•01

2.7K 135 18
                                    

5 jaar later.

Ik plof op de bank en zet de tv aan. Ik zapp wat op de tv en stop bij RTL4, moordvrouw is begonnen. Ik kijk er aandachtig naar, ik hou van dat serie. De telefoon laat mij schrikken, ik doe de tv wat zachter en neem op "Heyy schat, hoe is het?" Ik herken aan der stem dat hayat het is "Goed hemdoulillah en met jou?" "Ook goed Hemdoulillah" "Salma, kom je straks met Chahid en de kleine bij ons eten? Je bent lang niet gekomen" vraagt ze smekend "uhm ik weet het niet hoor, je gaat veel moeite voor ons doen" zeg ik twijfelend. "Neeee Salma, je komt gewoon! Ik zie je zo, doei!" Ze hangt meteen op zonder dat ik nog kon reageren.

Hayat heeft veel meegemaakt de afgelopen 5 jaar. Ze is 3 jaar geleden gescheiden met mouad en sinds ze gescheiden is heeft ze geen contact meer met haar ouders, haar ouders vonden haar een zogenaamde schande. Ze bleef een tijdje bij mij en Chahid wonen maar nu is ze getrouwd met Samir. Ze is echt gelukkig met hem. Ik ben echt blij voor haar.

Ik word uit me gedachtes gehaald door aya "mama, ik wil naar buiten!" Zegt ze terwijl ze aan me voet trekt. Ze kan soms zo vervelend zijn, maar toch hou ik zielsveel van haar. "Isgoed schat, trek je jas aan" ze glimlacht breed en rent de woonkamer uit. Ze is trouwens 4 jaar.

We lopen samen naar een speeltuintje, Aya begint al te rennen naar haar vriendinnetjes. Ik zie in de verte Amber op een bankje zitten. Amber ken ik sinds ik hier woon. Ze is een Nederlandse vrouw rond mijn leeftijd en heeft ook een dochtertje. Haar dochtertje komt regelmatig naar ons huis om met Aya te spelen, ze zijn echt beste vriendinnetjes. Amber zelf is ook een schat van een meid. We kunnen goed met elkaar opschieten en ik kan met haar over alles praten.

Ik loop naar haar toe en geef haar een kus op der wang en ga naast haar zitten. "Hoe is het met je Salma?" Vraagt ze met een glimlach "Goed goed en met jou?" Haar glimlach verdwijnt meteen "wat is er Amber?" Ik ga met mijn hand over haar schouder, ik zie dat haar ogen vochtig worden "het gaat steeds slechter met mij en Nick, ik denk dat we moeten scheiden" zegt ze snikkend. Ik weet op dit soort momenten echt niet wat ik moet doen. "Hoehoezo?" Vraag ik onzeker "hij doet gewoon zo dom, hij is niet zoals vroeger. En hij word ook zo snel boos, het gaat gewoon niet meer tussen ons" ik aai over haar rug en blijf stil. Ik weet niet wat ik moet ik zeggen.

Nadat ik van Amber afscheid had genomen loop ik samen met Aya terug naar huis.

We lopen ons huis binnen en hangen onze jassen op de kapstok. "Mama, mag ik chocola?" Vraagt ze met een pruillip "nee Aya, je hebt nog net snoep gegeten" ze stampt boos op de grond en rent naar boven. Uff, ik loop naar keuken en pak een KitKat van de kast. Ik loop naar boven en open haar kamer. Ik verstop het KitKat achter me "ben je boos" vraag ik spottend ze heft haar schouder omhoog en kijkt de ander kant op. "Aya?" Ze draait haar hoofd weer om, ik laat het KitKat zien en er verschijnt een lief glimlachje op haar gezicht. "Eerst kusje" ze rent naar me toe en geeft me een kusje, ik overhandig haar de KitKat en ze neemt het meteen aan.

"Ik ben thuis!" Hoor ik Chahid roepen. Hij loop de woonkamer binnen "hoe gaat het met mijn prinsesjes?" Hij geeft me een zoen, en loopt dan naar Aya die geconcentreerd naar de tv kijkt. Hij geeft haar ook een kus en gaat dan expres voor de tv staan. "Papa ga weg!" Zegt ze geïrriteerd, hij twerkt nu expres gek. Aya schiet in de lach en gaat dan ook naast Chahid twerken. "Twerk twerk baby" roep ik lachend.

"Hayat heeft ons uitgenodigd om bij haar te eten" zeg ik terwijl ik mijn glas met water vul "o, ik ga even douchen en dan gaan we" ik knik, hij geeft me nog snel een kus en loopt de woonkamer dan uit.

Ik loop samen met Aya naar haar kamer en kleed haar om in een mooi kort jurkje daarna vlecht ik haar haar. Ze ziet er prachtig uit, haar mooie groene ogen, haar schattige kuiltjes wanneer ze lacht en haar lichte sproetjes op haar neus, gewoon zo schattig! Ik schiet snel een foto van haar en kleed mezelf dan ook om.

We stappen de auto in, en rijden richting hayat's huis.

Aya rent naar de voordeur en klopt overdreven hard op de deur. De deur word geopend door Samir, hij tilt haar op en geeft haar een kus op der wang "hoe gaat het met je eh Bumba" "ik ben geen Bumba!" Zegt Aya boos tegen Samir. Sinds Aya 3 was noemt Samir haar Bumba, ik zelf weet ook niet waarom maar het is wel grappig.

We groeten Samir en lopen dan ook naar binnen.

We zitten aan tafel, hayat zet de vis bestilla op tafel en gaat ook aan tafel zitten.

Het eten is heerlijk! En we hebben het heel gezellig.

Na een momentje zie ik dat hayat Samir de hand pakt en erin knijpt. Ik kijk haar raar aan. "Uhm hayat moet jullie nog wat vertellen" zegt Samir met een brede glimlach.

Je bent van mij.  ~deel 2~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu