Uitwerking - opdracht 3 - dewidrogt

230 10 7
                                    

Ze zit op een bankje. In de regen. De wind door haar haren. Alleen. Kwetsbaar. Ze staart voor zich uit. Geeft geen kik. Tot er een jongen aan komt lopen.

Hij gaat naast haar zitten. Ze blijft zitten, als een porseleinen pop. Hij geeft haar een zoen op haar wang. Hij geeft haar een tik op haar schouder. Hij seint dat ze met hem mee moet lopen. Voorzichtig staat ze op en loopt achter hem aan. Ze gaan onder een boom zitten.

''Hier zijn we droog.'' zegt hij haar. Het meisje heeft tranen in haar ogen. Ze slikt en probeert uit haar woorden te komen. ''Vertel me iets, wat ik moet weten.'' zegt ze. Een traan glijdt over haar wang. ''Wat is er?" vraagt hij. ''Als je het mij niet vertelt, hou ik mijn adem in en laat hem nooit meer los.'' zegt ze, en ze stopt met ademen. De jongen staart voor zich uit. ''Ik heb met haar gezoend, sorry.'' zegt hij, en vol verwachting kijkt hij naar haar.

Een zucht verlaat haar mond. ''Dan zijn we klaar.'' zegt ze, en ze wilt opstaan, om vervolgens weg te lopen, maar hij trekt haar naar zich toe. Hij zoent haar op de mond. Ze trekt zich los en kijkt hem aan. ''Ik hou van jou en van niemand anders.'' zegt hij. Hij neemt haar in zijn armen. Ze duwt hem weg. ''Als je mij wil houden, moet je mij meer lief hebben.'' zegt ze, en ze loopt weg.

Door de regen. Een laatste blik. Een laatste blik in haar ogen. En ze loopt weg. Alsof ze nooit meer terug komt.

De jongen staart voor zich uit. En wat je nooit zou verwachten, gebeurt. De jongen laat een traan over zijn wang glijden.



Vanaf nu plaats ik hier ook verschillende uitwerkingen zodat je een idee krijgt hoe de opdrachten uitgewerkt kunnen worden! Ook is het gewoon leuk om te lezen haha :D Als je ook kort verhaaltje hebt geschreven na aanleiding van een opdracht, vind ik het heel leuk als je die naar mij toe stuurt! melaniesings@hotmail.com

Willen jullie als je blieft de verhalen van Dewidrogt lezen? Neem eens de moeite om een kijkje op haar account te nemen! Alvast heel erg bedankt :)   

Het grote opdrachten boekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu