14

406 35 15
                                    


Give me love - ed sheeran

Efter flera timmars hårt slit sjunker jag ner för spegeln som ger ifrån sig ett knirrande ljud när min sköra rygg möter den blanka ytan. Rosa tyll brer sig runt mina sköra blåa ben som darrar lite efter all denna ansträngning. Suckandes lutar jag mig mot det kalla lite fuktiga spegelglaset. Min kropp gör ont, känns som om varje ben ska spricka och falla ihop till damm, så ont gör det. Hela min själ värker, hela jag värker. Min blick far upp mot Oscar, hans kropp som rör sig lätt som en fjäder över golvet i sina avancerade balett steg. Han ser koncentrerad ut, som om han vill uppnå någonting. Som om han vill uppnå någonting stort, hans kropp stannar upp framför en av de många speglarna. Hans blick ser på den med förakt, med hat. Hans fingrar darrar lätt och han ser sårbar ut, så sårbar. En ensam tår rinner ner för hans vackra felfria kind, en ensam tår som följs av fler, och fler. De blanka tårarna faller ner mot golvet där de avdunstar, försvinner.
Han snörvlar till innan hans hand knyter sig, ett förtvivlat läte lämnar hans läppar när glas landar runt hans bara fötter, framför honom ramlar glaset likt hans tårar. Han faller ner mot golvet sär hans knän blir blodiga av glasets vassa edgar. Hans förtvivlande läten skär igenom mig som knivar, hans tårar rinner och han gråter, Oscar gråter. Min kropp reagerar med ens och på skakiga ben ställer jag mig upp och skyndar mig fram till min krossade pojkvän. Mina sulor möts av glas som krossade och jag faller ner på knä brevid honom, med ens slänger han sig runt min hals och hulkar ljudligt.
"Förlåt mig, förlåt mig felix... Snälla förlåt mig" tre ord lämnar hans spruckna läppar innan han kräks ljudligt brevid oss, han hulkar och snorar tills allt är ute, tills skammen och rädslan är ute. Under hela tiden hyssar jag honom och pussar honom mjukt på hans blonda hjässa. När hans sköra kropp blir tyngre i min famn och han har somnat, kysser jag honom löst på munnen, och när tre ord lämnar hans läppar med en sömnigröst, en drömmande röst av en krossad pojke. Går jag sönder tusen gånger om,
"Ge mig kärlek"

_________
Rösta och kommentera för mer

"The boy with ballet shoes"Où les histoires vivent. Découvrez maintenant