Merhaba arkadaşlar,şimdi sizlere tesettürün öneminden bahsedeceğim.
Tesettür; Rabbimiz tarafından Hicri 4. Yılda zilkade ayında farz kılınmış ve 1400;seneden beri annelerimizin üzerinden hiç çıkmayan sağlam bir kaledir tesettür.
Tesettür emrin, Müslümanlar tarafından daha kolay kabul edilip, daha rahat uygulanabilmesi için Rabbimiz tarafından merhale, merhale farz kılınmıştır.Birinci Merhale: "Ahzab süresi 33. Ayeti kerimesinde mealen; Ey! Peygamber hanımları!(bütün müslüman hanımları) evlerinizde oturun ve ilk cahiliyye dönemindeki kadınlar gibi açılıp saçılarak sokakta uygunsuz uygunsuz yürümeyin" buyrulmuştur.
İkinci Merhale: Ahzab süresi 59. Ayeti kerimesinde tesettür kesin bir karara bağlanarak şöyle izah edilmiştir; "Ey Peygamberim! zevcelerine,kızlarına ve bütün mümine hanımlara söyle!Bir ihtiyaçtan dolayı dışarı çıktıklarında örtülerini baştan ayağa kadar örtünen cilbablarını sarkıtsınlar. Bu onların tanınıp incitilmemeleri için en hayırlı olanıdır. Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir"buyrularak baştan ayağa kadar kapanmaları farz kılınmıştır.İşte Peygamber efendimiz (s.a.v) 'den kıyamet sabahına kadar devam edecek olan tesettür böylece hayatımıza girmiş olur. Kâfirler istemesede Müslüman kadınlar tarafından bir ömür boyu, hep izzet ve şerefle taşınacaktır.
Tesettür;"Müslüman hanımların Allah'ın emrine uygun olarak örtünmesi demektir."
Tesettür;"İslam'ın şiarı ve imanın alametidir."
Tesettür;"Bedenimizde Allah'ın hâkimiyetini kabul etmiş olmanın bir göstergesidir."
Tesettür;"Canlılar arasında sadece insana mahsus olan bir özelliktir."
Tesettür." Her türlü istismara karşı Müslüman kadının iffet ve namusunu koruyan sağlam bir kaledir."
Tesettür;"Namaz,zekât,oruç gibi bir ibadettir ve Müslüman kadınlara farz kılınmıştır."
Değerli Müslümanlar!
Sevgili Peygamberimizin tesettüre verdiği önemi size kısaca anlatayım;"Hazreti Peygamber(s.a.v) döneminde kaynuka yahudileri, Medine'nin bir mahallesinde kuyumculuk yapıyorlardı.Bir müslüman kadın,ziynet eşyası almak için bir kuyumcu dükkânına girer,yahudi kuyumcu ve arkadaşları kadının başını açıp yüzünü görmek isterler,ancak kadın buna izin vermez.Yahudilerden biri arkadan gizlice gelerek kadının arka eteğini kadının omzuna iliştirir.(yani eteğini yukarı kaldırır)kadın habersizce ayağa kalktığında avret yerleri gözükür ve Yahudiler gülmeye başlarlar.
Kadın feryat ederek yardım istemeye başlar. O sırasda orada olan bir müslüman, yahudi kuyumcunun üzerine atlar ve onu öldürür. Yahudilerde o müslümanı şehit ederler. Hadise hemen Medine'ye yayılır. Resulüllah (s.a.v) Yahudilerin bu ihanetini öğrenince derhal savaş açar.15 gün süren kuşatmanın ardından daha fazla dayanamayan yahudiler ,teslim olurlar ve Medine'den sürülürler." İşte bu savaş, Hazreti Peygamberin ilk savaştır ve sebebi de Müslüman bir kadının tesettürüne el uzatılmasıdır.
Şimdi ey kıymetli Müslümanlar!Müslüman bir kadının tesettürüne el uzatıldığı için Resullüllah (s.a.v) yahudi'ye savaş açıyor iken ,yahudi,nin kötü düşmanlığı kadar,eğer bizler örtünmenin şuurunda olmaz isek, bizler bu tesettürü muhafaza etmez isek ,ahirtte Resullüllahın yüzüne nasıl bakarız,Mevla Teâlâ'ya nasıl hesap veririz?
O halde ey anneler,halalar,teyzeler,bacılar! Böyle büyük bir şeref yetmez mi sizlere ,böyle büyük bir devlet kaybedilir mi boş yere. Bu duygu ve düşüncelerime son veririp tamamlarım bölümümü.
Vote ve Yorum yaparsanız sevinirim!
Diğer Bölümde Görüşmek Dileğiyle √ ALLAH'A EMANET OLUN.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAPALILARA TAVSİYELER
RandomTesettür giyimi,dıy,atıştırmalıklar,namaz,bakımlar,özel öneriler, oyunlarVe Daha Fazlası için okuyun.. Bu kitapta herşey var. Kötü söze ağız kapatmak,kötü bakışa baş kapatmak gerekir...