-4-

223 25 3
                                    


Po dlhej a namáhavej hodine, sme opúšťali triedu unavení a zničení.
Debbyová nám naozaj meškanie netolerovala. Vyčistila nám žalúdky a naložila nám kopu úloh naviac. Theo zrejme nepochopil vážnosť situácie a veselo komentoval každú učiteľkinu vetu. Mali sme šťastie. Učiteľkina tvár už nadobúdala červený odtieň, už nás išla vykričať... keď zazvonilo. Theo jej venoval široký úsmev a sebavedomo, s taškou na pleci, vykráčal z triedy. Učiteľka sa otočila na mňa, no ja som len pokrčila plecami a pod ťarchou učiteľkinho pohľadu som skrčene nasledovala Thea.
,, Vieš ty aké sme mohli mať problémy?!" zrúkla som naňho pri skrinkách.
,, Vybavil by som to." ľahostajne mykol plecom.
,, A ako?! Hmm?! Ak nemáš dedka riaditeľa, tak by si to nevybavil. Pochop to už konečne!" kričala som.
,, Strýka."
,, Čože?" nechápala som.
,, Môj strýko je riaditeľ tejto školy." Všetky kúsky skladačky zapadli na miesto. Jeho správanie. To, že o mne vedel toľko vecí. Jeho strýko je riaditeľ. Zhlboka som sa nadýchla, aby som niečo povedala, ale z mojich úst nič nevyšlo.
,, Prekvapená, že taký pekný chalan ako ja, môže mať za strýka riaditeľa?" uškrnul sa. Hlas sa mi razom vrátil.
,, Nie. Som prekvapená, lebo som si myslela, že si aj vzdelaný. No tie známky neboli pravé, čo? Och! Ty odo mňa chceš len opisovať, že?" Šokovane sa na mňa pozrel.
,, Čo?" Zneistela som.
,, Ja som myslela, že... No... Tvoj strýko ti zabezpečí dobré známky... A... Tak..." Vybuchol do smiechu.
,, V videla si niekedy moje známky? Strýko so štúdiom nemá vôbec nič spoločné!" Celá som zčervenela.
,, A- aha." Theo sa uškrnul.
,, Ďalšia?"
,, Č-čo?" zajachtala som sa.
,, Hodina."
,, Eh, fyzika." oznámila som. Miesto odpovede pokrčil plecami a vybral sa dolu chodbou.
,, Vieš kde to je?" zakričala som za ním.
,, Nie, ale viem, že sa za mnou rozbehneš a spolu tam dojdeme. A potom budem vedieť." zakričal späť, bez toho, aby sa otočil. Vzdychla som si. Tento chalan má viac sebavedomia ako hollywoodska hviezda. Zabuchla som otvorenú skrinku a (ako mi to ochotne predpovedal) rozbehla som sa za ním.
♠ ♠ ♠
Zo školy som takmer vybehla. Nadýchla som sa studeného vzduchu a až ma zmrazilo. Vybrala som sa domov, čo najkratšou cestou.
,,V! Počkaj ma!" ozval sa spoza mňa Theov hlas. Otrávene som sa otočila. Jediné, čo som chcela, bolo vyložiť si nohy a zaspať pri počúvaní hudby. Theo to zrejme nepochopil.
,, Kde bývaš?" opýtal sa. Podozrievavo som sa naňho pozrela.
,, Načo?" Poškrabal sa po hlave.
,, Neviem. Len ma to zaujíma."
Vzdychla som si. Zrejme by ma s tým otravoval zajtra.
,, Tam ďalej. Tá žiarivá žltá bytovka."
,, Och tá! Ja bývam v tej vedľa! Počúvaj mohli..."
,, Viola!" Za mojím chrbtom som začula auto. ,, Vio, nastúp!" mamin hlas sa rozliehal po celom areáli školy. Otočila som sa a nasadila kamennú tvár.
,, Prejdem sa, mama."
,, Vio prosím! Len ťa zveziem." prosebný tón v jej hlase sa nedal prepočuť.
,, Prejdem sa." ľadovým tónom som odvetila. Sklonila hlavu a prikývla.
,, Dobre. Daj si na seba pozor."
,, Fajn." ľahostajne som sa otočila. Auto naštartovalo a rýchlo zmizlo.
,, Nemala si byť na ňu taká. Len sa snažila pomôcť!" Na Thea som úplne zabudla. Keď som sa otočila, na tvári mu trónil sklamaný výraz.
,, Ja viem. Zareagovala som trochu prudšie, čo?"
,, Trochu? Ak by si jej teraz povedala, aby vykradla banku, tak to urobí! V, tá žena bola úplne zničená!" Sklonila som hlavu. Mal pravdu.
,, Prepáč."
,, Neospravedlňuj sa mi. Ospravedlň sa jej. Aj keď neverím, že si to urobila bezdôvodne. Smiem vedieť dôvod?"
V krátkosti som mu to vysvetlila. Všetko.
,, Oh. Takže takto. Ale... V ona ťa bránila. Nemala by si sa na ňu hnevať."
,, Dobre. Ozaj už tu stojíme hodnú chvíľu. Nejdeme domov?" Zasmial sa a objal ma okolo pliec.
,, To je moja V."

,, Som doma!" otvorila som naširoko dvere. ,,Mami?" Hlasy mi v hlave hučali. Skopla som si topánky a tromi rýchlymi krokmi som sa dostala k rádiu. Stlačila som spínač a začala hrať hudba. Telom mi prešla ohromná úľava.
,, Mami si doma?" zakričala som naposledy. Otvorila som dvere spálne. Nikto tam nebol. To bolo čudné. Vytiahla som mobil a zavolala jej. Nedvíhala. Čudné pomyslela som si. Deje sa tu niečo veľmi čudné.

Ahoj ľudia! Konečne nová časť! Aké boli prázdniny? A ako sa vám páči nová časť? Čo si myslíte, že sa stalo Violinej mame? Alebo len išla na nákup? Som zvedavá! V&K potešia.
Reby_Becca123
Venované @DadaMayFlower for you sis'.

hlasy (P) Место, где живут истории. Откройте их для себя