•04

1.6K 107 8
                                    

Ik leun aan de muur, en probeer me sterk te houden. Ik doe me ogen dicht en wacht tot dat ik me normaal voel. Na ongeveer 10 seconde voel ik me normaal en doe ik mijn ogen voorzichtig open. Wat was dat der net?

Ik open de deur en doe me jas uit, ik hoor de televisie op de hardste volume.

Ik loop de woonkamer in en zie Aya geconcentreerd naar de tv kijken. Ze kijkt zoals altijd kick buttowski. Ook al is ze een meisje, ze is gek op deze aflevering.

"Aya doe dat tv zachter" ze doet alsof ze het niet hoort en gaat veder met kijken. Ik loop naar de tv en doe het uit. "Mamaaa!" Roept ze boos "Tsja, moest je maar luisteren he? Wil je samen met mij croissantjes maken?" Haar gezicht veranderd meteen van boos naar blij, ze is namelijk gek op koken maar als ze kookt dan maakt ze er wel een puinhoop van. "Nutella croissantjes?" Vraagt ze zacht, ik knik.

"Mama hoe moet je die deeg rollen?" Ik pak het klein stukje deeg van haar af en rol het in een vormpje van een croissant. "Ik wou het zelf doen!" Zegt ze boos, ze gaat met haar hand in de meel en smeert het dan op mij gezicht. "Wat doe je eh hmara!" Zeg ik quasi boos "lekker voor je, en je bent zelf een hmara" ze steekt der tong uit.

We zitten met z'n allen aan tafel. Terwijl ik zit te eten denk ik alleen aan wat er net was gebeurd. Waarom voel k me laatste zo misselijk en heb ik vaak een bloedneus? "Mama, hoor je mij wel?" Zegt ze terwijl ze een hap van haar croissant neemt. "Nee, wat zei je?" "Nou ik zei dat ik het gister bij oma heel leuk had met charafdinne"

charafdinne is trouwens de zoontje van Hamza en Saloua. Aya is stiekem ook wel een beetje verliefd op charafdinne, echt cute.

"O, gezellig toch?" Ze knikt en gaat veder met haar ontbijt. Chahid kijkt mij de hele tijd bezorgd aan. "Wat is er?" "Je bent echt overdreven wit, we moeten zometeen echt even naar de huisarts" "nee joh hoeft niet, ik voel me gewoon wat ziekjes, gaat zo wel weer weg hoor" hij schud zijn hoofd en staat op. Hij brengt zijn bord naar de aanrecht. Ik sta ook op, en voel me plots heel licht in mijn hoofd. Alles begint zwart te worden. Ik kan mijn evenwicht niet onder controle houden en val hard op de grond.

Je bent van mij.  ~deel 2~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu