Di dalam kereta,
"Emmm..kita nak pergi mana ni?"tanya Nadh.
"Adalah."kata Yoongi.
"Ala cakap jela...apa yang susah nak cakap."kata Nadh dengan geram.
Yoongi terus memberhentikan kereta dia tepi jalan.Yoongi memandang Nadh dengan geram.
Yoongi terus mendekatkan mukanya ke muka Nadh.Nadh terkejut apabila muka Yoongi amat dekat dengan mukanya.
"Berani kau tinggikan suara dekat boss kau yer."kata Yoongi.
"Ma...maaf.saya tk sengaja tinggi kan suara saya.Maafkan saya tuan."kata Nadh dengan tergagap.
"Tahu pun takut.Nasib baik kau mintak maaf kalau tidak habis bibir kau aku cium."kata Yoongi sambil tersenyum smirk.
Terbuntang mata Nadh apabila Yoongi berkata begitu.Nadh terus tutup mulutnya dengan tangan.
"Tak payah tutup la mulut kau tu.Takde maknanya aku nak cium kau."kata Yoongi lalu menurunkan tangan Nadh dari menutup mulut.
Yoongi memandu semula.
Skip♡♡♡
Di sebuah taman...
Nadh keluar dari perut kereta lalu memandang seluruh taman itu."Wah!!Cantiknya."kata Nadh.
"Mari ikut aku."kata Yoongi.
Nadh sekadar mengangguk.Nadh mengekori Yoongi dari belakang.
"Haih nak ke mana ni?Bukan nak bagitau nak pergi mana.Saja buat aku tertanya-tanya."kata Nadh dengan perlahan.
"Aku dengar la apa yang kau cakap."kata Yoongi.
'Alamak.Aku cakap kuat ke tadi.Aku rasa aku cakap perlahan jer tadi.'desis hati Nadh.
Setibanya di tempat itu...
Yoongi terus berhenti secara mengejut.Nadh yang mengekorinya dari belakang secara tidak sengaja terlanggar belakang nya."Maafkan saya tuan.Saya tak sengaja...tapi salah tuan jugak kenapa tuan berhenti tiba-tiba..tuan tahu kan saya ada dekat belakang tuan.tuan..."belum sempat Nadh menghabiskan ayatnya,Yoongi terus menutup mulutnya.
"Mari kita balik."kata Yoongi dengan geram lalu memeluk bahu Nadh.
"Tapi kita baru jer sampai kan..."kata Nadh.
"Yoongi berhenti."kata seseorang.
Yoongi berhenti.Dia meleraikan tangannya dari memeluk bahu Nadh.
"Kamu nak kemana?Kan kamu baru sampai...takkan dah nak pergi."kata orang itu.
Nadh memusing lalu memandang orang yang memanggil Yoongi.
Nadh ternampak seorang perempuan tua dan seorang lelaki dalam lingkungan 50-an.
Nadh menunduk sebagai tanda hormat.
"Annyeonghaseyo."kata Nadh.
"Kamu ni siapa?"tanya perempuan tua itu.
"Saya Nadhirah tapi panggil jer saya Nadh.Saya pekerja Tuan Yoongi."jawab Nadh.
"Ouhh..saya ni nenek Yoongi.Yang ini pula appa nya."kata nenek Yoongi.
"Ouhh...maafkan saya puan...."Nadh tidak tahu nama nenek Yoongi.
"Panggil nenek jer.lagipun nenek ni takde cucu perempuan.hahahaha."kata nenek Yoongi.
"Nae.."kata Nadh lalu mengangguk.
Yoongi yang agak lama berdiri di situ terus berdehem.
"Dah habis borak?Jom kita balik."kata Yoongi lalu menarik tangan Nadh.
"Sampai bila kamu nak macam ni?"kata appa Yoongi.
Yoongi diam buat seketika kemudian dia bersuara.
"Sehingga yoongi tahu perkara yang sebenar."kata Yoongi lalu pergi meninggalkan nenek dan appa nya.
Nadh yang tidak sempat mengucapkan selamat tinggal hanya melambaikan tangan ke arah nenek dan appa Yoongi.
Skip...
Di dalam kereta...
Suasana di dalam kereta agak sunyi dan hanya bunyi gerakan kereta sahaja.'Dia ni ade masalah family ke?Eeii nak jer aku tanya.'terus hati Nadh.
Beberapa minit selepas itu...
"Err tuan..saya nak tanya sesuatu boleh tak?"tanya Nadh."Kau nak tanya apa?Sebelum tu kalau kau nak tanya pasal benda tadi...lebih baik kau lupakan jer.Kalau nak tanya jugak...aku pecat kau."kata Yoongi dengan tegas.
'Erkk?!macam mane dia tau nii...eeiii seram la dia ni.'desis hati Nadh.
"Eeiii apa la tuan ni.Saya nak tanya bila saya boleh makan bukannya pasal tadi.Perut saya ni dah berbunyi dari tadi.Saya tak sempat bersarapan tadi."kata Nadh.
"Nanti kita singgah kedai beli la ramen."kata Yoongi.
"Huh?!Makan ramen jer..Mana kenyang.Pagi2 makan ramen tak sedap la."kata Nadh lalu memuncungkan bibirnya.
"Kau ni kan banyak cakap la.Kalau tak kenyang makan ramen,meh sini aku cium kau.Gerenti kau kenyang sampai mati."kata Yoongi dengan geram.
Nadh terkejut lalu menutup mulutnya.Yoongi memandang nya.
"Tahu pun taknak.So kejap lagi kau makan jer ramen.Jangan nak berkira.Faham?"kata Yoongi.
Nadh sekadar mengangguk.Dia tidak berani nak perang mulut dengan Yoongi.
To be continued♥♥♥
#wah akhirnya dapat jugak update...
YOU ARE READING
One Last Chance
RandomPelanduk dua serupa. Itulah yang telah dikatakan oleh Nadh terhadap Yoongi. Yoongi yang telah jatuh hati terhadap Nadh iaitu pekerjanya yang bekerja di Wonderland. Tetapi sifat dingin nya membuatkan Nadh tidak menyukainya. Yoongi menukar identiti ny...