Kapitel 1.

159 2 1
                                    

Sams perspektiv:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag står framför spegeln och vrider mig i dem nya jeansen och den långärmade tröjan jag lyckas ta till mig i klädaffären tidigare idag. Vänder mig mot sängen igen och drar av mig den och slänger den på stolen som står en bit ifrån och drar på mig min gamla t-shirt och springer nerför trapporna*

"Nå? Passar kläderna?" Hör jag mammas röst innan dörren stängs och hon tar av sig sina skor.

"Mm.." Säger jag snabbt och slänger på mig skorna innan jag springer ut och låter mamma stå frågande kvar, hon ska inte ha med mina dags planer och göra!

När jag sprungit en bit från huset saktar jag ner och börjar gå långsamt, funderar på hur det skulle bli i skolan i morgon och råkar gå in i någon och ser snabbt upp i någon killes ljusgröna ögon. Mumlar fram ett ursäkta och går vidare utan att vända blicken mot honom igen och ser Donken en bit bort och går in för att ta mig en Big Mac Company och går och sätter mig vid ett ledigt bord vid fönstret och äter i tysthet när killen från tidigare kommer och sätter sig bredvid.

"Är det ledigt här?" Frågar han efter han satt sig och jag nickar stumt och fortsätter att stirra ut genom fönstret utan att säga något.

"Så.. Vad är det du äter?" Jag suckar och tänker att det är väl uppenbart men svarar ändå.

"Big Mac Company.." Säger jag tyst och undviker hans blick och tänker irriterat att folk aldrig kan låta mig äta ifred.

"Då tar jag det också!" Säger han och reser sig och jag suckar lättat ut när han går mot disken igen, skyndar att äta upp och smiter iväg för att slippa att prata mer och gräver ner händerna i byxfickorna och kan känna hur solen bränner på armarna och njuter.

"Bättre än såhär kan det inte bli! Och snart börjar även skolan så jag får träffa alla mina kompisar igen!"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kärlek Och SvekWhere stories live. Discover now