Dua bulan kemudian,
Di rumah Nadh,
"Oppa!!!"jerit Nadh."Eeiii budak nii...cuba jangan jerit.Kau tu perempuan.Mana elok perempuan jerit."bebel Jin."Bla bla bla...oppa nii membebel je kerja kn?...Whatever lah.I have a good news for you."kata Nadh dengan teruja."Apa dia?Ada namja nak masuk meminang ke?Kalau macam tu baguslah."kata Jin dengan selamba sambil menghirup air kopi."eeiii oppa nii!!orang betul-betul dia main-main pulak.Dengar lah apa yang Nadh nak cakap nii.."kata Nadh."Yela yela.Ha apa yang good news sangat tu?"kata Jin sambil memandang adiknya."Adik dapat tawaran kerja!!!"jerit Nadh dengan teruja sambil menunjuk surat tawaran kerja kepada Jin."Wahh!!Jinjja?!Wahh daebak..chukahae.."kata Jin sambil membaca surat tawaran adiknya.
"Kamsahamida."kata Nadh sambil mengucapkan terima kasih kepada Jin."Nadh dapat kerja kat mana?"tanya Jin."Wonderland!!"jawab Nadh dengan cepat."What?!"kata Jin dengan terkejut."Waeyo?!Oppa tak suka?"tanya Nadh."Ani..Oppa suka cuma..."kata-kata Jin terhenti."Cuma oppa teringat mendiang appa kan."kata Nadh.
"Yup.Setiap kali oppa lalu kat Wonderland tu..oppa mesti teringat yang appa selalu bawa kita pergi ke Wonderland iaitu tempat kerjanya.Setiap kenangan manis dan pahit kita semuanya ada di Wonderland tu."kata Jin dengan nada yang sedih."Oppa jangan lah sedih.That why Nadh mintak kerja kat situ.Nanti bila Nadh dah kerja kat situ,boleh la Nadh ajak oppa datang ke Wonderland selalu.Boleh la oppa pergi sana ngan Chorong unnie."kata Nadh sambil mengusik oppanya.
"Eeiii budak ini.Saja je usik oppa kan."kata Jin sambil mencuit hidung dongsaengnya."Arrgghh..sakitlah."kata Nadh sambil mengerang kesakitan."Tahu pum sakit.Bila interview nya?"tanya Jin."Tomorrow morning."jawab Nadh."Ouhh..esok bangun awal yerr..Oppa taknak kejutkan kamu."kata Jin.
"Eeii Nadh tahu la.Nadh dah besar panjang la oppa.Don"t worry okay,my handsome brother."kata Jin."Hahahahaha."Jin hanya mampu gelak.
Keesokan harinya,
Nadh menuruni tangga rumahnya.Jin pula menyediakan sarapan.Nadh ke ruang makan untuk bersarapan."Oppa!!Cantik tak Nadh harini."kata Nadh sambil menunjukkan aegyo nya."Aigoo lawanya dongsaeng oppa nii..Dah jom sarapan nanti lambat kamu nak pergi kerja."kata Jin lalu menarik kerusi untuk duduk."Huh?!Itu jer?!Oppa ni sporting langsung la."kata Nadh dengan nada merajuknya.Skip..
Di Wonderland,
"Fuhh gementar pula rasanya.Harap-harap lah aku dapat kerja tu."doa Nadh dalam hati.Nadh pun memasuki kawasan Wonderland.Nadh mencari pejabat Wonderland."Eii mana pulak pejabat nii?"desis hati Nadh.Nadh ternampak seorang lelaki yang berpakaian seperti pekerja pejabat.Nadh mendekatinya lalu tegur lelaki tersebut."Ehem!Tumpang tanya.Kat mana pejabat Wonderland?"tanya Nadh."Tanya lah orang lain."kata lelaki itu dengan sombong.'Eeii kerek gila mamat nii!!tak boleh jadi nii.'desis hati Nadh dengan geram.
"Yahh!!Saya tanya nii.Kat mana pejabat Wonderland."kata Nadh sambil memegang bahu lelaki tersebut."Haishhh!!!!Tak boleh ke awak tanya orang lain."kata lelaki tersebut sambil menepis tangan Nadh.
"Eeiii...Yahh!!Ahjussii!!!"jerit Nadh."Bwo?!Ahjussi?!"kata lelaki itu dengan geram.Lelaki itu pun menghadap Nadh.'Huh?!Gadis tu?!'desis hati lelaki itu.Lelaki itu memandang Nadh dengan lama.'Apehal mamat nii pandang aku macam nak terkam?'desis hati Nadh sambil memandang lelaki itu dengan pelik.
"Yahh!!Awak tak dengar ke apa yang saya tanya."kata Nadh.Tiba-tiba Encik Kim datang."Errmm Tuan.Tuan?!"Encik Kim memanggil lelaki tersebut tetapi tiada sahutan.Encik Kim terpandang akan Nadh.'Eh?!Dia bukan ke gadis yang kena langgar tu.'desis hati Encik Kim.
"Cik cari siapa?"tanya Encik Kim."Ouhh saya cari pejabat Wonderland tapi tak jumpa lepastu saya tanya ahjussi nii tapi dia tak jawab langsung.Dan dari tadi dia asyik pandang saya macam nak terkam saya."cerita Nadh kepada Encik Kim.
"Nae?!Ahjussi awak panggil dia."kata Encik Kim dengan terkejut."Nae.Waeyo?"kata Nadh sambil memandang pelik.Hendak saja Encik Kim memarahi Nadh tetapi dihalang oleh lelaki itu yang dipanggil Tuan.
"Baiklah.Pejabat Wonderland berada di hujung taman tema itu."kata Encik Kim."Nae.Kamsahamida."kata Nadh lalu beredar dari situ.
"Aigoo...Nak jer saya marah dia.Kenapa tuan halang saya?"kata Encik Kim."Biarlah dia.Mari kita pergi."kata lelaki itu lalu beredar dari situ.
Di pejabat Wonderland,
Nadh menunggu di sofa yang berada di hadapan meja P.A pejabat.Nadh memerhati ke seluruh pejabat itu.Nadh terpandang bilik bakal bossnya itu."Min Yoongi.Ouhh..nama bakal boss aku Min Yoongi rupanya."kata Nadh dengan perlahan.Seorang lelaki yang amat dikenalinya datang menghampiri dia."Nadhirah right?!Ouhh kamu lagi.Berjumpa lagi kita yer."kata Encik Kim.
"Yes it me.Nampaknya."kata Nadh sambil tersenyum."Awak boleh la masuk untuk di interview."kata Encik Kim."Nae."kata Nadh lalu masuk ke bilik bakal boss nya.
Nadh mengetuk pintu bilik bakal boss nya.
Knock!Knock!Knock!
"Come in."kata Yoongi.Nadh membuka pintu bilik itu."Have a seat."kata Yoongi."Nae."Nadh hanya mampu mengikut apa yang dikatakan oleh Yoongi.Nadh memandang muka bossnya.Terkejut Nadh kerana lelaki yang dipanggilnya 'Ahjussi' adalah bakal bossnya.'Alamak.Musnah la harapan aku.Mamat kerek ni rupanya bakal boss aku.Aduh.'omel Nadh.Nadh risau kerana takut bakal bossnya tidak menerimanya sebagai pekerjanya.
"Awak tahu kan yang pekerjaan sebagai pengurus bahagian pemeriksa permainan ni agak berisiko tinggi."kata Yoongi."I..iyer saya tahu."kata Nadh dengan tergagap-gagap.
"Kenapa awak nak jawatan tu?"tanya Yoongi."Sebab saya nak jadi seperti ayah saya."jawab Nadh dengan yakin."Nak jadi macam ayah awak?Siapa ayah awak?Ayah awak pernah kerja sebagai pengurus ke disini ke?"tanya Yoongi bertalu-talu.
"Nama ayah saya ialah Kim Min Soo.Dia pernah bekerja sebagai pengurus itu.Sebab itulah saya nakkan jawatan itu."kata Nadh.
"Nae?!Kim Min Soo?!"Yoongi terkejut dengan apa yang dikatakan oleh Nadh."Nae.Waeyo?!Tuan kenal dengan appa saya ke?"tanya Nadh."Ani.Okay.Awak diterima.Awak boleh start kerja esok."kata Yoongi.
"Jeongmalyo?!Kamsahamida.Saya akan datang awal pagi esok.Saya pergi dulu.Annyeong."kata Nadh lalu keluar dari bilik Yoongi.
"Aigoo...tak sangka dia akan jadi pekerja aku.Wah!!Yahoo!!"jerit Yoongi sambil meloncat gembira..Seseorang telah memerhatinya lalu menegurnya."Ehem!!Tuan Min."kata Encik Kim."Ha?!Ouhh..yer Encik Kim ada apa-apa ke?"tanya Yoongi sambil membetulkan duduknya.
"Seronok betul tuan harini.First time saya tengok tuan macam nii.Selama nii tak pernah pun saya tengok tuan segembira ini."kata Encik Kim sambil tersenyum.
Yoongi memandang tajam ke arah Encik Kim."Err..Miane.Tuan!Meeting dengan Pengerusi Park akan bermula 10 minit lagi."kata Encik Kim.
"Nae.Mari kita pergi."kata Yoongi lalu mengambil kotnya yang berada di penyangkut kot.
Skip ♡♥
YOU ARE READING
One Last Chance
RandomPelanduk dua serupa. Itulah yang telah dikatakan oleh Nadh terhadap Yoongi. Yoongi yang telah jatuh hati terhadap Nadh iaitu pekerjanya yang bekerja di Wonderland. Tetapi sifat dingin nya membuatkan Nadh tidak menyukainya. Yoongi menukar identiti ny...