HOŞÇAKAL..

2 0 0
                                    

Multi media: İpek
Eve girdiğimde beni üst üste konmuş bir vaziyette koliler karşıladı.
Göz ucuyla salona baktığımda annemi göremedim belki mutfaktadır ümidiyle oraya doğru gitmeye başladım..

Ve bingo..
Annem bir yandan kahve yudumluyor bir yandan da telefonla konuşuyordu.
Beni gördüğünde gülümsedi, bende küçük bir tebessüm eşliğinde karşısına oturdum.

Annem eliyle bir yeri işaret edince gözümü o tarafa çevirdim, kahve makinasını işaret ediyordu.

Annem'e istemediği belli eden bir surat yaptım annem de peki dercesine kafasını salladı.

.............
Annemin konuşmasından babamla konuştuğunu anlamıştım. Peki ne konuşuyorlardı?

Beni iyice merak sarmıştı ki annem kısa bi süre sonra telefonu kapatıp bana döndü..

"Konuştuğum kişinin baban olduğunu anlamışsındır her halde?"
Evet dercesine kafamı salladım.

Ayağa kalktı ve kahve fincanını tezgaha bıraktı.
Sonra bana dönüp ;
"Hazırlansan iyi olur çünkü yarın ki uçak saati bugüne alınmış ve akşamdan gidiyoz. "
Şaşkınlıkla gözlerim büyürken ağzımdan sadece" Hemen mi? "diye bir soru çıktı..

"Malesef kızım öyle gerekiyormuş"
"Peki annecim ben hazırlanıym madem "
" Tamam bitanem "

............
Son bir kez odamı kontrol ettim..
Herşey tamam gibi gözüküyordu. Sadece bir eksiğimiz vardı ki o da zaten birazdan hazır olurdu.

............
" Ben hazırım annecim "
" Tamam bitanem valizlerini yardımcılar getirir sen gel de bana buraları toplamamda yardımcı ol. "
Hiç bişey demedim ve yardıma başladım.

Yarım saatin ardından herşey tamamdı, hazırdık işte bitmişti.

Kapı tarafından kilit sesi duyunca başımı çevirdim gelen kim diye..
Gelenlerin Ilgaz ve Birsu olduğunu gördüğüm anda kendimi dinlenmek amacıyla koltuğa bıraktım.

Biraz kestirme düşüncesi ile gözlerimi kapamıştım ki yardımcıların "Hoşgeldiniz Barış bey" demesi ile gözlerimi araladım ve yattığım yerden doğruldum.

"Hazırsanız yolculuk başlasın." dedi babam.

" Biz hazırız tatlım Ilgaz ve Birsu da inerse çıkabiliriz. "demişti ki annem Ilgaz :
" Bizim işimizde bitti anne benim ve Birsu'nun valizlerimizi teslim ettim, yani çıkabiliriz. " dedi

'Madem burda işimiz bitti gidelim madem' dedim kendi kendime ve ayağa kalkıp evden çıktım.

Taksinin yanına geldiğimde annem
" Hadi artık" dedi ve bana arka koltuğu işaret etti.

Tam taksinin kapısını açmıştım ki son bir kez evime veda etmek adına arkamı döndüm ve hafif bir sesle;

"HOŞÇAKAL DOĞUP BÜYÜDÜĞÜM EV, HOŞÇAKAL BENİM VE TÜM AİLEMİN ANILARINI TAŞIYAN EV, HOŞÇAKAL BANA HERŞEYİN İLKİNİ YAŞATAN EV.. --HOŞÇAKAL.. "

-VAZGEÇTİM-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin