Sams perspektiv:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
När skolan hade slutat gick jag ut sist och började långsamt dra mig hemåt medans mina tankar virvlade som ilskna bin inne i mitt huvudet och kan fortfarande inte förstå vad som hade hänt.
Innan sommarlovet hade vi lovat varandra att inget skulle förändras men det hade dem tydligen inte hållit. Jag ser en sten på marken och sparkar iväg den."Vilka vänner dem är.." Muttrar jag och går in i någon och trillar till marken, när jag ser upp är det killen från gårdagen och ser att han räcker en hjälpande hand till mig och frågar om det gick bra, jag nickar bara och tar tag i hans hand och häver mig upp.
"Jag är Noel!" Säger han och jag nickar igen.
"Sam.." Säger jag tyst och försöker gå förbi honom men han stoppar mig.
"Är inte du killen från skolan som alla pratar om?" Frågar han och jag ser frågande upp på honom och lägger huvudet lite på sned.
"Vadå pratar om?" Säger jag ointresserat och försöker att gå förbi igen men han ställer sig ivägen.
"Ja! Killen!" Säger han och jag tränger mig förbi och går snabbt iväg med tankarna yrande omkring mig.
"Killen som alla pratar om?" Säger jag tyst för mig själv innan jag öppnar ytterdörren och drar av mig skorna innan jag stänger och går upp på mitt rum och kastar mig i sängen.
Försöker att inte gråta åt tanken att jag kommer bli ensam hela terminen och sväljer klumpen när mamma kommer in utan att knacka. Igen.
"Hur är det gubben?" Frågar hon men jag ligger kvar och stirrar upp i taket.
"Bra.." Mumlar jag och ber henne att gå ut och jag hör hur hon suckar men gör som jag sagt och lämnar mig ifred. Jag fortsätter att tänka på hur skoldagen skulle bli i morgon och reser mig för att se om jag har några kläder tills dess och lägger fram ett par gröna shorts, en ljusblå t-shirt och en svart hoodie och snabbt ner för att ta mig något att äta och brer en macka och sätter mig i vardagsrummet och slår på Disney Chanel.
Vaknar av att mamma skakar om mig och jag ser snabbt på min klocka att den är sju minuter över fem och sträcker på mig och reser mig upp.
"Kommer du kunna somna ikväll nu då?" Undrar mamma och jag nickar och går upp på rummet och tar fram mobilen och bläddrar bland mina kontakter och raderar några nummer och märker att jag bara har fyra kontakter kvar sedan och lägger ifrån mig mobilen.
"Sämsta dagen ever.." Tänker jag och tar fram en tidning och börjar läsa i den lite.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOUS LISEZ
Kärlek Och Svek
Roman pour AdolescentsNär sjuttonåriga Sam äntligen börjar skolan igen och får träffa sina kompisar efter den långa sommaren märker han att något inte stämmer.. Kompisarna undviker honom och börjar hänga ensamma i kafeterian utan att bjuda med honom. Han börjar få kalla...