Keesokan pagi,
Nadh bersiap awal untuk pergi kerja.Nadh berpakaian simple sahaja.Dia hanya memakai baju T-shirt berlengan panjang dan seluar jeans hitam.Rambutnya pula diikat tocang.Setelah selesai bersiap,Nadh pun turun ke bawah untuk bersarapan."Oppa!!"Nadh memanggil Jin."Nae!Waegure?"kata Jin lalu keluar dari dapur."Amboi!Awal siap."perli Jin."Perli nampak..."kata Nadh lalu menarik kerusi untuk duduk.
"Sedar pun.Hahahahaha."kata Jin sambil ketawa besar."Haishh.."Nadh geram dengan Jin.
Skip
Di Wonderland...
Encik Kim memperkenalkan Nadh kepada pekerja-pekerja di bahagian pemeriksa permainan."Annyeonghaseyo.Jeonun Nadhirah imnida.Panggil Nadh sahaja."kata Nadh sambil tersenyum."Okay Nadh.Kamu boleh mula start kerja sekarang.Nanti saya akan suruh salah seorang pekerja kamu untuk tolong hantar kamu ke pejabat kamu."kata Encik Kim.Encik Kim pun melangkah pergi.
"Annyeonghaseyo Nadh.Jeonun Kim Yeol imnida."kata Kim Yeol."Hi my name is Choi Sungkwang."kata Sungkwang."Haishh jinjja.Ahjushi cukuplah dengan english awak tu.Dah tua kerepot pun berangan nak speaking."kata seorang yeoja dalam linkungan 30-an."I know that you're jealous."kata Sungkwang.
"Nadh kamu abaikan aje ahjushi nii.Nama saya Kim Seul Min.Panggil unnie jer sebab unnie lagi tua daripada kamu.Dan lagi satu kamu panggil ahjushi ni oppa.Kami berdua ni lebih tua daripada kamu cuma Kim Yeol ni aje sama umur dengan kamu."kata Seul Min.
"Ouhh nae."kata Nadh."Uhm Miss Nadhirah,would you want...."belum sempat Sungkwang cakap ape-ape,Seul Min telah mencubit telinga nya.
"Haish ahjushi memang taknak dengar cakap saya kan.Jom kita sambung buat kerja."kata Seul Min lalu melangkah pergi sambil mencubit telinga Sungkwang.
"Auwww.....yah!appo!!!"jerit Sungkwang.Semua pekerja yang berada di situ tergelak melihat gelagat Seul Min dan Sungkwang."Hahahahahaha."gelak Nadh dan Kim Yeol."Okay gelak sudah intro pun sudah.Mari saya tunjukkan pejabat awak."kata Kim Yeol."Okay."jawab Nadh.
Di pejabat Nadh,
"Okay ready for this.Tengoklah pejabat awak."kata Kim Yeol sambil membuka pintu pejabat Nadh.Nadh memasuki pejabatnya."Wah!Cantiknya.Nampak macam baru."kata Nadh."Yup.Kami yang bersihkan pejabat ni sampai bersih semenjak kami tahu yang kami akan dapat pengurus baru."kata Kim Yeol sambil tersenyum."Jinjja.Gomawo.Buat susah je tolong kemaskan pejabat ni."kata Nadh lalu duduk di kerusi."Gwenchana.Saya lagi suka sebab saya dapat boss yang cantik."kata Kim Yeol.Nadh hanya senyum."Omo muka awak merah la."kata Kim Yeol sambil memandang muka Nadh.
"Mana ada."kata Nadh sambil menyentuh pipinya."Hahaha.takpelah.Saya nak pergi sambung buat kerja.Bye."kata Kim Yeol lalu melangkah keluar.
Skip
Nadh duduk dalam pejabat lalu keluar dari pejabatnya."Haih bosan la.Baik aku pergi check permainan yang ada kat Wonderland ni."kata Nadh.Nadh berjalan di sekitar Wonderland.Ketika Nadh sedang memeriksa rollercoaster,ada seorang budak kecil sedang menangis di tepi permainan token.
Nadh datang ke budak tersebut."Aigoo...dongsaeng kenapa nangis dekat sini?Omma dongsaeng mana?"tanya Nadh sambil mengelap air mata budak tersebut."Omma hilang."kata budak tersebut sambil menangis."Shhh....dah dah jangan nangis.Nama dongsaeng ape?"tanya Nadh."Tae Oh."kata budak itu."Tae Oh ikut unnie
cari omma dongsaeng tapi janji dulu dengan unnie jangan nangis."kata Nadh sambil menunjukkan jari kelinkingnya sebagai tanda perjanjian.Tae Oh pun membalas."Okay...good boy.Nah unnie ada gula-gula."kata Nadh sambil menghulurkan gula-gula yang berada dalam poketnya.Tae Oh mengambil gula-gula tersebut."Okey jom kita cari omma dongsaeng."kata Nadh lalu memegang tangan Tae Oh.
Dari sudut jauh,seorang lelaki sedang memerhatikan Nadh dan Tae Oh.Lelaki tersebut ialah Min Yoongi.Yoongi mengekori Nadh dan Tae Oh dari belakang.
Skip
YOU ARE READING
One Last Chance
De TodoPelanduk dua serupa. Itulah yang telah dikatakan oleh Nadh terhadap Yoongi. Yoongi yang telah jatuh hati terhadap Nadh iaitu pekerjanya yang bekerja di Wonderland. Tetapi sifat dingin nya membuatkan Nadh tidak menyukainya. Yoongi menukar identiti ny...