Wolf.
WerewolfZendaya is een wolf die wraak wilt voor de moord op haar grote broer. Ze is ook niet zomaar een weerwolf. Ze heeft meerdere gedaantes en dit geheim houd ze voor iedereen verborgen. De leider van de jongensgroep Dark-Place. Wilt haar helpen aanvaard...