Multimedya: İrisin kıyafeti
Küçüklükten beri hayalimdi sağlık sektöründe bir meslek edinmek.Üç sene önce hayalini gerçekleştirmek için ilk adımı atmıştım.Orta okulda çok çalışmıştım ve sağlık lisesini kazanmıştım.Bu sene lise üçe geçtim.Heyecanla beklediğim sene,staj senesi.Özel bir hastanede sağlık bakım teknisyeni olarak staj görecektim.
"İris uyanmadın mı sen daha ?Geç kalacaksın hadi." Sabah sabah annemin bağırmasıyla uyandım.Ne kadar güzel(!) bir gün değil mi?Gece film seyrettiğim için ikide uyudum ve şuan sabah saat yedi.Daha güzelide(!) benim uykum var.
"İris kime diyorum ben,kalksana." Ben uyansam ne yazar beynim uyanmadıktan sonra?
"Tamam ya kalkıyorum" Yıllardır bu günü bekliyorum,benim için çok önemli bir gün ama uykuda önemli. Haksız mıyım?
Zar zor ayaklarımı yere sürüyerek banyoya gittim.-Yanlış anlamayın odamda bana özel bir banyo yok- banyodaki işlerimi hallettikten sonra üzerime siyah kolsuz bulizimi ve siyah taytımı giydim.Saçlarımı salaş bir şekilde ördüm.Gözlerimede ince bir şekilde eyeliner çektim.Kolay kolay makyaj yapmazdım ama eyeliner vazgeçilmezimdi.
Hazırlanmam bittiğinde seke seke merdivenlerden indim.Annemin"Yavaş ol düşeceksin"uyarısına "birşey olmaz" diyerek cevap verdikten sonra masadaki kahvaltılıklardan ağzıma atmaya başladım.Annemin "düzgün yap kahvaltını"demesine aldırış etmeden son zeytinide ağzıma atıp Behlül repliği çalarak" İris kaçar"dedim ve evden çıktım.
Yol boyunca stajerliğimin nasıl geçeceğini düşündüm.Hastaneye vardığımda benim gibi 3 stajer öğrenci daha vardı.İkisi kız,biri erkekti.Kızların ismi Yağmur ve Eda,erkeğinki ise Ozan.Yalnız ben Ozan'a eridim.O nasıl yakışıklılıktır,o nasıl boydur,o nasıl kastır.Herşeyi geçtim o gözler...Allahım sana geliyorum. Tamam abartıyorum altı üstü meteor.Sokakta bunlardan bir sürü var.Yalan.Yok arkadaş,sokakta bunun gibisini bulamazsın.Bu çocuk benim sevgilim olsa sokağa çıkmasına izin vermem.
"İris iyi misin?" oha resmen bir saattir çocuğu süzüyorum ve Eda seslenmese farkında bile olmayacaktım.
"E-evet iyim sadece aklıma birşey geldide onu düşünüyordum."
Biz tanışırken hoca yanımıza geldi ve neler yapacağımızı anlattı.Bugünlük herkese bir hasta dosyası verdi.Bir yandan dosyayı incelerken,bir yandan hastanın kaldığı odaya doğru yürüyordum.Hasta kansermiş.Adıda Can'mış.Can! Güzel isim yaşıda 19'muş.En güzel yaşlar,ben olsam hayattan umudumu keser sürekli isyan ederdim herhalde.Ben böyle düşünüyorum ama inşallah Can böyle düşünmüyordur.Çünkü böyle durumlarda umut önemlidir.
Bir yandan düşünürken odanın önüne gelmiştim.Kapıyı yavaşca tıklatıp içeriye geçtim.Can arkasını bana taraf dönmüş bir şekilde uzanmıştı.Belki uyuyor diye düşündüm ama yanılmışım.Can arkasını dönmeden konuşmaya başladı.
"Size beni yalnız bırakın demedim mi?Defoldan ne anlıyosunuz?"
Ben sessiz kalırken Can arkasını döndü.
"Sende kimsin ne arıyosun odamda?Ozan'a mı meteor demiştim?Ben Ozan'a mı erimiştim.Lan bu çocuk Ozan'a bin basar.
" Şey,Merhaba ben İris burda stajerliğe başladım."ve seninle ilgilenmemi söylerdiler"Ama sen bana böyle bakarsan ben konuşamam ki.
"Yalnız kalmak istiyorum."
"Tamam seni yalnız bırakacağım ama öncesinde birkaç şey kontrol etmem lazım:
" Etme istemiyorum."Ama böyle yapma sana karşı gelmek istemiyorum."
"Senin sağlığın için etmem lazım" Allah 'ım çocuk kaşlarını çatarken bile tatlı."
"Umursamıyorum"Ben umursuyorum
" Ya insan sağlığını umursamaz mı?"
"3 yılını hastane köşelerinde ilik nakli bekleyerek geçirseydin sende umursamazdın!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Stajer Kız
Teen FictionHastasına aşık bir stajer kız... Kan kanseri olan,hayattan ümidini kesmiş hasta bir oğlan...