Setiap minit aku memandang pintu. Mana tahu Sehun akan balik.
Telefon sentiasa lekat di tangan. Mana tahu Sehun akan telefon.
Tapi sayang..
Dah masuk 4pagi. Dia lansung tak hantar mesej dan balik. Dia betul2 tinggal aku?.
Aku diam mata sudah tak dapat di kejam. Segera aku mengemas pakaian untuk esok atau hari ini lagi beberapa jam aku akan ke pertandingan sekolah-sekolah.
Lagi beberapa bulan aku akan out dari sekolah ni. Tapi tak sampai tarikh aku..Dia dah tinggal aku.
Sehun..
___
"Kau buat apa tu?" Soal Minho sambil memukul bahu lelaki yang dari tadi memandang kosong telefon.
"Tunggu.""Awek kau?"
Sehun memandang tajam ke arah senior yang pelik itu. Sibuk betul.
"Hyunra tu comel. Aku suka tengok dia..nak2 masa kejadian yang ka-"
Belum habis cakap sehun terus berdiri lalu beredar dengan segera.
Suho dan Chen yang baru saja muncul merenung lelaki yang baru bangun untuk beredar.
"Nak pergi mana?" Soal Chen. Sehun diam. Soalan itu sama seperti soalan yang ditujukan kepada dia oleh Hyunra.
Entah kenapa hati dia sakit dan sedih.
Hyunra..
"Oii.. Aku tanya jer pun. Asal kau menangis ni.." Kata Chen apabila melihat butir mutiara jernih mengalir keluar dari matanya.
"Aku nak balik sekejap." Kata Sehun lalu berlari menuju ke khemah mereka. Ketiga wakil sekolah itu diam memandang.
"asal mamat pelik tu? Terkejut dapat nombor 1 acara lari 1500 meter. Haha.." pelik.
"Bukan.. Rindu orang"
"Tapi rindu pun.. agak-agak laa.. datang sini ambil masa 4Jam. Biar betul mamat tu nak balik seoul masa ni.." Kata Suho sambil memandang Minho.
"Biarkan laa.." Kata Minho lalu mengigit roti yang dibuat oleh Sehun tadi.
____
"Okey..jom bertolak?!" Jerit Taemin lalu segera masuk ke dalam bas.
"Tak payah la bising.." Kata Kai lalu menggeleng kepalanya. Sakit telinganya.
"Kata pukul 8 tolak. Ni pukul 6 cikgu!!" Jerit aku sambil menjeling tajam Guru PJ nya.
"Kita tolak awak dapat emas awal.." Kata dia sambil ketawa. Datang mana pulak dia punya kata2 dia.
"Tapi..apa yang kau bawak dalan beg. Macam bawak satu almari." Soal Taehyung dan disokong oleh Jimin kedua wakil untuk larian berganti.
"Memang satu almari pun." Kata Aku lalu menolak mereka dan masuk ke dalam bas.
"Minah ni.. Asal garang sangat." Kata Jimin. Aku yang terdengar segera mengundur langkah sambil memandang tajam. Dia diam saja.
___
Sehun memandu selaju yang boleh. Difikirkannya hanya Gadis itu.
Lembab. Kau nak jauhkan diri dari dia.. Tapi ka kalau sebab rindukan dia.
Kalau aku cakap aku suka dia.. Dia suka aku jugak ke?
Macam mana nak tahu jawapan kalau kau Tak tanya dia. Lembab.
Tak. Aku tak suka dia..
Kau baru cakap kau suka dia.
Jasper?!?!?!?!?!'
Dengan segera sehun menghentikan kereta di tepi jalan. Stereng kereta di hentak kuat.
Kata2 Jasper buat dia terdiam.
"Kalau Kau suka dia..cakap la. Jangan diam. Kau jangan tunjuk yang kau sayang dia jaga dia..sebagai kawan sebab bagi mata aku.. Kau tak anggap dia kawan tapi lebih dari sekadar kawan.."
"Kalau Kau suka dia cakap suka."
"Kalau Kau tak suka dia..jauhkan diri dari dia."
"Tapi..Kalau Kau rasa tak mampu untuk jaga perasaan dia..baik Kau tak payah jatuh hati dekat dia."
"Tapi nampak gaya kau..."
"Kau mampu ke?"
___
Sehun diam di dalam kereta. Dia memandang rantai yang dia ambil dari dalam loker Gadis itu.
Hyunra.
Kalau aku tak sanggup..
Dah lama aku tak selamatkan kau masa kau kena tinggal.Kalau aku tak sanggup..
Dah lama aku buang perasaan suka dekat kau."Tapi tu terpulang dekat kau.."
"Kau suka dia nak jaga dia.. Tak nak lepaskan dia.. baik kau jangan lepaskan dia."
"Aku dengar dia pelajar pertukaran.."
Sehun diam. Hyunra..
Kereta yang diberhentikan lama itu kembali bergerak.
___
Aku diam saja. Mulut diorang semua memang tak boleh diam ke. Bising jer tahu..
Aku memandang pemandangan ke luar. Dah pukul 7 tapi masih ada dekat Seoul. Tuptuptup.. terlepas penerbangan.. tu la ingat dekat ke seoul dengan inc-
"Kereta tu.." Aku diam seketika. Apabila kereta yang diberhentikan di persimpangan jalan yang bertentangan dengan kami .
Sehun?!.
Aku lihat kereta itu berlalu pergi. Dia nak ke mana..
____
Sehun tiba di sekolah. Semua mata memandang kearah dia. Mana tak nya.. Dia sepatutnya pergi ke Out (Olimpik UniT) .
Sukan yang layak untuk orang yang layak saja. Dan pertandingan itu hanya dihadiri oleh perserta yang sering juara dan juga mewakili sekolah ke luar negara.
Kerana itu ramai orang memanggil sukan itu sebagai Olimpik UniT.
Kaki sehun berjalan menuju ke arah asramanya. Lalu segera dia menuju ke arah bilik dia dan Hyunra.
Aku kena bagitau dia. Aku kena..sebelum terlambat.
Sampai saja di muka pintu segera dia membukanya.
"Hyunra!?" Jerit dia tapi hampa. Tiada sesiapa. Kemana?.
Sehun segera menuju ke bilik mandi. Kosong. Meja Hyunra di pandang lama. Dia tiada.
Baru saja dia mahu keluar tiba2 pintu terbuka.
"Hyunra?!" Jerit Sehun tapi hampa hanya D.o yang muncul.
"Hai..." Kata D.o. sehun diam. Wajahnya muram.
"Kau cari minah senget ke?" Soal D.o. sehun mengangguk. Riak wajah D.o berubah seketika.
"Dia dah tak ada.." Kata D.o sehun menatap dia lama. Apakah?!
"Dia pergi mana?" Soal Sehun.
"Entah. Dia keluar bawak beg pagi tadi.. Aku tak tanya sebab mengantuk."
Sehun segera berjalan menuju kearah almari Gadis itu. Pintu itu dibuka. Kosong?!.
"Hyunra?!"
Segera sehun beredar. D.o yang masih berdiri diam.
" tun..tunggu. Dia ingat si Minah tu dah keluar dari asrama ke?! Oh mai god?!"
"Sehun?!" Segera D.o berlari mengejar Sehun tapi sayang. Sehun segera beredar dengan kereta kuning sport nya..
"Aduh mamat nih.."
D.o menepuk dahinya. Lembab.. dengar la aku cakap sampai habis.
Hish..
YOU ARE READING
I'm Okey, Sehun
FanfictionBagaimana rasa mempunyai perasaan kepada seseorang namun takut untuk diungkapkan?. Aku Hyunra/ri (Fr ubah balik sbb xingt nama) dan ini kisah aku di dalam sekolah Asrama yang dikelilingi oleh Atlet² terkenal. Perasaan cinta dan suka mesti wujud. Se...