BAB 9

9.5K 451 37
                                    


"Korang!!! "Jerit Satu suara. Seorang gadis bertumit tinggi memeluk erat Sehun. Terbit rasa cemburu di dada aku.

Aku memeluk tubuh. Badan aku sandarkan ke kereta. Jesper hanya tersenyum melihat aku.

"Hye.." sapa Gadis itu. Aku hanya tersenyum memandang dia. Wajahnya merenung ke arah wajahku. Matanya bertikam dengan mataku. Siapa minah ni? Awek Sehun? Jesper? Haish.. Aku berteka teki di dalam hati.

"Hello..I'm Yura." Dia menghulurkan tangan. Sewaktu aku ingin sambut terus dia menarik balik tangannya.

"Opss..sorry" Aku tersenyum tawar. Minah ni..

"Sory..tgan saya lnguh..." Aku hanya mengangkat bahu. Lenguh la sangt.. satu beg pun tak nampk.

"Ok. Apa nama.awak? "Soal Yura. Aku tersenyun sinis.

Aku diam merenungnya lalu masuk ke dalam kereta. Dia hanya berdiri.

"What the.." Yura berhenti apabila bahu ditepuk. Sehun.

"My friend.." ucap Sehun. Sehun baru saja ingin masuk tiba-tiba. Yura memegang tangannya.

"Tak. Oppa nak duduk dengn minah tu? Yura? "Soal Yura pula. Aku yang dengar pun rasa rimas. Gedik. Anak Dato' la agaknya.

Sehun diam. Baru saja niatnya nak duduk sebelah Hyunra. Tiba-tiba Tangannya ditarik.

Aku membuka pintu hadapan lalu masuk. Jesper meletakkan beg. Sempat dia berdiri di cermin tingkap Sehun. Lalu tersenyum. Sehun diam. Tak guna!! .

Yura tersenyum. Kepalanya disandarkan ke Bahu Sehun. "Miss you.." ucap Yura. Aku yang dengar seram sejuk jadinya. Miss you la sangat..haktuii la..

---

"kau tidur bilik aku la.." Balas Jesper pada Yura. Yura yang.baru mnyandarkan badannya ke Kereta merenung Jesper sepupunya.

"Tak nak!! Nak Sehun.." Pinta Yura manja. Jesper merenung wajah Yura. Susah nk buat budak ni tunduk dengar ckap orng

"Hyun-" Belum habis Jesper berkata terus Yura beredar masuk ke dalam rumah mncari gadis itu.

---

Aku yang leka minum dikejutkan dengan tarikan yang kasar dari arah belakang. Aku merenung wajah gadis itu.

"Apa?" Soal aku. Dia tersenyum sinis. Aku meletakkan cawan di.atas meja.

"Tukar bilik." Jelasnya. Aku merenung wajahnya seakan tidak percaya. Nak tukar bilik macam nak tukar Nyawa.

"Kalau aku tak nak? "Soal aku sambil mngangkat kening sebelah. Dia merenung aku. Tajam pandangannya.

"Aku tak kira..tukar!!!"Jeritnya membuatkan aku tutup telingan

"Oh Tuhan mulut kau tu..kalah Mulut buaya.." aku mnjelingnya. "Hye!!! MuLut Buaya ni mnarik..Mulut ni la yang dah kiss.pipi Sehun.." Yura tersenyum puas dengan dirinya.

Aku macam hampir ketawa bila mndengar bicara gadis dihadapanku .budak-budak.

"Kau pipi..Tapi aku Bibir.." Aku tersenyum mnyindir. Aku suka kacau minah budak ni. Aku terus beredar dari situ.

Wajahnya merah akibat menahan geram. Padan muka. Baru kau tau Aku ni siapa.

Terus aku melanglah ke Pintu keluar. Tiba-tiba satu gelas dibaling ke dinding betul-betul bersebelahan dengan aku.

"Ya!!! "Jerit aku. Kalau la aku jadi dinding ni..darah habis aku. Budak tu tersenyum sinis.

"Oh Sehun Just Mine!!!!! "Jerit Yura. Semua yang terjaga turun melihat apa yang berlaku. Aku diam. Kurang asam. Macam la aku nak sangat.

"Apa ya-" Bibir Puan Oh terbuka apabila melihat kaca brtaburan di atas lantai.

"Faham!! "Jeritnya lalu beredar dari dapur sempat lagi dia menolak badanku ke tepi. Kureng asem. Huh..

"Maaf..Yura tu memang macam tu.." Kata Mak Sehun. Aku tersenyum palsu.

"Erkk..mmg tak dew bilik kosong ye? "Soal Aku. "Tak." Balasannya mmbuatkan aku kecewa.

"Bilik saya..ada dua katil." Tegur Jesper. Beg Yura diletakkan ke bawah.

"La dah knapa tak kata awal-awal.." Balasku. Happy rasa. Jesper diam meninggalkan jawapanku tdak brjaya.

Aku mlanglah menaiki anak tangga untuk ke bilik Sehun. Kedengaran bunyi yang dtang dari bilik.dngkuran rupanya.

Aku mncapai beg lalu keluar dari situ. Belum sempat aku melangkah keluar. ada tangan menarik tanganku.

"Nak pergi mana? "Soal Sehun. Aku berpaling ke belakang. Haaish..mamat ni..

"Johor. Nak ikut? "Soal aku. Dia menarik aku sehingga rapat dan boleh mnghidu wangian yang dipakainya.

"Bukan Johor je aku nak ikut... ke matahari pun aku sanggup." Sehun memeluk aku. Aku kaku.

"Haha..lawak" kata aku. Lalu menolak badan dia sekuat mungkin.

"Dah la..saya nak pergi tidur bilik jesper." Kata aku. Sehun menarik tngan aku semula.

"Kenpa? "Soal Sehun. "Dia suruh? " soal lagi. Aku diam.

"Tak. Si yura nak tidur sini..saya kena la out..mujur bilik jesper adew dua katil.." kata Aku. Lalu membuka pintu dan keluar.

Sehun diam. Di lihat saja aku keluar dari situ.

***

"Yura? lena tidur semalam? "Soal puan Oh. Yura tersenyum manis.

"Mestilah. Yura lena sangat bila Tidur dengan Sehun." Yura tersenyum lalu mencium pipi sehun membuatkan ramai menjadi patung. aku yang melihat kejadian itu diam.

"kau ni..tengah makan kutt.."Kata Jasper yang berada di hadapan Yura. Yura menjeling Jasper. Dipandang wajah sehun. relax. haishhh..poker face.

"cemburu. tu buat dengan minah tu. "Yura memandang aku lalu tersenyum sinis. Jasper tersenyum.

"Hyunra...bol-" Belum habis kata-kata Jasper aku memotongnya.

"kalau awak nak rasa pisau ni..buat" aku menikam pisau itu tepat menembusi Meja kayu itu. membuatkan Sehun,Yura,Puan Oh dan Jasper diam.

"Hahaha..saya gurau je..haha" Jasper ketawa palsu menjernihkan keadaan.

"Comel." Aku diam. merenung pemilik suara itu. Dia merenung aku dengan senyuman. aku tertunduk malu.

Yura diam. menjeling Sehun dan Hyunra. Benci!! . dipandang pula Jasper hanya ketawa gembira.

I'm Okey, SehunWhere stories live. Discover now