Ilse
'Max deed au...' zegt Lily zacht terwijl ze wat aan mijn haren frunnikt. Zou Max de naam zijn van haar vader? Ik denk het wel. Misschien dat ze Bart dan wel ''papa'' zal noemen binnenkort.
'Dat weet ik. Maar je bent veilig. Bart en ik zullen zorgen dat je bij ons mag blijven wonen en dan ben je altijd veilig,' zeg ik geruststellend tegen Lily.
'Moet je zo weer weg?' vraagt ze zacht.
'Ja, helaas wel... Maar als mama klaar is gaan we weer naar huis, goed?' vraag ik aan haar.
'Ja, mama,' zegt Lily lief. Ik glimlach.
'Blijf je nog even bij Wendy? Ik kom over een paar uurtjes weer terug en dan gaan we naar huis.' Lily knikt en geeft me nog een laatste knuffel en gaat dan weer op Wendy's schoot zitten. Ik glimlach nog even kort naar Wendy en loop dan met Marco mee naar de ruimte waar de finale zo weer verder gaat.
Wendy
'Wil je wat drinken?' vraag ik aan Lily. Ze schrikt en bijt op haar lip. Ik weet even niet wat ik moet doen, omdat ik eigenlijk nog nooit zo'n kind heb gezien. Ze is zo klein, zo kwetsbaar.
'Ik doe je geen pijn,' zeg ik geruststellend en Lily frunnikt wat aan mijn haren.
'Water?' fluistert ze zacht. Ik glimlach en til haar op. Ik bestel 2 glazen water. Eén daarvan geef ik aan Lily en de andere is voor mezelf. Na een uur en nog wat kinderen doorgestuurd te hebben naar de finale komen Ilse en Bart weer terug. Lily kijkt direct op en glimlacht.
Ilse
'Naar huis?' vraagt Lily als ik naar haar en Wendy toe kom lopen.
'Ja, we gaan naar huis. Bedankt voor het opletten. Kom maar een keertje langs,' zeg ik tegen Wendy. Lily knikt langzaam bij de laatste woorden. Volgens mij vind ze Wendy wel lief.
'Graagedaan. En dat is goed,' zegt Wendy en ik glimlach naar haar en zeg haar gedag. Ik til Lily op en dan lopen Bart en ik de studio uit. Op weg naar huis.