Ilse
We rijden zoals gewoonlijk weer door het bos naar de studio. Lily schrikt en verstijfd direct bij het zien van het bos. Daar hadden we haar gevonden. Daar was ze bijna achtergelaten in de kou door haar vader...
'Sst. Het is allemaal voorbij nu,' zeg ik geruststellend. Lily lijkt wat te kalmeren en legt haar hoofd tegen mijn schouder aan. Ik sla mijn arm om haar heen.
'Is Wendy er vandaag ook?' vraagt Lily nieuwsgierig als Bart de auto parkeert op de parkeerplaats van de studio.
'Ja. Vind je het leuk dat we hier weer naartoe gaan?' Lily knikt blij en we stappen uit. Direct pakt ze mijn hand vast en we lopen naar binnen. Als we eenmaal binnen zijn komt Wendy al gelijk naar ons toelopen. Lily verstijfd even, maar ontspant algauw weer als ze ziet dat het Wendy is.
'Hey, Lily. Vind je het leuk om mij vandaag weer te helpen?' vraagt Wendy aan Lily die blij knikt.
'Lily, mama moet even weg, wil je bij Wendy blijven?' vraag ik aan Lily.
'Ja, mama,' zegt ze zacht en ze geeft mij nog een knuffel. Ik geef haar een voorzichtige kus op haar haren en dan lopen Bart en ik naar de kleedkamers.
'Gaat ze mij ook papa noemen?' vraagt Bart lachend als ik de deur van de kleedkamer dicht heb gedaan.
'Ik weet het niet. Haar vader is natuurlijk niet lief voor haar geweest. Ik denk dat ze het wel zou doen, maar na een tijdje,' leg ik uit.
'Je hebt gelijk,' zegt Bart met een lieve glimlach en ik kleed me om en laat wat make-up op doen. Dan is het tijd voor de live-show van de finale van The Voice Kids.
Lily
'Komt mama zo terug, Wendy?' vraag ik zacht. Wendy kijkt op.
'Ja, natuurlijk komt ze zo terug. Maar het kan wel wat langer duren dan gisteren, omdat het nu de finale is,' zegt Wendy. Ik knik.
'Ik heb gisteren moordvrouw gekeken,' zeg ik na een poosje.
'Leuk, hoe vond je het?' vraagt Wendy.
'Heel leuk! Alleen wel een beetje spannend, maar van mijn vader moest ik altijd meekijken ook al wilde ik dat niet. Als ik toen wegkeek van de tv werd ik geslagen. Ik moest meekijken, wat er ook gebeurde in die aflevering,' vertel ik zacht. Wendy kijkt mij geschrokken aan.