Steven was een man van gemiddelde leeftijd, net de veertig gepasseerd. Hij mocht er best wel zijn, ook al zei hij het zelf. Hij zag er voor zijn leeftijd nog best goed uit. Zijn kleine ringbaardje begon een lichte grijze tint te krijgen en zijn ooit zo volle haardos was rijp voor een transplantatie, echter op straat waren er nog veel dames die hem zenuwachtig giechelend voorbij liepen. Zijn opgewektheid in het leven en zijn droge humor zorgde veelvuldig voor menig lachsalvo in openbare gelegenheden.
Vandaag was dat echter anders. Het gebeuren met Gwenny zat hem dwars. Normaal gesproken had hij geen last van de emoties en de denkbeelden van zijn leerlingen, vandaag echter was anders....Hij merkte dat er de laatste tijd in zijn groep bepaalde veranderingen plaatsvonden. Veranderingen waar hij niet goed mee overweg kon. Hij had altijd al hart voor zijn werk gehad, maar hij was de afgelopen maand vaker en langer op zijn werk dan dat hij thuis was. En als hij dan thuis kwam had hij bitter weinig te melden. Het leven buiten zijn werk om was niet meer interessant. Hij had twee kinderen waarvan eentje al bijna het huis uit ging, Elsa van 22 jaar. Zijn andere dochter was een stuk jonger en klampte zich nog erg vast aan haar vader. Dit waarschijnlijk omdat moeder op een blauwe maandag met de noorderzon was vertrokken. Een bodybuilder uit Seattle had haar interesse en hormonen zover omhoog gekrikt dat ze niet meer te stoppen was. Steven had haar daarna alleen nog maar in de rechtszaal gezien en that's it. Melissa, zijn jongste dochter van twaalf had hier de meeste problemen mee gehad. Elsa had het al zien aankomen en vertrok geen spier toen moeder met bodybuilder Michael de rechtszaal uitliep. Aan de andere kant was Melissa degene die uitriep: "Mama , je bent een hoer!!!" Steven wist niet hoe Melissa aan dat woord kwam en wist daarna ook niet goed hoe hij haar moest kalmeren. Het duurde in totaal 3 maanden voordat Melissa een beetje kalmeerde. De band tussen Steven en de kinderen werd hierdoor wel versterkt. Melissa zou eigenlijk bij hem in de klas hebben gezeten, echter de directrice besloot dat het geen slim idee was om dochter bij vader in de klas te plaatsen, iets waar ze waarschijnlijk wel gelijk in had. Dus kwam Melissa in de klas bij Samantha, een zeer leuke collega, met veel gevoel voor de kinderen. Steven had sinds de huwelijksbreuk al een oogje op Samantha, echter Samantha was erg jong, 22 jaar, net afgestudeerd, en hij wou hier niet meer verder mee door gaan. Hij schaamde zich voor zijn eigen ideeën en hij vroeg zich altijd af wat zijn familie en collega's er wel niet van zouden denken. In ieder geval was Melissa in goede handen bij juf Samantha.
Steven reed door het heuvelachtige landschap op weg naar huis. Zijn oude Cadillac, die overigens al vijftien jaar meeging, zoefde rustig door het mooie gebied. Het was een prachtige zonovergoten dag. Wie zou er op zo'n dag als dit nu zoveel problemen hebben?
Zijn gedachten dwaalden weer terug naar het gebeuren in de klas. Gwenny's visioen had hem harder geraakt dan hij zich kon voorstellen. Hij herinnerde zich nog goed de eerste keer. Het was op zijn twaalfde verjaardag. Zijn ouders hadden hem meegenomen naar een kermis in een naburige stad. De kermis was prachtig, helder verlicht en je kon er alles doen wat er maar mogelijk was. Van achtbanen tot grijpmachines, tot spookhuizen en schiettenten. Maar zoals traditie begonnen ze eerst in de draai-carrousel. Het was zo'n antieke carrousel met paardjes en koetsen waarbij de paardjes grappige bewegingen maakten als de carrousel ging ronddraaien. De twaalfjarige Steven mocht omdat hij jarig was als eerste het paard uitzoeken waarop hij mocht gaan plaatsnemen. Hij koos een mooie witte hengst uit met bruine manen en vuurrode ogen. Het beest was prachtig beschilderd en nodigde echt uit om plaats te nemen. De carrousel kwam langzaam in beweging. Op het paard naast hem zat een mollige vrouw met rode haren. Haar blouse stond iets te ver open en haar broek spande iets teveel, wat duidelijk maakte dat ze waarschijnlijk eerder dit jaar iets minder mollig was geweest. De vrouw zat er echter niet mee. Ze genoot met volle teugen van haar ritje op een ander paard. Haar lach klonk erg hard en hoewel Steven er nog niet zo'n ervaring mee had dacht hij dat de vrouw redelijk dronken was. Steven keek weer naar voren, het was een plezierige rit geweest, de lampen van de carrousel gingen even uit en aan en daarna stopte de carrousel weer. Door de abrupte stop viel de mollige, vermoedelijk dronken vrouw van het paard en kwam met haar hoofd tegen de zijkant van het paard van Steven. Het was een flinke klap. Steven zag een vaag bloedspoor langs het witte paard afglijden. Zo hulpvaardig als hij op twaalfjarige leeftijd al was klom hij van het paard en trok de vrouw iets hoger, daarbij kwamen zijn handen langs de armen van de vrouw. Zijn ogen sloegen naar achter en hij zag beelden van een pistool, de mollige vrouw die neerviel in een donkere steeg, enkele omstanders die kwamen kijken en de politie die hulpeloos toekeek.
Toen hij weer bijkwam vroegen ze of hij in orde was. Hij had een bult op zijn hoofd, was dus kennelijk ergens tegenaan gevallen. Hij keek snel naar de vrouw. Zij was ook weer bij haar positieven en had inmiddels van de omstanders een glaasje water gekregen. Zijn ouders keken hem bezorgd aan en hij zei dat het waarschijnlijk kwam omdat hij niet tegen bloed kon. Als hij het echter verhaal tegen zijn ouders vertelde zouden ze hem voor gek verklaren.
Dagen gingen voorbij en Steven vergat het voorval op de kermis. Zijn moeder vroeg hem om pilletjes bij de drogist op de hoek van de straat te gaan halen. Onderweg kreeg hij de schrik van zijn leven.....
Vlakbij de drogist was een televisie handelaar. Hij bleef altijd in de etalage staan kijken naar de meest prachtige apparaten. Zijn ouders waren niet arm, maar geld voor zulke dure apparaten hadden ze echt niet. Steven bleef ook nu weer staan kijken. De uitzending werd onderbroken voor een nieuwsbericht uit de regio. Kennelijk was er iemand vermoord, aangezien er beelden werden getoond van een lichaam met kogelgaten. Daarna kwam een compositiefoto van de vermoedelijke dader, een echt misdadig persoon. Brrrr, ....die zou je toch in het donker niet willen tegenkomen. En daarna een foto van het slachtoffer,.............Het was de mollige dronken vrouw van de kermis!!!!!!!!!
JE LEEST
Clairsentience
Mystery / ThrillerVeel mensen op de wereld hebben een bijzondere gave. De een is telepathisch, de ander helderziend. De hoofdrolspeler uit dit verhaal Steven is heldervoelend. Hij heeft het prachtige vermogen om door middel van aanraking te kunnen aanvoelen wat mense...