Als we bij de pier aankomen zijn we tien minuten te vroeg.
'Ik wil op tijd zijn, straks wordt Gijs boos, je weet dat hij het haat als mensen te laat komen!' Had Emily gezegd toen ik mijn bord spaghetti nog maar voor de helft op had en ze al in de gang stond met haar jas aan.
'Ik zei toch dat we te vroeg zouden zijn, ik durf te wedden dat de rest er nog niet eens is.' Maar net wanneer ik die zin heb afgemaakt komen Nicolas en Gijs onze kant al op.
'Wilde Gijs ook vroeg weg?' vraag ik wanneer ze bij ons komen staan.
'Ja.' zegt Nicolas. 'De rest komt ook zo. Pam komt met Jack, en Maura komt met Arne, Martin en Daniël. Ze is de tweelingzus van Daniël, had ik jullie dat al verteld?'
'Nee, ik ben nu erg benieuwd hoe ze eruit ziet. Lijken ze een beetje op elkaar?' vraag ik nieuwsgierig.
'Ja, maar ze zien het zelf niet.'
'Zoals altijd.'
Net op dat moment komt Jack onze kant op gelopen, naast hem loopt een meisje met blond haar. Ik snap wel wat Jack in haar ziet, ze is heel mooi.
'Ik ben Laura.' zeg ik terwijl ik haar hand schud.
'Ik ben Emily.' Hoor ik naast me.
'Hé, ik ben Pam. Ik heb veel over jullie gehoord.'
'Is dat zo?' Ik kijk Nicolas aan.
'Maak je geen zorgen, het zijn alleen maar goede dingen haha.'
'Nicolas!' Hoor ik iemand achter me zeggen.
Wanneer ik me omdraai zie ik Arne, Martin, Daniël en een meisje dat vast Maura moet zijn. Ze loopt naast Daniël, waardoor ik ze gelijk goed kan vergelijken.
Ze heeft net als Daniël donker blond haar en wanneer ze dichterbij komen zie ik dat ze beiden grijze ogen hebben.
'Hallo, ik ben Maura.' zegt ze enthousiast terwijl ze mijn hand schudt en daarna die van Emily.
'Ik ben Emily.'
'En ik ben Laura.'
'Zullen we naar het feest toe gaan? Ik hoor de muziek al.' zegt Nicolas.Wanneer we bij een grote tent aankomen zie ik al veel mensen buiten met drinken in hun hand staan. Nicolas begint gelijk iedereen enthousiast te begroeten.
'Mark! Hoe is het met Kristel?'
'Goed, ze is nu drinken aan het halen.'
'Dat doe je goed, hé, Kasper!'
Zo rent hij van de één naar de ander, totdat we bij de tent aankomen.
'Ik betaal het eerste rondje, wat willen jullie?'
Iedereen die de vraag voor mij beantwoordt zegt hetzelfde; bier, totdat ik deze ketting verbreek door 'cola' te zeggen. Emily volgt mij braaf en vraagt om Fanta.
'Ik wist niet dat jullie niet dronken.' zegt Gijs wanneer Nicolas weg is gelopen.
'Ik wist niet dat jullie wel dronken.' antwoordt Emily. 'Ik vind het niet lekker en ik zou het ook niet doen omdat de rest drinkt, zo ben ik niet.'
'Nog iets dat ik leuk kan vinden aan jou.' zegt Gijs waardoor Emily moet lachen en hem een knuffel geeft.
'En waarom drink jij niet?' vraagt Pam, die inmiddels naast me is gaan staan.
'Ongeveer dezelfde reden.' antwoord ik, al weet ik niet zeker of dat een leugen was of niet. Ik drink niet omdat ik het nog nooit heb geprobeerd, maar ik wil het ook niet proberen omdat iedereen het doet.
'Weet jij nou of zij al iets hebben? Gijs praat alleen maar over haar, maar hij heeft nooit het woord 'vriendin' gebruikt.' zegt Pam terwijl hij naar Gijs en Emily wijst, die elkaar nog steeds vast houden.
'Ze hebben nu nog niets, maar ik denk dat dit over een paar uur anders is.'
'Haha, het zou me verbazen als dat niet zo is. En hoe zit het met jou en Nicolas? Zorgt hij een beetje goed voor je?'
'Ik ken hem nog niet zo goed hoor, we zijn gewoon vrienden.'
'Dat zie ik niet in jullie ogen.' zegt Maura, die aan mijn andere kant staat.
'Het is ingewikkeld.' zeg ik uiteindelijk.
'Ingewikkeld? Hij vindt jou leuk en jij hem, ik doe geen gymnasium maar volgens mij is daar niets moeilijks aan. Jullie horen bij elkaar.' zegt Maura.
'Ja, dat zie ik ook.' vult Pam haar aan.
'Hoe kunnen jullie dat nu al zien? Ik ken jullie nog geen half uur.' zeg ik nerveus.
'Dat is ons ding, we hebben deze maand al zes mensen gekoppeld doordat we dat soort dingen kunnen zien.' antwoordt Pam.
Ondanks dat ik het angstaanjagend vind dat ze me nu al zo goed kennen vind ik ze aardig. Ze weten welke opmerkingen ze wel en niet moeten maken.
'Cola voor Laura, Fanta voor Emily en de rest bier.' zegt Nicolas wanneer hij terug is en drinken uit deelt.
'Vertel nog eens welke verrassing jullie voor ons hadden.' zegt Emily nadat ze een slok Fanta heeft genomen.
'Ja, kom op. Het is tijd.' zegt Nicolas terwijl hij met zijn arm gebaart dat Gijs met hem mee moet gaan.
'Het is een traditie.' zegt Gijs vlak voordat hij achter Nicolas aanrent.
'Traditie?' vragen Emily en ik in koor. Aan de gezichten van Maura en Pam te zien weten zij precies waar Nicolas en Gijs het over hebben.
JE LEEST
Een nieuw begin 2
Teen FictionOndanks dat Laura niet meer vast zit in de gevangenis komt ze er nog elke week op bezoek. Nu ze weer vrij is moet ze wéér opnieuw beginnen, ze gaat weer naar school en ze bouwt de band met haar ouders langzaam opnieuw op, maar zal ze alles weer wegg...