•02

1.7K 116 20
                                    

"Ik..ik ben zwanger" zegt Hayat, ik ren naar toe en spring haast op haar "gefeliciteerd!" Roep ik blij, ik geef haar een nog een dikke zoen en loop dan naar Samir. Hem geef ik ook nog een dikke knuffel, Chahid doet het zelfde.

Het is inmiddels al 01.00 in de nacht. Tijd om te vertrekken, ik tik Chahid op zijn schouder en geef een teken dat we weg moeten. Chahid knikt en staat op, hij tilt Aya op die al in slaap is gevallen. "We gaan alweer, het is echt laat maar het was echt gezellig! Volgende keer komen jullie he!" Zeg ik terwijl ik ook op sta en naar de gang loop, ze knikken beide en staan ook op.

We nemen afscheid van Hayat en Samir, en stappen de auto in.

~

De lichte zonnestralen schijnen in mijn gezicht waardoor ik langzaam mijn ogen open. Ik kijk naar de klok en zie dat het 10.00 uur is, het is vandaag zaterdag. Chahid ligt nog steeds te slapen.

Ik stap uit me bed en neem een warme douche. Na het douchen kam ik mijn haren, terwijl ik mijn haren kam vallen er veel haren op de grond, raar? Ik ga met mijn handen over mij haar om te kijken of er meer haar uitvalt, en ja.. Mijn hand zit vol met haar dat is uitgevallen. Eng dit, komt vast door de shampoo.

Ik doe een hoofddoek om en verricht dan mijn gebed en lees een vers uit de Koran. Laatste tijd ben ik me steeds gaan verdiepen in de islam, alleen draag ik nog geen hoofddoek. Ik loop naar de spiegel en kijk hoe een hoofddoek mij eigenlijk zou staan. Eerlijk gezegd vind ik het best wel leuk staan. "Het staat je prachtig mashallah" ik draai me om en zie Chahid trots naar mij kijken. "Ik denk dat ik het vanaf vandaag ga dragen" hij loopt naar me toe en geeft me kus op me wang "ben trots op je".

Na dat we hebben ontbeten ruim ik de tafel op. "Zullen we vandaag naar België gaan?" Roept Chahid vanuit de woonkamer "uhm isgoed, ik ga dan even me kleren aandoen" ik zet snel de borden in de vaatwasser "mama ik wil niet, ik wil naar oma!" Zegt Aya "Wat jij wilt" zucht ik.

Ik trek me kleren aan en doe voor het eerst een hoofddoek om daarna kleed ik Aya ook om.

"Ben je klaar?" Vraag ik aan Chahid "Jep" hij staat op en kijkt mij dan raar aan "wat is er? Zie ik er niet uit?" "Nee nee, maar je hebt een bloedneus" zegt hij terwijl hij een zakdoekje pakt en het aan mij geeft. Ik pak het aan en veeg de bloed af. "Salma je moet echt naar de huisarts, je hebt laatste tijd echt vaak een bloedneus" zegt hij bezorgd.

Je bent van mij.  ~deel 2~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu