Sabah güneşin altüst ettiği gözlerimi açtım . Gözlerimi güneşten kaçırıp duvardaki tabloya bakakaldım . Yatakta genişçe esneyip dışarıdan gelen sese kulak verdim . Perdeyi açıp gözlerimi daha büyük açtım .Karşı binadaki çatlak komşumuzun taşındığı daireye başka biri taşınıyordu . Kim olduğunu görebilmek için kafamı biraz daha sağa oynattım ama göremedim . O sırada gelen annemin sesiyle irkilip saçımı topuz yapıp aşağı indim .
Annemin boynuna kollarımı doladım . Oda bana karşılık verdi . Sonra aklıma yeni taşınanlar gelince masadaki kahvemden bir yudum aldım ve mutfak tezgahına yaslanıp " Anne , yana kim taşındı biliyor musun ? " dedim .
Annem bana dönüp
" Bilmem , biraz tuhaflar . "
" Nasıl ? Tuhaf derken ? "
" Sadece bi çocuk taşındı senin yaşlarında "
Dudağımı kıvırıp
" Ailesi yok muymuş ? "
" Yalnız geldi sadece başka birşey bilmiyorum " dedi .
"İlginç " deyip kahvaltı masasına oturdum .Annem çok sorgulayıcıdır . Herşeyimi en ince ayrıntısına kadar araştırır . Ama daima melek gibidir . Kararlarımda özgür olmamı ister .
Kahvaltı masasına oturunca annem
" Eee okulların açılmasına bir hafta kaldı . Bir haber bi etkinlik felan yok mu ? "" Bilmem " deyip omuz silktim kahvaltı tabağıma bir dilim peynir daha koydum . O sırada çalan telefonla çatalımı tabağımın kenarına yaslayıp telefonunu masadan almak için kalktım .
Arayan Aras idi . En iyi arkadaşımdı ayrıca okulun sayılı yakışıklılarından biri olduğu için de ünlüydü .
" Minik kedicik , umarım bu sefer bu partiye geliyorsundur "
" Ne partisi ? Hem de olmaz benim ders çalışmam lazım "
" Off Kumsal , sadece bir klüpte eğleneceğiz . Ayrıca birgün seni kitap kalemle evlendireceğim "
" Hiç komik değilsin Aras , neyse tamam anneme sorarım "
" Şık olmaya özen göster , eğer o hergün yaptığın topuzla gelirsen ..."Telefonu suratına kapatarak iyi ettim sanırım . Değil mi ?
Annem meraklı bir Ne oldu ? bakışı atınca " Bu akşam liseler arası müzik yarışması varmış gidebilir miyim ? " dedim . Sanırım anneme söylediğim ilk yalanlardan biriydi ve aldığım
" Evet " cevabı beni gülümsetmeye yetmişti .Aras'ın takıldığı ortamları biliyordum . Bu yüzden oraya gitme konusunda biraz şüpheliydim .
İçkiler ve uyuşturucu ...Aras'ı bunlardan uzak tutmaya çalışan okulun ezik ama onun için ünlü bir kızdım. Bazen benden bıkıyor bile olabilirdi . Her içtiği içkiyi çöpe atardım .
~~~~~~~~
Klubün merdivenlerinden inerken yüzümü gıdıklandıran saçlarımı kulağımın arkasına aldım . Aras elini pantolonunun cebine sokmuş diğer elini ise yumruk yapıp arkadaşlarıyla tokuşturuyordu ve tokuşturduğu elini belime doladı . Daha sonra çapkın Aras başka bir kızın yanında durup elini onun beline doladı . Ve omuzunun üzerinden pis pis sırıtıp " Kumsal , sen kendi halinde takıl " dedi.
Klüpte gezerken boş bir masa bulup oraya gittim ve kendimi biraz müziğin ritmine bırakıp hafif bir şekilde dans ettim .
Köşedeki bara gidip görevliye " Hafif
bir şeyler alabilir miyim ? " deyip hala müziğin ritminde olan ayağımı iki-üç kere yere vurarak müziğin ritmine ayak uydurdum .
Bu dediğim ultra yakışıklı barmen çocuğa komik gelmiş olmalı ki dudağının kenarındaki gamzeler belli oldu ve bu beni delirtmeye yetti .Dudağımı ısırıp " Komik olan ne ? " deyip kaşlarımı kaldırdım ." Hiiiç buraya gelmek için fazla küçük değil misin ? " diyen bu pis ukalaya
" Bende burada bulunan herkes gibi 17 yaşındayım bay bilmiş " deyip
masaya bıraktığı bardağı tek bir hamlede içtim . " Bana ağır bir şeyler ver " deyip meydan okurcasına gözlerine baktım . Gülerken küçülen gözleri onu daha tatlı kılıyordu . Masaya bıraktığı bardağı elime alıp önce yutkundum ve kendime Tamam Kumsal , şu ekşi şeyi bir hamlede bitirsin diyerek tatmin olmaya çalışıyordum . Bir hamlede bitirdiğim bu iğrenç şeyden bir daha istedim . " Fazlası çarpar bücür " deyip sırıtınca bardağı elime alıp masaya bir kez vurunca sinirle
" Lütfen bir bardak daha " dedim . Ve kollarımı göğsümde birleştirip beklemeye başladım . Bir bardak daha , bir bardak daha ...Midemi hissetmiyorum desem yeriydi. Aras'ı bulmaya çalışıyordum ama heryer bulanıktı . Elimi midemle tutup eğilince barmen çocuk " İyi misin ? " dedi . İnleyerek " Hayır " dedim . Bardan çıkarak belimi kavradı ve beni lavaboya götürdü .
Klozete eğilip inledim ve içtiğim o iğrenç şeyi vücudumdan çıkardım .
Yüzümü yıkadım ve önüme gelen saçlarımıda alıp saçımı bağladım .Bu sırada Aras'ın boğuk sesiyle irkildim ve sesimi toparlamaya çalışıp
" Efendim canım ? " dedim .Bittim ben . Yüzde yüz ... Eğer bana acırsa yüzde elli . Ona içkiden uzak durmasını söyleyen ben çok içki içmekten sarhoş olmuştum . Bu ters orantı hiç hayır değildi ...
Dışarı utanç ve biraz yamuk çıktım . Aras beni alkışlayıp " Asla içki içmem ! diyen Kumsal sarhoş oldu " deyip güldü .
Nasıl yani kızmıyor mu ? diye şaşıran ben saate bakıp 22:45 yazısını gören ben hızlı ve yamuk adımlarla yürürken ayağım takıldı ve kendimi bir an yakışıklının kollarında buldum .
Bana birşeyler diyordu ama hepsi boğuk boğuk çıktığı için hiçbirşeyi anlamıyordum . Yöneldiğim tek şey güldüğü için küçülen gözleriydi . Daha sonra belimi kavrayıp bu büyüyü bozan Aras 'a içimden küfür ettim . Aras , barmen çocuğa omzunun üzerinden küçümsercesine bakıp " Hadi benim eve gidelim annen seni böyle görmesin " dedi ve Aras 'ın Honda markalı arabasına bindik .~~~~~~~~~~~
Bir dürtü ile açtığım gözlerimin ardından hissettiğim baş ağrısıyla başımı tutup inledim ve Aras 'a baktım . Ön kapıyı açıp beni kucağına aldı .
Büyük evlerinin kapısı açıldı ve beni odasındaki bej rengi L koltuğa yatırdı . Sonra " Telefonunu verde anneni arayayım merak etmesin prenses " dedi . Önce çantama baktım sonrada siyah elbisemin ceplerine . Yoktu ...
" Aman tanrım telefonum ... "" Ne ? "
" Aras , kahretsin telefonum bardaki masada kaldı . "
" Tamam o zaman annenin numarasını ver benimkinden arayım "
Telaşla kalkıp " Aras , telefonum diyorum , barda diyorum , kaldı diyorum . Anlamıyor musun ? "
Eyvah , telefonumu koruyacak bir şifre dahi yoktu . Hele o içindeki fotoğraflar ... Bardaki çocuk ...
~~
Ellerimle saçlarımı geriye itip
" Kahretsin klüp kapanmış " dedim .Aras ise " Birşey olmaz , alırsın sonra " dedi .
Halbuki o telefonun maddi değerinin öneminden çok kimde olduğu önemliydi ...