Kap 8: Hytta

274 27 31
                                    

"Ops, var ikke meningen" beklager jeg til meg selv. Eller til meg selv og hun jenta som allerede er her inne...

-------------

"Hva gjør du på rommet mitt?" Spør jeg forvirret. Jeg vet det kanskje hørtes frekt ut, men ville ikke du lurt på det samme?!
"Jeg bor her, du da?" Svaret hennes overrasker meg fullstendig. Vi skal kjempe til døden, men vi får ikke egen hytte?
"Det gjør jeg også". Det blir stille en stund, nærmest en evighet. Jeg bryter stillheten, "såå.. Hva heter du?"
"Trudi9191" hilser hun. Jeg rekker fram hånda. "Samu3333, hyggelig å hilse på deg." Trudi smiler.
"Hvilket spill har du spilt da?" Spør hun for å starte en samtale eller noe. Jeg har ingenting i mot det altså!
"Herobrine, Hide and seek-" jeg stopper i tre sekunder. "Og block party..." Fortsetter jeg lavt. Jeg klarer bare ikke å la være å tenke på at Reginne døde der, jeg skulle ha hoppet fortere...
"Åh jeg har spilt det samme! Bare på en annen server sikkert..."
"Kult"
"Ja kult..."
"Hadde du noen venner med i spillet?" Det blir igjen stille. Jeg burde kanskje ikke spurt henne om det, men jeg har det sikkert like vondt som hun har det.
"Ja, han døde i spillet block party" sier hun plutselig. Jeg skimter en tåre i øyekroken hennes. De må ha vært gode venner. "Min også.." Mumler jeg tilbake. Hun ser ned i bakken og 'leker' litt med føttene.
"Skal vi legge oss? Det begynner å bli sent, og jeg har hatt en lang dag..."
"Det er vi to om..."
Vi legger oss ned i sengene. Bare minutter etter puster Trudi tungt, sannsynligvis i en dyp søvn. Jeg klarer ikke å gjøre det samme. Jeg ligger å tenker på Reginne, og alle andre uskyldige folk som har vært med. Alle som er døde, og alle som har mistet noen. Jeg prøver så godt jeg kan for å sovne, men det går ikke.
Jeg ser bort på noe som ligner på et kjøkken. Brødet på benken får meg til å få vann i munnen. Nå er jeg sulten... Jeg går bort, tar brøde, og går tilbake til sengen min igjen.
"Nei, IKKE!" Hører jeg Trudi rope brått. Hva mener hun? Er brødet giftig?
Hun ser ikke på meg engang.
"Hva er det?" Hun svarer ikke. Men plutselig sir hun: "du må leve, jeg skal dø!" Jeg følger med på henne mens hun vrir seg i sengen og sparker rundt. Hun har nok sikkert mareritt om noe, stakkar.
Jeg har spist opp brødet, og Trudi ser ut til å ha roet seg.

Morgenen!

"Dere må stå opp! Det er tid for å fortsette!" Kommanderer en fyr inn til oss. Døra smeller etter han når han går ut. Trudi gjesper, samme gjør jeg.
"Har du sovet godt?" Spør hun og ser trøtt på meg. "Nei." Innrømmer jeg og strekker på kroppen. "Hadde du mareritt i natt?"
"Hvordan viste du det?" Trudi ser rart på meg, og det er ikke rart.
"Bare litt søvn snakking..." Hun nikker. Lurer på om hun gjør det ofte? Jaja, det er ikke min business. Håper bare det ikke er vær natt, for det kan jeg tenke meg at er ganske slitsomt.

Jeg gjør meg klar, og så tar jeg ett hopp ned på en block. Tenk om jeg dør på denne parkouren... Tanken er for skummel å tenke på, så jeg rister den av meg. Jeg gjør meg klar til neste, HOPP.
Jeg har sagt hade til Trudi. Det var egentlig litt trist, for vi kunne blitt gode venner. Vis vi hadde hatt tid. Jeg hopper på en annen block.

Nede på bakken!

Jeg kommer meg akkurat ned i tide til å rekke gjengen som går etter veiviseren vår.
"Dere skal spille spillet The lab."

----------
Snart 200 views, AMAZING!:D Kanskje jeg skal ha spam? En dag! Beklager LITT kort kap, men den var jo lengre enn den forrige da xD

The gamesTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang