chapter 1(rumah baru)

2.8K 130 1
                                    

ni chap 1...enjoy...

*******

"npe byul kne pindah lgi..."adu han byul"sbb  saye kne bertugas di kmpung pedalaman jadi kne la awk ikut"blas oppa angkat han byul...

sejak kecil lagi han byul dijage oleh oppa angkat....kerana kematian kedue ibu bapanye yng punca nya han byul sendiri tidak tahu...

selepas berkemas dan pergi ke rumah barunye baru han byul perasan yng kedudukan kmpung ini didalam hutan...."wahhh oppa tempat ni dh mcm novel vampire yng byul bace laa"kata han byul dengn teruja..

"x payah mengarut pegi masuk dalam dn siap kn barang sekolah esok"tegur nickhun...

(nickhun ni name oppa angkat han byul tau)

mlam dah menjelang han byul pun baru selesai mengemas bilik nya..."byul oppa nk klua ade keje jngn bkk pintu klau ade orng panggil or ketuk auu duduk je dlm umh diam2"pesan nickhun sebelum keluar dari umahh..

"mcm la aku ni budk umo 5 tahun asyik nk pesan je"keluh han byul..tibe2 han byul teringat buku yng baru dibelinya di bandar tempoh hari...lalu diambilnya....buku itu bertajuk how vampire life...

"baik aku bace buku ni"kata han byul kepada dirinya sendiri....selepas beberape minit membaca buku itu mata han byul semakin layu dan akhirnya tertutup......

*pagi*

"yah han byul kamu ni bile nk bngun tu la asyik sngt bce buku mengarut ni kli ni ape how vampire life??ish pape je la cepat siap dan turun oppa x nk kamu lewat ke sekolah"kata nickhun dengn tegas...

"hish oppa ni nk tido pon x senang"bebel han byul"x payah membebel cepat siap"jerit nickhun

han byul pon bngun dan pergi bersiap selepas puas hati dengn penampilan nye han byul turun untuk bersarapan..."cepat sarapan hari ni hari pertama sekolah x kn nk lmbat"tegur nickhun lagi

*sekolah*

"yah rapmon bile kite dpt jumpe ank permaisuri tu"tanye kim seok jin kepada rap monster"hari ni"jawap rap monster pendek"betul ke"sampuk jung kook yng entah dari mne timbul nye"betul tpi ingt tugas kite kne jage n x boleh dekati die lagi pon nickhun kn dh bgi tau semalam"tambah rap mon lagi.......

*********
sorry la klau x best...

vote..

(HIATUS)vampire secret contract(bts malay fanfic)Where stories live. Discover now