Hoofdstuk 1

457 21 2
                                    

Ilse

Bart en ik zijn op weg naar de studio van The Voice Kids. Ik heb er veel zin in.
'Ils?' Bart's stem haalt mij uit mijn gedachten. We rijden door het bos op weg naar de studio. We rijden altijd door dit bos.
'Wat is...' dan zie ik het. Bart stopt direct de auto en ik stap uit. Een man staat over zijn ongeveer 4 jarige dochter heen gebogen. Het meisje ligt vastgebonden tegen een boom aan. Als de man haar weer wil slaan houd Bart hem tegen.
'Politie bellen?' Vraag ik en pak zonder op een antwoord te wachten mijn mobiel en bel de politie. Dan valt me iets op aan het meisje. Ze heeft een hoofdwond en ligt zo stil dat het lijkt alsof ze dood is. Ze is erg mager en haalt nog maar moeizaam adem door het strakke touw om haar buik. Haar ogen zijn wagenwijd opengespert en ze kijkt doodsbang naar mij en Bart. Ik bel 112 en na 10 minuten zien we een ambulance en politieauto aanrijden. Het meisje begint te huilen van angst als er iemand van de ambulance naar haar toe komt lopen.
'Laat mij maar.' ik weet dat het meisje mij ook niet vertrouwt, maar ik kan proberen haar vertrouwen te winnen. De vrouw van de ambulance knikt en ik loop naar het meisje toe.
'Sst... Stil maar. Ik wil je helpen.' het meisje begint te trillen over haar hele lichaam als ik mijn hand uitsteek naar haar vastgebonden buik en polsen.
'Sst... Ik maak je los en dan mag je met mij en Bart mee, goed?' het meisje knikt langzaam en ik naam haar voorzichtig los. Ik zie dat ze helemaal onder de blauwe plekken en littekens zit. Ook is ze veel te mager.
'Mag ze met mij en Bart mee? We zullen goed voor haar zorgen.' de vrouw zegt nog een aantal dingen over adopteren. Bart luistert aandachtig en ik kijk alleen maar naar het meisje. Ze staart bang naar haar vader die de politieauto in word geduwd.
'Papa...' fluistert het meisje. Ik zie geen enkele tekenen van medelijden in haar ogen. Dat is ook niet gek. Ze werd mishandeld door haar bloedeigen vader.
'Wil je met mij en Bart mee?' vraag ik aan haar.
'Leuk...' zegt het meisje zacht. Ze pakt mijn hand vast en we lopen naar de auto. Bart gaat achter het stuur zitten en ik ga achterin naast het meisje zitten. Na 10 minuten rijden we de parkeerplaats van de studio op.

Ilse de Lange and the story behind LilyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu