Part 4

178 16 0
                                    

Di shopping mall,
Nadh memasuki sebuah kedai baju.Seorang salesgirl datang menyapa Nadh."Hello...Selamat datang ke kedai kami."sapa salesgirl itu."ohh hello..."balas Nadh.Nadh membelek baju yang tergantung."Wahh!!Cantiknya baju yang ada kat sini.Rambang mata aku dibuatnya.Nak pilih yang mana satu ehh???"kata Nadh.Dia keliru untuk memilih baju kerana baju disitu tersangatlah cantik.Salesgirl itu datang untuk membantu Nadh."Miss??Any problem?"tanya salesgirl itu."Ouhh yess...Boleh tak awak tolong saya pilih baju yang sesuai dengan saya?"kata Nadh.Salesgirl itu mengangguk.Salesgirl itu memilih baju kemeja berwarna merah hitam."How about this?Baju ni sesuai dengan cik."kata salesgirl itu."Hmm...It's quite good.Pandai awak pilih.Okayy set.I want it.How much?"kata Nadh."Okayy...follow me to the counter."kata salesgirl itu.Nadh hanya sekadar mengangguk.Nadh mengikut salesgirl itu dari belakang.Setelah selesai membayar,Nadh pun keluar dari kedai itu.Nadh keluar berjalan ke kedai yang lain tiba-tiba........

Tiba-tiba Nadh terlanggar dengan seseorang."Auchh!!"jerit Nadh dengan nada yang kecil sambil mengerang kesakitan."Ohh?!I'm sorry miss...saya tak sengaja.Cik okay ke?"kata gadis itu."Its okay..saya tak apa-apa."kata Nadh sambil bangun.Gadis itu menolongnya.Nadh pun memandang.Nadh dan gadis itu terkejut sesama sendiri."Eh?!Nadhirah?"kata gadis itu."Wani?Betul ke ini kau..Wahh jinjja daebak!Tak sangka aku terserempak dengan kau dekat sini."kata Nadh."Yes its me...Haih rindunya aku dekat kau.Dah lama kita tak berjumpa.Sejak kau pergi ke luar negara,kau langsung tak contact aku..sampai hati kau.Huarghh!!!"kata Wani sambil berpura-pura menangis."Cehh dia nii...Nak menangis pulak.Jangan nak berdrama la.Eh jom kita lepak.Kita lepak kat...emmm..Ha kita lepak kat starbucks.Okay?"kata Nadh."Hmmm...boleh lah..jom."kata Wani.Mereka berdua terus pergi ke Starbucks.

Di Starbucks...
Nadh memesan dua minuman.Sambil menunggu minuman.mereka siap,mereka berbual sekejap."Jadi...macam mana duduk sana?Seronok ke?Dapat ramai kawan tak?Bestfriend ke?"tanya Wani dengan selamba tetapi hatinya berasa takut kerana takut kawan baiknya mempunyai kawan baik yang lain."Haihh kau ni pun macam takde soalan lain nak tanya.Kau la satu-satunya bestfriend aku.Kita kenal dah lama.Tak semestinya kalau aku duduk kat negara orang lain aku dah lupakan kau dan aku ada bestfriend lain.Haruslah aku ingat kat kau.Dah la taknak la sembang pasal nii..Nanti tak pasal-pasal kita gaduh pasal hal ni.Okayy yang penting kau harus gembira sebab aku still ingat kat kau lagi.. Ni tidak cakap benda bukan-bukan.Dah kita jangan cakap pasal benda ni lagi ehh..."kata Nadh sambil mengusap bahu Wani."Okayy aku janji yang aku takkan cakap pasal benda ni lagi."kata Wani.Ketika itu minuman mereka pun sampai yang dibawa oleh pelayan.Wani dan Nadh berborak sehingga lewat petang.

Skip..

Di luar shopping mall,
"Okayy lah...aku balik dulu.Dah lewat petang nii...Nanti Jin oppa bising pula sebab balik lambat.Annyeong."kata Nadh sambil melambai tangan ke Wani.Nadh terus ke stesen bas.

Di stesen bas,
Nadh menunggu bas.Sudah lebih 2 jam Nadh menunggu bas datang tetapi bas tidak muncul-muncul."Haihh mana bas nii??Habis lah aku..Balik rumah nanti mesti Jin oppa bising.Dahlah mulut dia tu pokpek 24 hours tanpa henti.Kalah nenek tua berleter."omel Nadh sendirian.Nadh berasa bengang kerana bas tidak muncul lagi.Nadh mengambil keputusan untuk berjalan kaki sampai ke rumah."Okayy Nadh.Its okay..tak jauh mana pun 30 minit sampai la.Jalan kaki kan exercise jugak.Okay go."omel Nadh dan dia terus memulakan perjalanannya.Ketika dia hendak melintas ke seberang jalan tiba-tiba sebuah kereta telah melanggarnya.Nadh cedera parah.Pemandu kereta tersebut panik.Pemandu tersebut memanggil seseorang yang berada dia tempat duduk belakang."Tuan!Macam mane nii?!Saya terlanggar seorang gadis.."kata pemandu tersebut dengan panik."Kamu nii?!Boleh lagi tanya macam mane!!Kita bawa lah dia ke hospital."marah Tuan tersebut."Nae..arasso."kata pemandu tersebut.Tuan tersebut turun dari kereta untuk menolong pemandunya mengangkat Nadh.Tuan tersebut terkejut."Ha?!Tak mungkin?!"kata Tuan tersebut.Dia mendukung Nadh lalu membaringkan Nadh.Dia terus menyuruh pemandunya bawanya ke hospital dengan segera.Tuan tersebut mengeluarkan beberapa tisu lalu mengelap darah yang berada di dahi,tangan dan siku."Tolong la bertahan!!!"kata Tuan tersebut.Dia berharap sangat yang Nadh masih hidup."Pandulah dengan laju."kata Tuan tersebut dengan nada yang kuat."Nae..."kata pemandu itu lalu pandu dengan laju.Akhirnya mereka sampai di hospital.Tuan tersebut mendukung Nadh lalu bawa Nadh ke dalam hospital."Doktor!!!!!!Nurse!!!!Tolong selamatkan gadis ini.Dia kemalangan.Saya rasa dia cedera parah."jerit Tuan tersebut.Beberapa orang nurse datang dengan membawa katil hospital."Letakkan dia diatas katil ini.Kami rasa dia mesti di bedah dengan segera."kata Doktor Park Hoon."Nae..Tolong selamatkan dia.Saya tidak kisah berapa kosnya...Yang penting dia selamat.Jebal!!!"kata Tuan tersebut sambil merayu kepada Doktor Park Hoon."Baiklah...Kami akan cuba sedaya upaya."kata Doktor Park Hoon sambil menepuk bahu Tuan itu.Tuan tersebut hanya sekadar mengangguk.Baju Tuan itu telah dipenuhi dengan darah Nadh.Tangan dan mukanya juga dipenuhi dengan darah."Awak!!Tolong la bertahan!!!"kata Tuan itu sambil menunggu di hadapan bilik bedah.Tuan itu menunggu dan terus menunggu sehingga dia tertidur....Pembedahan itu selesai pada jam 10:00 malam."Encik!!"kata seorang nurse sambil mengejut Tuan itu.Tuan itu terjaga."Ya saya...Macam mana dengan gadis itu?"tanya Tuan tersebut."Dia tidak apa-apa cuma dia cedera agak parah.Tangannya patah dan ia mengambil masa yang lama untuk sembuh.Jadi encik mesti bawa dia untuk terapi tangan ya.."jelas nurse itu."Nae...arasso.Mana Doktor Park Hoon?"tanya Tuan itu."Ohh...Doktor ada pembedahan lain jadi encik boleh berjumpa dengan doktor esok.Nanti encik ke kaunter untuk salin satu borang."kata nurse itu."Nae...kamsahamida."kata Tuan tersebut.Nurse itu pun pergi.Tuan tersebut pergi ke wad Nadh untuk melawat.Tuan tersebut masuk ke wad Nadh lalu masuk ke dalam."Emmm...Encik boleh melawat dia dalam masa 5 minit sahaja kerana pesakit perlu berehat."kata seorang nurse yang sedang merawat Nadh dan nurse tersebut pun pergi.Tuan itu hanya sekadar mengangguk.Tuan itu melihat Nadh.Dia berasa sedih melihat Nadh berada dalam keadaan sebegitu."Kenapa mesti awak!!Kenapa?!"kata Tuan itu dengan geram.Dia mendekati Nadh lalu mengusap rambut Nadh.Dia memandang Nadh dengan lama."Encik masa melawat telah tamat.Sila beredar dari bilik ini sekarang yer..."kata nurse itu."Esok saya datang melawat lagi.Bye"desis hati Tuan tersebut.Tuan itu pun keluar.Dia berasa berat hati untuk meninggalkan Nadh berseorangan di wad itu.Tuan itu terus pergi ke kaunter untuk salin satu borang.

Skip^_^
-sorrylah kalau tak best...

One Last ChanceWhere stories live. Discover now