Uitwerking - opdracht 1 - xxirisdejong

184 7 3
                                    

De magische pen

Ik ben een meisje en mijn naam is Melanie.

Ik kom uit een land vol met pennen je denkt vast pennen? Ja pennen.

Het is een land met penbomen het pad waar je op loopt is gemaakt van pennen.

En de zee waar je in zwemt van inkt.

Je denkt nu vast hoe kom je in zo'n land terecht nou dat ik ga ik jullie vertellen:

het begon allemaal op een avond ik zat in mijn kamer.

''Melanie tante Selma is er'' hoor ik mijn moeder roepen van beneden.

''ik kom eraan mam'' roep ik terug ik sluit mijn computer af. Ik ren de trap af en zie mijn tante in de gang staan ''hey tante'' zeg ik enthousiast en geef haar een knuffel.

Je denkt nu vast waarom ben je enthousiast? Nou mijn tante neemt altijd cadeautjes mee en ik zal liegen als ik zeg dat ik niet van cadeautjes hou en ja natuurlijk vind ik het leuk om mijn tante te zien. Mijn tante glimlacht naar me en we gaan samen op de bank zitten. Mijn broertje rent ook de trap af en geeft mijn tante een knuffel. ''thee?'' vraagt mijn moeder waar ik en mijn tante op knikken.

Mijn moeder komt de kamer weer in en zet de koppen thee voor ons neer.

''krijgen we nu de cadeautjes?'' zegt mijn broertje waardoor hij een boze blik krijgt van onze moeder ik grinnik even en mijn tante lacht ''als je het zo lief vraagt'' ze haalt een grote doos uit haar tas en geeft het aan mijn broertje hij scheurt het papier eraf en wat er in de doos zit is werkelijk bizar het is een iPad een iPad een facking iPad!!

mijn broertje kijkt met grote ogen naar mijn tante en ik ook ''een iPad?'' vragen we tegelijk mijn tante knikt ''en nu jij Melanie'' ik knik en wacht nieuwsgierig af er komt een mini doosje uit haar tas waardoor ik raar opkijk en een boze blik krijg van mijn moeder ik zucht even en pak het cadeautje uit wat erin zit is een pen ja jongens en meisjes een pen ik staar naar de pen en kijk naar mijn tante die glimlacht ik glimlach zwakjes terug ''dankjewel'' zeg ik en kijk naar mijn broertje die lacht.

''ik ga uhm naar boven mijn nieuwe pen uit proberen'' mijn tante knikt en ik loop naar boven.

Verdomme mijn broertje krijgt een iPad en wat krijg ik? Een pen; een domme pen!

Ik kijk naar de pen en zie mijn naam met sierlijke gouden letter geschreven ik maak het glzaen doosje open en wrijf over de pen.

''blij met je domme pen?'' zegt mijn broertje waardoor ik de pen laat vallen.

''hou op'' snauw ik naar hem waardoor hij lacht ik steek mijn middelvinger op en gooi de deur voor zijn neus dicht en doe de deur op slot ik loop terug naar mijn tapijt waar de pen is opgevallen.

''echt wat moet ik met een pen?'' mompel ik in mezelf en pak de pen op.

Ik pak een klein schriftje en pak de pen ik maak de pen open en schrijf een woord in het schriftje 'ik kreeg een domme pen' dat is wat ik schreef in dat schriftje wat er toen gebeurde was raar.

Het zinnetje begon te glimmen en om me heen was geen slaapkamer meer nee er was een land een land met pennen? Ja een land met pennen ik keek goed rond en begon te lopen met de pen in mijn handen ik zag mijn huis maar dan van pennen gemaakt ik liep erheen en zag mijn tante en moeder op de bank zitten 'wow wat gebeurd hier? Ik liep naar mijn moeder en ik keek haar vragend aan ''is er iets liefje?'' zegt ze en glimlacht ''mam zie je dit ook'' zeg ik en kijk mijn moeder raar aan ze kijkt raar terug en legt haar hand op mijn hoofd ''ben je ziek liefje ga maar even liggen'' ik kijk mijn moeder weer raar aan maar loop dan naar boven ik kijk naar de trap waar ik op loop of ja een trap het zijn pennen ik maak mijn deur open en kijk naar mijn kamer ''wat is dit?'' mompel ik weer in mezelf en kijk naar mijn kamer alles is van pen zelf het glaasje water op een kastje of ja het is geen water meer nee het is inkt!

Ik kijk naar mijn bed waar een matras op ligt van inkt kleur ik kijk naar mijn raam waar ik mensen op straat zie lopen of ja op straat op een pennenpad? Denk ik.

Ik kijk naar de pen in mijn handen en pak een stuk papier ik schrijf er met sierlijke letter op 'wat is dit?' maar nu gebeurd er niks.

Ik pak het papier en schrijf erop 'ik kreeg een domme pen' dat is wat ik er de eerste keer ook op schreef. Er gebeurde weer precies hetzelfde het zinnetje begon te glimmen en voor ik het wist stond ik weer op straat in pennenstad ik keek naar mijn pen in mijn handen.

Ik wist het zeker dit is geen normale pen!

Nee dit is een magische pen!



Vanaf nu plaats ik hier ook verschillende uitwerkingen zodat je een idee krijgt hoe de opdrachten uitgewerkt kunnen worden! Ook is het gewoon leuk om te lezen haha :D Als je ook kort verhaaltje hebt geschreven na aanleiding van een opdracht, vind ik het heel leuk als je die naar mij toe stuurt! melaniesings@hotmail.com

Ik wil xxirisdejong bedanken voor dit super leuke verhaal!! Ik zou het heel fijn vinden als jullie een keer haar profiel bezoeken en misschien een van haar verhalen lezen :D

Het grote opdrachten boekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu