Keesokan pagi,
Di Cafe Wonderland...
Sedang Nadh menunggu minuman nya sampai,Nadh duduk di meja tepi cermin.Tiba-tiba Nadh ternampak Yoongi yang sedang berbincang sesuatu dengan seorang ahli korporat.
Nadh memandang Yoongi agak lama sehingga dia tidak perasan yang Yoongi memandang nya juga.
'Kenapa dia pandang aku?Aku hensem agaknya.'desis hati Yoongi.Yoongi memandang Nadh sehingga tidak dengar apa yang dikatakan oleh ahli korporat tersebut.
"Tuan Min?Tuan Min?"panggil Encik Kim.Yoongi tersedar dari lamunan nya.
"Yes?"kata Yoongi sambil memandang Encik Kim.
"Tuan Park dah lama menunggu jawapan dari Tuan."kata Encik Kim.
"Ouhh...Tuan Park tanya apa tadi?"tanya Yoongi sambil memandang Tuan Park iaitu ahli korporat yang bersama dengan Yoongi.
"Eemm...takpelah.Begini saja la.Saya ada meeting lagi kat pejabat,jadi kita sambung perbincangan kita ini esok saja."kata Tuan Park.
"Baiklah.Encik Kim,saya nak awak iring Tuan Park sampai ke kereta nya."kata Yoongi.
"Baiklah..Mari Tuan."kata Encik Kim.
Setelah Encik Kim dan Tuan Park hilang dari pandangan,Yoongi terus ke cafe.
Nadh pula.....
"Alamak!!Tuan Yoongi datang sini.Mesti dia perasan aku pandang dia."kata Nadh gelabah.Nadh cuba berlagak tenang.Dia mengambil majalah didepan nya lalu berpura-pura membaca.
Yoongi datang lalu ke cermin cafe.Dia memandang Nadh.'Kenapa dia menggelabah?Dia takut aku marah dia?'desis hati Yoongi.
Yoongi mengetuk cermin itu dan Nadh pun memandang.Nadh senyum.
Yoongi menyuruh Nadh keluar.Nadh akur lalu keluar dari cafe.
"Ye tuan nak apa?"tanya Nadh.
"Aku nak kau ikut aku."kata Yoongi."Pe...pe...pergi mana?"tanya Nadh dengan tergagap.
"Ikut jela."kata Yoongi lalu menarik tangan Nadh.
"Nae."kata Nadh.
Skip..
Di parking..
Yoongi membuka pintu kereta.
"Masuk la."kata Yoongi.
"Encik Kim mana?"tanya Nadh.
"Dia tak ikut."kata Yoongi lalu menolak Nadh masuk ke kereta.'Dia ni main tolak-tolak pulak.Tolak bukan main kasar.Eeiii sabar Nadh sabar.'desis hati Nadh.
Yoongi menghidupkan enjin kereta lalu memandu keluar dari parking.
Skip
-sorry cerita pendek dan tak best...dah kekeringan idea.
YOU ARE READING
One Last Chance
عشوائيPelanduk dua serupa. Itulah yang telah dikatakan oleh Nadh terhadap Yoongi. Yoongi yang telah jatuh hati terhadap Nadh iaitu pekerjanya yang bekerja di Wonderland. Tetapi sifat dingin nya membuatkan Nadh tidak menyukainya. Yoongi menukar identiti ny...