Sams perspektiv:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nästa morgon hade jag fått trettionio graders feber och mamma sa bestämt att jag var tvungen att stanna i sängen hela dagen och jag nickade stumt och när mamma hade gått för att jobba steg jag ändå upp och gick ner till köket för att ta mig något och äta och gjorde i ordning lite pommes och några köttbullar och gick sedan upp på rummet igen och funderade på vad jag skulle göra och la mig suckandes i sängen efter jag ätit och somnade om.
Sent på eftermiddagen hörde jag någon knacka på dörren så jag reste mig långsamt och gned mig i bakhuvudet innan jag slängde på mig min pyjamas och gick ner för att öppna. När jag öppnade såg jag chockat på killen jag träffat dagen före och höjde ena ögonbrynet mot honom.
"Hej Sam! Fröken sa att att du var sjuk och bad mig lämna lite läxor åt dig." Säger han och ler osäkert mot mig och jag tar emot kassen med böckerna och visade honom in i huset och stängde dörren efter honom.
"tack!" Sa han och steg in och jag satte kassen på bordet och satte mig på en stol och stirrade på honom.
"Hur visste du var jag bodde?" Frågade jag till slut och korsar armarna.
"Jag bor granne, brukar alltid se dig ibland." Han småler och jag fnyser och säger inget mer. Stirrar ner på golvet och undrade när mamma kom hem men behövde inte fundera länge innan ytterdörren öppnades och hon stod chockat och såg på Noel.
"Hej!" Säger hon och sträcker fram sin hand mot Noel och skakar den.
"Jag är Birgitta!" Säger hon och släpper hans hand och börjar ta av sig jackan.
"Noel! Jag går på samma skola som Sam." Säger han och ler mot mig men jag muttrar bara irriterat och ser bort mot kassen med böcker.
"Jaha! Så du är en vän till Sam antar jag?" Frågar hon och kramar mig snabbt innan hon går och sätter sig på en stol också.
"Nja.. Jag har precis flyttat in så jag har inte börjat skaffa några vänner än." Säger han och försöker få ögonkontakt med mig.
"Jamen så trevligt! Sam, ta och visa Noel ditt rum!" Säger hon och reser sig och går ut till vardagsrummet och jag suckar högt och reser mig också och visar honom upp till mitt rum.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
YOU ARE READING
Kärlek Och Svek
Teen FictionNär sjuttonåriga Sam äntligen börjar skolan igen och får träffa sina kompisar efter den långa sommaren märker han att något inte stämmer.. Kompisarna undviker honom och börjar hänga ensamma i kafeterian utan att bjuda med honom. Han börjar få kalla...