Is het echt te laat?

94 5 0
                                    

Zij laat Albus los en rent weg, maar het is al te laat voor Albus! Fred rent haar achteraan, door de leeringenkamer. Ze kijkt even om, Fred herkent haar van de foto's uit de krant, het is Narissa van Detta. Ze gaat door het portretgat, Fred gaat zonder nadenken ook door het portretgat. Hij ziet dan ze vecht om los te komen uit de armen van professor Lubbermans hij schudt zijn hoofd van nee en wijst richting de trap, hij zegt sn au, hij kreeg een stomp in zijn ribben. Fred rent van de trap af en ziet Loena en Hagrid onderaan de trap staan. Als hij beneden is zeg kom snel mee Narissa van Detta vecht voor de toren van Griffoendor met professor Lubbermans. Ze rennen zo hard de trap op dat ze bijna struikelen over hun eigen voeten.

Bovenaan gekomen ligt professor Lubbermans bewusteloos op de grond. Er loop een bloed
spoor de volgende trap op. Loena zegt, Fred haal snel mogelijk Madam Pleister en vertel haar wat er is gebeurt. Hagrid en ik gaan Narissa van Detta achterna.
Fred rent de trappen weer af.

Pov: Loena
Hagrid en ik rennen snel de trappen op, na 4 trappen kunnen wij niet verder omhoog, wij kunnen alleen nog een heel oude Bezem-opslagkamertje in. Wij ga naar binnen, ik loop naar het raam en zie net iemand op bezem weg vliegen, Hagrid, geef me even een bezem aan, wil je. Hier, zegt Hagrid. Ik spring op de bezem en vlieg het raam uit. Ik merk al snel de bezem niet snel is. Narissa richt een toverstok op mij en zegt anesgo, opeens lijkt het of mijn bezem een eigen leven lijdt, ik vlieg daardoor op pijlsnelheid naar beneden. Als ik 6 meter boven de grond ben spring ik van de bezem af. De bezem vlieg door knalt tegen de Beukwilg aan en breekt in duizend stukjes! Ik ben blij dat ik van de bezem ben gesprongen, zeg ik hardop. Jammer dat Narissa ontsnapt is!
10 minuten later komt Hagrid aanrennen en vraagt Loena gaat het een beetje? Nee, volgens mij heb ik mijn benen gebroken toen ik van mijn bezem afsprong, omdat ik anders tegen de Beukwilg aan knalde. zeg ik met pijnlijke gezicht. Hagrid pakt me heel voor voorzichtig op en draagt me naar de ziekenzaal. Onderweg zegt hij, dat me te veel rennen op mijn oude dag. Ik lach door de pijnstekken in mijn benen heen.
Aangekomen in de ziekenzaal zien wij dat Albus en Marcel in de ziekenzaal liggen. Hoe gaat het met Marcel?, vraag ik. Madam Pleister draait zich om en ziet mij in de armen van Hagrid liggen. Ze zegt, dat Marcel net even bij is geweest, hij had 1 rib gebroken, ik heb de breuk geheeld en hem een slaapmiddel gegeven. Maar wat is er met jou gebeurt? Loena kijkt Hagrid, het wel lijk of ze zeggen, dat Hagrid het moet vertellen.
Pov: Hagrid
Nou toen Marcel vonden, zagen we een bloedspoor de 4 laatste trappen op lopen. Ik en Loena zijn toen naar boven gegaan. Toen we boven aan de laatste trap waren, zijn wij een heel oude bezem-opslagkamertje binnen gegaan. Loena liep naar raam en net iemand wegvliegen, ik gaf Loena een bezem aan. Zij sprong er op en vloog het raam uit, Narissa richt haar toverstok op Loena en zegt anesgo. Opeens ging Loena in een duikvlucht naar beneden. Ze toen bijna bij de grond was van haar bezem afgesprongen.
Pov: Loena
Ik ben 6 meter boven de grond van mijn bezem, omdat ik anders met bezem al tegen Beukwilg aan geknald was. Hagrid wil je Loena op even op dat bed daar liggen? Hagrid ligt mij heel voorzichtig op het bed. Madam Pleister loopt naar het bed toe en zegt aladora. Dat zijn 5 breuken in beide benen en van je rechtervoet is het bot van helemaal verbrijzeld. Ik kan de breuken helen en de botten in je voet weer aan elkaar laten groeien, maar je kun daarna 2 tot 3 weken niet lopen. Goed doen maar, ik win er niks mee als ik het niet laat helen. Dat is waar, ik haal even de drankjes die ik er voor nodig heb op, zegt Madam Pleister.
Als Madam Pleister terug is zegt ze: dit rode flesje is voor gewone breuken, het groene flesje is verbrijzelde botten en het blauwe flesje voor een rustig slaap, eerst het rode flesje, dan het groene flesje en tot slot het blauwe flesje opdrinken. Loena drinkt de drie drankjes op en valt in een rustig slaap.
Hagrid jij moet ook maar eens naar bed gaan, je word een beetje oud om tot diep in de nacht op te blijven, zegt Madam Pleister. Ja, ik mot maar eens gaan.

Hoe zou het verder gaan met Loena, Albus en Marcel, wij weten het nog niet als je ideeën hebt, stuur die dan maar!
Groetje Marije en Marieke

albus severus potter (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu