Takkelinin teklifi üzerine takılıp kaldım. Uzun zamandır hiçbir erkekle mecburiyet harici konuşmayan, kimseyi takmayan ben şimdi nasıl olurda takkelide takılıp kalmıştım ki.?
İçimden kendi kendime "hayır de Hayrunnisa hayır de. Sana yakışmaz. Müslüman kızısın sen."
Takkeliyi unutmuştum bi an. Sesiyle tekrar doğruldum.
"Cevap vericek misin.? Neyse hadi gel peşimden namazı kaçıracağız."
Başımı kaldırıp göz göze gelmemeye dikkat ederek olduğu tarafa baktım. Ayaklarım sağolsun beni takkelinin peşinden götürüyordu. Yok ya ben namaz için peşinden gidiyordum. Hayır demesem bile yan yana yürüme m onunla. Yürüyemem iyi görülmez. Allah bana hesap gününde sorarsa ne derim ben.? Abimden, babamdan çevreden çekindiğimi düşünmeyin. Allahtan çekinirim ben.Kendi kendime "Allah'ım sen beni seni sevenlerin yolundan ayırma"
Aynı anda hem düşünüp hem mescide girdim takkeliye bakmayarak. "İnşaAllah namazdan sonra karşılaşmam" diye düşündüm yine kendi kendime.
Namazdan sonra önüme bakae adımlarla sınıfa çıkmış bütün ders boyunca kafamı takkeliye cevirmemiştim.
Sana yakışmaz Hayrunnisa dedim hep.****
Eve en uzun yoldan gitmeyi tercih ettim bugün sebebini bilmeden. "Belki de hep istediğin gibi biri şimdi çıktı karşına Hayrunnisa.? Olamaz mı?
Olamaz. Haram aşk devrin aşkları. Ben sevmem, sevemem. Ailemden, çevremden değil, Allah'tan çekinirim ben. Mahşerde nasıl kafamı dik tutarım. Zinaya yol açar bu sevgiler. Helalime ayıp olur." düşüncelerimin arasında kaybolarak eve kadar gitmiştim.
Odama girip namaz kıldıktan sonra bütün gün odamda olmayı tercih etmiştim bugün.Annem sağolsun fikrime saygı duyup odama gelerek sorguya çekmeye başladı. Hep anlardı benim suskun olduğum zamanlar derdimin olduğunu. Kim bilir belkide ben bu kadar çok abartıyordum. Annemi bütün odamın duvarlarıyla pür dikkat dinlemeye başladık.
"Kuzucuğum doğru söyle birine mi tutuldun sen.? "
Annemden ilk defa duyduğum şeyler benim sinir kat sayımı artırmıştı hemen.
"Ne diyorsun anne sen Allah aşkına.? Bana yakışır mı hiç? Sen nasıl bana yakıştırıp bunlari söylersin? Günah. Namahrem. Helalim olmayan birine hisler besleyemem ben anne."
Kadına o kadar sert çıkışmıştım ki sonradan çok pişman oldum. Annem sonuçta ne derse susmam gerekir sesim yüksek çıkmamalı.Annem yüzüme şaşkın şaşkın bakarak odadan çıktı. Bende yine bugünkü yaptığım tek şey olan düşünmeye koyuldum.
"Acaba Hayrunnisa? O senin helalin olamaz mı? Sema'yla konuşmam gerek yarın. Takkeli ne anlamda sormuştu bana o soruyu.? Nasıl cesaret etmişti bunu?
Ben aşk sevda beceremem öyle şeyleri. Allah beni görür. Göz göze gelsem kırk gün kırk gece gözyaşı dökerim."****
Sabah telaşla uyandım. Nasıl birşey Allah'ım bu aşk? Çok mu zor ? Arada hiç bişey olmadan hem annemin kalbini kırmış hemde akşam yatsı ve sabah namazını kaçırmıştım.
Kahvaltı yapıp abimle çıkmıştım her zamanki gibi. Abim yine arabadan inmeden tembihledi beni.
"Hayrunnisa dediklerimi unutma abicim." demişti.Sınıfa girerek Sema'yı aradım bir süre. Onu görünce annesini gören bebekler gibi sevinmeye başladım.
Sema'nın yanına oturup hoca gelene kadar bütün herşeyi bir anda anlattım. Sema bir süre yüzüme boş boş baktı ve
"Hayrunnisa ister miydin takkeli senin helalin, sevdalın olsun.? Hem bir kre bile tek bir kizla görmedim onu. Yani takkeli değil ama erkeklerle çok konuşan kızlar dikkatimi çeker onlara bakarım hep. Ama o kızların yanında hiç görmedim öyle takkelileri."Sema günlük konuşmasını yaparken düşündüm.
"Acaba Hayrunnisa.?"
*****
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Helalini Sev Azizim
SpiritualeAllah için sevmek, Allah'tan beklemek, Helaline göz değmesin diye harama bakmamaktı Hayrunnisa için AŞK. Biliyordu çünkü harama bakarsa helaline göz değeceğini. Biriyle sevgili olmak değildi onun dualarında istediği. Saki'ydi onun dualarındaki. Alla...