KORANG MESTI PERASAAN NAMA DAH BERUBAH HEHEHE.. SORRY K. RASENYA UNTUK BUKU NI FR RASA TAK ADA YANG AGAK 18. sebab tu Fr ubah. Harap terus sokong karya Fr K.
Doakan FR berjaya sambung belajar ke Uni idaman yer🤭. Fr dah habis Form6. Sekarang tunggu panggilan Uni bulan 8. Doakan Saya yer😗🤭.
____
Sehun melangkah masuk. Pengawal yang menjaga pintu hanya membiarkan sahaja. Bukan dia tidak kenal. Itu Sehun anak kepada pemilik rumah ini. Silap besar dia benarkan aku masuk diorang tak tau yang tidak lama lagi akan ada kekecohan besar.
Pintu Villa itu dibuka. Semua yang berada di situ diam menanti siapa yang bakal muncul. Ternyata Sehun. Saat mereka mahu tersenyum dan bising. Namun, terhenti apabila menatap pakaian Sehun.
Hitam.
"Kenapa tu?" Soal salah seorang daripada mereka.
"Dia baru balik dari pengebumian ke?" Soal salah seorang dari mereka bertanya. Ruangan yang besar dan mampu menampung berpuluh manusia bising seketika.Namun, Sehun melangkah menuju kearah Ibunya. Lee Soo yang elok berdiri disebelah Omma dijeling Sehun. Kelakar. Dia tersenyum sinis sedikit.
Pembunuh bersama pembunuh. Wow..
Sehun terhenti memandang para tetamu yang datang dari kelas atasan. Mereka memandang Sehun pelik. Ada aku kisah malam ni..Ya.
"Kenapa kamu semua berhenti dari ketawa?" Soal Sehun. "Bukankah kamu semua sedang bergembira?" Soal Sehun. Perli. Dia menatap wajah omma lalu..
"Bukankah Omma sedang meraikan kematian teman wanita saya?" Sinis Sehun memerli. Tetamu mula bingung apa yang cuba disampaikan oleh lelaki muda ini.
Mereka tahu tentang Teman wanita..tapi apa maksud dengan Kematian. Kenapa meraikan?
"Sehun..apa kamu mengarut." Kata Puan Oh sedikit berbisik. "Saya mengarut? Atau omma?!" Jerit Sehun. Emosi dia sudah tidak stabil. Dia mahu menangis. Namun, belum tiba masanya.
"Se-"
"Omma?! Perempuan yang omma langgar dah meninggal pagi tadi.. dia dah tak ada?!" Jerit Sehun. Air matanya juga turut menitis. Tetamu yang hadir terpaku.
Puan Oh dan Tuan Oh diam. Mereka sejujurnya tidak tahu akan benda begini. Namun mereka tetapi cuba untuk membawa watak lakonan ini. Namun, tidak semua manusia mampu membawa watak dengan baik.
" Tergamak Omma suruh saya datang sedangkan omma tahu seseorang baru saja meninggal. Omma betul ke seorang manusia? Engkau? Seorang ayah?" Soal sinis Sehun. Kerana mereka berdua. Mereka. Sehun ketawa tiba²
"Sehun.." Lee Soo cuba menghampiri Sehun. Namun Sehun terus berganjak. "Kau jangan sesekali dekat dengan aku. Jijik?!"
"Aku rela membujang dari bersama perempuan macam kau?!" Marah Sehun. Puan Lee iaitu bakal besen mereka terkejut. "Tergamak kamu?!" Satu tamparan diberikan kepada Sehun.
Semua hadirin terkejut melihat agenda dan kata yang keluar dari mulut Sehun.
"Puan Lee?! Siapa awak nak tampar anak saya?!" Jeritan Puan Oh. Kecoh seketika ruang itu. Namun, mata Sehun tidak lepas dari memandang Lee Soo. Ya. Lee Soo
"Hoii, perempuan. Kau ingat aku tak tau kau buat apa?" Soal Sehun. Lee Soo diam. Kakinya tiba tidak dapat menampung beratnya. Entah kenapa dia rasa panas. Sehun tahu ke?.
"Sehun apa yang kamu tahu?" Soal Puan Oh. Dia memandang wajah Lee Soo dan Sehun berkali-kali.
"Pembunuh." Satu suara dari luar membuatkan Sehun berpaling ke pintu masuk. Terdapat beberapa orang anggota polis masuk. Dan kelihatan Abang Hyunra juga ada. Masih berpakaian hitam tanda berkabung.
YOU ARE READING
I'm Okey, Sehun
FanfictionBagaimana rasa mempunyai perasaan kepada seseorang namun takut untuk diungkapkan?. Aku Hyunra/ri (Fr ubah balik sbb xingt nama) dan ini kisah aku di dalam sekolah Asrama yang dikelilingi oleh Atlet² terkenal. Perasaan cinta dan suka mesti wujud. Se...