Vicdan azabi 2 bolum.
Mazhar mutfaga girdiyinde gordugu manzara karsisinda cok sarsilir. Her yer cam krikariydi. Reyhanda yerde bayqin sekilde yatiyordu. Dahasi sag eli kanrevan icindeydi. Avcunu cok derin kesdigi icin 3 saatde epeyi kan kaybetmisdi. Mazhar bir an ne yapacagini bilemez. Bir kac saniyeliyine donup kalr, ama neyseki cabuk cozulur. Cozulduyundeyse hemen mutfagin penceresini sonuna kadar acar ve isiklari yakmadan, ( ki, iceri qaz doldugu icin tehlikeli ola bilir.) Reyhani kucagina alip, disari cikarir. Nabzini kontrol eder, ama cok zayifdi. Nerdeyse zor nefes aliyordu. Sonra kosarak iceri girir ve temiz bir havlu alarak geri doner. Kani durdurmak icin Reyhanin elini havluyla sikica baglar ve kendi arabasina gpturerek hemen hastaneye dogru yola cikar.
Yolda.
Mazhar araba kullanirken, surekli aynadan Reyhana bakardi. Her bakdigindada, oylece kipirdamadan yatiyordu. Anlamadigi sebepden dolayi kalbi sikisiyordu onu oyle gorunce. Neden oyle oldugunu kendisi bile bilmiyordu. Tek bildigi, cok korkduguydu.
Mazhar: Ne olur dayan. Bana bunu yapma. Zaten cok pismanim. Ne olur dayan ......Ozur dilerim. Cok ozur dilerim. Ben nasil birakip gitdim seni? Aklim almiyor. Nasil yapdim ? Ama sen endiselenme. Gecicek. Sakin korkma. Der ve arabayi hastanenin onunde durdurur. Sonra hemen sedye getirmelerini ister. Reyhani sedyeye yatirip acile gotururler. Mazharsa acilin onunde bekler. 15 dakika sonra disari bir hemsire cikar ve der.
Hemsire: Hastanin yakini sizmsiniz.
Mazhar: Evet. Ne oldu? Reyhan nasil?
Hemsire: Acil kan lazim. Hastaneye gelinceye kadar baya bir kan kaybetmis. Kan qrubunuz ne?
Mazhar: ...
Hemsire: Uyuyor. Benimle gelirmisiniz.
Mazhar; Tamam. Der ve kan vermeye gider. Mazhar kan verirken kendi kendini suclamaya devam ediyordu halya.
Mazhar: Daha 1 hafta once, ilk tanisdigimizda, bir hafta sonra senin icin bu kadar endiselenicegimi soyleselerdi, inanmazfim. Hadi ordan derdim. Kan vermekden bahs etmiyorum bile. Aklimdan bile gecmezdi.
Mazharin ic sesi: Tabi-tabi.Sen simdi bu olaydan once Reyhan icin hic endiselenmediyinimi soyleyeceksin? Inanmam! Patlama sirasinda nasil endiselendiyini unutdunmu?
Mazhar: Dogru cok endisrlendim. Ama neden inkar etdiyimi bilmiyorum.
Mazharin ic sesi: Nedenmi? Itiraf etmeyi qururuna sigdiramadigin icin. Nefret etdiyini soylediyin , gicik oldugun biri icin bu kadar endiselendigini, onun kendisine itiraf etmeyi kendine yediremedigin icin.
Mazhar: Allah benim belami versin. Qurur yapicak zaman buldum.
Mazhar: Oha,! O kadarda diyil.Sen ne hakla bize bela okuyorsun? Benmi dedim kizi orda yalniz birak git diye? Kendin etdin, cezasinida kendin cek. Beni bulasdirma. Ben sana yapma etme dedim. ama dinleyen kim?
Mazhar: Tamamya , allah sadece benim belami versin senin diyil. Ama ilk once onun iyilesdiyini goreyimde, simdilik baska bir sey istemem.
Hemsire: Tamamdir . Kalka bilrsiniz. Isterseniz kafeteryadan bir seyler alin kendinize. Sonra tansyonunuz duser.
Mazhar: Gerek yok. Siz asil Reyhanin durumu ne, onu soyleyin bana.
Hemsire: Kesin bir bilgim yok. Doktor bey cikdiginda size kesin bilgi verir . Benimse simdi kani goturmem lazim. Diyerek ordan uzaklasir.
Mazhar: Komsu kizi, ne olur beni bu vicdan azbiyla yasamaya mahkum etme. Istersen nefret et bagir cagir, yeterki yasa. Diyerek odadan cikarak acilin onunde beklemeye devam eder.
Yarim saat sonra.
Mazhar: Ya niye hic kimse cikmiyor? Deliricem burda beklemekden. Der ve tam o sirada doktor gelir.
Mazhar:Ne oldu?. Neden bu kadar uzun surdu?
Doktor: Siz hastanin nesi oluyorsunuz?
Mazhar: Ben... sey....Ne diyecegini sasirir o anda. Ben arkadasi ve komsusuyum.
Mazharin ic sesi: Arkadasi demek? Bakalim Reyhan seninle arkadas olma fikrine nasil bakicak.
Mazhar: Bir sus allah askina. Der icinden.
Doktor: Anlasildi. Gelelim hastanin durumuna. Durumu simdilik pek ic acici diyil. 1 cisi elindeki yara derin oldugu icin hastaneye gelinceye kadarki zamanda kan kaybi yasamis. Bu yuzden oldukca gucden dusmus. Ama bu o kar kotu diyil. Kotu olan...
Mazhar: Kotu olan ne peki?
Doktor: Kotu olan agir qaz zehirlenmesi gecirmesi. Dikkat edin duman diyil qaz zehirlenmesi. Geldiyinde durumu cok agirdi. Bir azda gec gelseniz.....
Mazhar: Ne yani...?
Doktor: Diyorumki keske daha erken getirseydiniz. Durumu bu kadar kotuye gitmezdi.
Mazhar: Ne kadar kotu..
Doktor: Simdi yogun bakimda. Rahat nefes ala bilmesi icin solunum cihazina bagladik. Durumu gercekden agir. Bu gun geceye kadar musaide altinda tutucaz. Kendine gelmesi bir az zaman alir. Ama kendine gelip iyilesdikden sonra bile bu gibi zehirlenmeler, baska hastaliklara yol aca bilirler.
Mazhar: Ne...ne dediniz? Ciddimisiniz? ....... Tabiki ciddisiniz.
Doktor: Evet cok ciddiyim Bu yuzden her seye hazir olmaniz gerek .
Mazhar:Peki onu gore bilirmiyim?
Doktor: Evet ama cok kisa.
Mazhar: Tamam Der ve yogun bakima girmek icin hazirlanir. Hazirlandikdan sonrada yogun bakimin kapisini acip, iceri girer........
2 bolumun sonu. Soz verdigim gibi yoldayken telle yazdim.Sizde guzel ve uzun yorum yapmayi unutmayin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Vicdan azabimi yoksa askmi?
RomanceReyhan: Nereye?! Mazhar: Evime!!! Yangini sondurdum, burda yapicak isim kalmadi. Dikkat etde bir daha evi ucurma! Reyhan: Yardim etmiyecekmisin. Mazhar: Yardimmi? Ne yardim? Yangini sondurdum yetmezmi? Ayrica, senin benim yardimima ihtiyacin yok. S...