Uyandığımda ilk aklıma gelen şey, uyurken üzerimden kamyon falan geçmesiydi. Bu kadar halsiz ve kötü olmamın başka sebebi olamazdı çünkü. Sonra Eren geldi aklıma.. İstemsizce gülümsedim..
" ayi bekledin mi? "
Ne yapmaya çalışıyordu bu çocuk? Söylediğine göre oda bizim okuldaymış, geçen yıl atılmış. Arkadaşlarını ziyarete gelmiş. Bu çocuk çok gizemliydi. Ama farklı bir huzuru vardı. Onun kokusu burnuma geldiğinde geçmişe gidiyordum, çok gecmişe..
Salondan Selin'in sesi geliyordu, Britney Spears'in Criminal şarkışını söylemeye çalışıyordu. Görünüşe göre kot gomlekli suçluydu ve Belma teyzeye bu şarkıyla ona olan aşkını itiraf ediyordu. Beni gördüğünde duraksadı.
-Günakşam bebeğim.
- Selin ve harika esprileri ha ha ha
- Ayı bekledin mi Elaaa, Elaaa Ayı Bekleee.
- Ya neden dalga geçiyosun?
- Geçilmiycek gibi mi kızım, insan güneşin doğuşunu falan bekler. Ayı bekle ne ya?
- Selin karnıma ağrılar girdi, ben balkondan atlamaya gidiyorum" deyip kendimi balkona attım. Sonbahardaydik, kış yaklaştığını bedenlerimize hissettiriyordu. Bi an caddeye baktım. Koşusturanlar, gülüşenler, öpüşenler.. Benlik değildi.. Gökyüzüne baktım.. Yıldızlar bugun biraz fazlaydı sanki.. Ay tüm ihtişamıyla parlıyordu. Hemen hemen yeni akşam olmuştu, yani Ayı Bekledim diyebilirdim. Gerçek olacağından değilde bir dilek dile kızım dedim kendi kendime. Eren aklıma gelince içimde bi yerlerde bi mutluluk oluşuyordu. " Sonsuz bir aşk " istiyorum dedim gözlerimi kapayarak.
Sonsuz bir aşk....
EREN
Odaya girdiğimde babam bağırıyordu her zaman ki gibi. Beni görünce herkesi kovdu.
- Gel bakalım aslan oğlum, nasılsın bakalım bugun?
- hic baba aynı, niye haşladın bunları? - her zamanki hovardalikları oğlum, iste.. E anlat bakalım bugun kaç kızın canını yaktın, Barış efendi nerde, yine mi o zımbırtı gitarı çalma peşinde?
Gülümsedim öylesine.
- Baba sana bisey sorcam.
- Tabi aslanim sor.
- ben küçükken, 6 - 7 yaşlarında işte, bizim bi komşumuz vardı, küçük kızına aşıktım hatırlıyor musun? Adamin adi Yalçın'di galiba. iste karısı onu öldürmüştü falan, ne oldu onlara?Bi an duraksadi babam.
- nerden geldi aklına bu şimdi?
- hiç öylesine..
- adam mezara, kadın hapse, çocukta yurda gitti işte.Derin bir nefes aldım.
- büyümüştür dimi şimdi ?
- kim?
- komşu kızı
İlgisizce
- oglum ne biliyim ben, kim bilir hangi kerhaneye müşteri çekiyodur, düsünme bunları, Barış'ı ara yanıma gelsin, halledeceğiniz işler var.
Babam bu iste.. Duygusuz.. Bilmiyordu çocuklugumdan beri bu gune gelen aşkı. Bilmiyordu 15 yıldır adını bile unuttugum çocukluk aşkımı. Hiç bi kız onun boşluğunu doldurmamıştı. Yeşil gözleri vardı hatırlıyorum, bu yuzden butun yesil gozlu kızlara o mu acaba diye bakıyorum. Sahi şimdi nerde dir? Gerçekten orusbu mu olmustur, yoksa evlenmişmidir?
Dısarıya çıktım, ay doğmuştu bile.
Nedendir bilmem aklıma Ela geldi, bana küçük aşkımı hatırlatıyordu. Onda farklı bir huzur buluyordum. O diğer kizlar gibi değildi. Bi farkı vardı çözemediğim. Gökyüzüne bakıp
"Bugun de küçüğümü diliyorum, bugun de onunla sonsuz bir aşk diliyorum" dedim.Bir gün kabul olacakti biliyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ayı BEKLERKEN
Romancebir biz varız güzel, öbürleri hep çirkin. T.Uyar guzel olan tek sey bizdik, bizim sevgimizdi, biz farkliydik işte.. herkes güneşin doğuşunu beklerken biz siyahin içinde parlayan ayı beklerdik.. yıldızları sayar, dileklerimizi dilerdik, sekiz bizi...