1.Bölüm Efsanenin Başlangıcı

258 14 1
                                    

Multimedyada Kral XX. Azak ve Kraliçe Era var .

Günümüzden 6 milyon yıl önce
bu toprakların üzerinde yaşayan ve dünyanın en güçlü devleti olan Aron kurulmuş ve değişik bir yaratık tarafından korunurmuş. Bu yaratıkların ismi ise Arontus - zaten Aron bu yaratıklardan ismini almış - imiş. Arontuslar çok fazla iri,uzun ve güçlüymüş ki diğer ülkeler Arontuslarla savaşmaya korkarlarmış. Onun için Aron'a hiç kimse saldırmaya cesaret edemezmiş ve Aron 4 milyon yıl bogunca hüküm sürmüş.
O yıllarda Aronlular kendi hazinelerini saklamak için Meka (Ankara) şehrinde yerin 100 m altınada bir yer yaltı şehri yapmışlar ve bütün hazinelerini büraya saklamışlar. Arontus kralı Erta hazinenin yerini öğrenince hemen 1000 Arontus göndermiş.
Aron Kralı XX. Azak halkına ve Arontuslara Aron'un etrefına 5 m genişliğinde, 8 m yüksekliğinde ve 1 km aza ile burç dikmelerini istemiş. Arontusalardan sadece hazineyi , ülkeyi ve kralı koruyanlar hariç 8000 Arontus geldi. Halktan ise kerpiç tuğla vb şeyler ve 10000 işçi geldi. Ülke çok geniş olduğu için surların ve burçların yapımı 50 yıl sürmüş.

Aron Kralı XX. Azak bütün halka hazineden 20'şer kese altın verecektir. Halkın meydanlara toplanması gerekir. Duyurusu gelfi ve hazine bekçisi Arontuslar geldi ve bütün halka 20'şer kese altın dağıttı.

*****

-Dede Arontuslar diğer şehirlerede dağıttılar mı ?
-Orasını bilmiyorum.
-Tamam.

*****

Halk Krala çok fazla bağlı olduğu - Aron ülkesi zamanında insanlar krallarına ve kraliçelerine çok fazla sadıkmışlar-için surları ve burçları yapmışlar.

5 yıl sonra...

Aron Kralı XX. Azak 1000 yıl hükümdarlık yaptıktan sonra ölür ve yerine oğlu prens X. Eron geçer.
Prens X. Eron babası öldüğü için üzgündür. Bu nedenle taç giyme törenleri 3 yıl ertelenir. Prens yerine prensin annesi yani Kraliçe Era yönetime geçer.
Kral öldükten sonra mezar olarak Eka(Çorum'un Kargı ilçesi) kentindeki yeraltı şenrine yerleştirdiler.

3 yıl sonra...

Aron Kraliçesi görevini artık oğluna yani Prens X. Eron'a testlim etti.
Kraliçe sözüne şöyle başlar;
-Oğlum taç giyme törenlerine 3 gün var ama sen hiç hazırlanmadın.
-Taman anne ! Hazırlanmaya nezaman başlayalım?
-Hemen başlayalım.
-Olur.
Kraliçe şöyle der;
-Hizmetçilerle beraber taht odasına git ve hazırlanmaya başla.
-Tamam.

Taht salonuna varırlar...

Kraliçe Prensin uyması gerektiği kuralları söyler.

-1. Kural: Omuzlar dik ve baş önde yürü.
2. Kural: Halkına ve ülkene saygısızlık etme.
3. Kural: Halkın ihtiyaçlarına yardımcı ol.
4.Kural: Savaşlarda güçlü ol.
5.Kural: Askerle, Arontuslara ve halkına güven.
6.Kural: Halktan birini-kötülük yapanları değil- incitme.
7.Kural: Ülkeyi iyi yönet.
8.Kural: Kendinden asla korkma.
9.Kural: Cesur ve güçlü ol.
10.ve en önemi kural: Asla kendini,alkını ve Arontusları tehlikeye atma.

EFSANE ÜLKEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin