Kap 6: Block Party

302 32 20
                                    

"Jeg tok tre stykker!" Sier jeg stolt til Reginne. "Du juksa sikkert.." Påstår den helt klare sjalue jenta. "Gjorde jeg ikke! Uansett er du bare sjalu for at du tapte!" Erter jeg. Hun lager et tullesint fjes. "Du vet ikke hvor mange jeg tok!" Reginne begynner å gå sakte bort.
"Hvor mange?''
"To..." Jeg begynner å le. Hun er en skikkelig dårlig taper! Selvom jeg bare tok en mere enn henne... Jeg er en skikkelig dårlig vinner!
Det neste spillet vi skal spille er Block party. Dette vet jeg pga vi står i lobbyen til block party. "Nå skal dere spille block party." Sier 'guiden' vår endelig. Hun sa det ikke istad så alle ble forvirret om hvor vi skulle. "Det er nå det begynner å bli spennende! For nå vil kun EN person stå igjen! Her er det dere skal gjøre: Når vi skriver en farge på stortavla, må dere prøve å stå på den  blocken med samme farge så fort som mulig. Greier dere ikke det innen 3 sek, dør dere." Jeg og Reginne ser skrekkslagent på hverandre. Jeg glemte helt at en av oss må dø! Dette er bare forferdelig! Vi som var blitt bff's! Reginne går taust på min høyre side.
"Kan jeg si deg ett dikt?" Sier hun plutselig og stopper for å se på meg.
"Ja?"
"Det lyser en stjerne på himmelen et sted,
der alle stjerner finner fred.
Se på den da du er trist og lei
og husk at jeg er glad i deg" Sier hun innlevende med en glad tone. Jeg får en tåre i øynene, dette blir sannsynligvis siste gang vi deler ett dikt. Dette blir sannsynligvis siste gang vi snakker. Jeg trekker henne i en god klem. "Jeg skal passe på at du vinner!" Hvisker jeg i øret hennes. Hun åpner munnen for å si noe, men mere får vi ikke si før vi spawnet på et ganske flatt område. Jeg spawner rett ved siden av henne.
"Lykke til" Sier begge ikor. På skjermen står det "Lime grønn" Jeg har to sek på meg! HELDIGVIS står jeg allerede på en Lime grønn. Snakk om flaks! Takk Notch, igjen.
Neste er blå.... Blå!! Blå!! Der! Akkurat... Fem lynnedslag slår i bakken da den forsvinner. Nå er 5 stk dø, på 2 runder...
Lilla! Jeg spurter så fort jeg kan til den lilla, det er bare en plass der det er lilla. Når hælene mine treffer den lilla delen på plattformen, forsvinner gulvet bak meg. Dette er jeg god i! haha.. Grønn. Føttene mine løper automatisk mot nærmeste grønn. Notene på musikken som teller ned sekundene er på det mørkeste, som vil si at det er et sekund igjen. Jeg tar sats og hopper idet gulvet forsvinner under føttene mine. Spissen på skoene mine treffer kanten av den grønne siden, og jeg mister balansen. Hendene mine prøver vilt å holde vekten på den trygge siden. Jeg gjenvinner balansen og gulvet kommer tilbake. Nå er det gul. En gul block er rett vedsiden av den grønne. Flaks, igjen, igjen! Nå er det bare meg, Reginne og en eller annen dud igjen. Rosa, ok! Dette klarer jeg, dette klarer jeg! Dette klarte jeg, men tydeligvis ikke duden... Nå er det bare meg og reginne igjen! Fargen er rød, En stor klump av rød i midten! Begge havner på rødt, men gulvet forblir nede. De mener at en skal hoppe... Jeg møter det knuste blikket hennes med et trøstende smil; jeg lovet henne å passe på at hun var den som vant, og jeg skal holde det løfte. Jeg håper hun vinner disse forferdelighetene, for hun er både sterkere og smartere enn meg.
"Jeg ofrer meg!" Jeg kommer til å savne henne. Jeg går til kanten og ser ned. Det er ikke så langt ned, men gulvet er laget med noe som gjør at du dør på millisekunder. Hodet mitt fylles med minner fra barndommen, og diktet jeg fikk av Reginne. Jeg samler opp nok motivasjon fra tankene mine, og til slutt er ikke føttene mine på plattformen lenger. Jeg hopper...

--------------

Fin slutt ikkesant? Mohahahahahaaha. Uansett så tusen takk for  44 viewers! Fantastisk! Jeg vet det høres lite ut, men jeg er faktisk ganske så fornøyd med det! Jeg trenger ikke 1000 viewers for å bli fornøyd. Btw vil jeg høre hva DU synes om historien. Vis du vil skriv i kommentar feltet. Når jeg har 3 kommentarer fra tre forskjellige mennesker skal jeg legge ut ny del! Jeg vet dette er super slemt, og jeg LOVER jeg skal aldri mer limite noe etter dette. Men det er morsomt å se hvem som henger med!
Det var det! Bye :)

The gamesDonde viven las historias. Descúbrelo ahora