Update sikit... Enjoy...
********
Angin bertiup kuat seperti melanggar hutan yang sedikit bergegar dek kekuatan han byul..
"Eh byul sabar dulu jngn ikut kemarahan kau nnty jadi bahaya"tegur jimin..
Tiba2 v memegang tangn jin dan berkata"hyung something bad will happen " lalu v memejam kan mata nya..
Nampak nya sesuatu yang buruk akan berlaku..
"Bts oppa... Thanks ,sbb sellu ade ngn byul.. "Bicara han byul dengn wajah yang makin berubah sedikit demi sedikit...
"Dan sellu sokong byul"lalu wajah han byul bertukar menjadi seiras seperti omma nya permaisuri jihyo...
Semue kelihatan tercengang...
Angin bertiupan...tanah bergegaran...
Bila han byul mengangkat wajah nya...
Kelihatan seperti omma nya dengn rambut ikal berwarna hitam paras pinggang dan bibir yang berwarna merah hati...
Sekarang wajah nya memang seperti permaisuri jihyo yang telah sekian lama mati..
Tpi sebenarnya permaisuri jihyo tinggal di dalam bdn han byul..
"Hurm nmpk nye kite akan mati harini"kata jimin dengn muka muram
Bts tercengang smbil meminta penjelasan...
"Kan v penah ramal yang nnty akan bertemunya permaisuri dari 3 puak yang berkuasa dan mase tu berlaku nya pertumpahan darah yang menjadi sejarah terbesar kaum vamp"terang jimin smbil memegang erat bahu jin yang berada di sebelah nya
"Yah jiminie terime kasih sbb jage anak saye dan jin sye harap awak lupekan perasaan pada anak sya sbb die dah pergi"kata permaisuri jihyo..
Permaisuri evil terus terkelu dan kuasa nya bagai hilang ditiup angin..
Bts bagai kehilangn kata2...
Tanpa disedari airmata jin dengn laju jatuh membasahi pipi nya...
"Sye dah lame bersembunyi di balik byul...klau diikutkan byul memng sudah mati sejak dulu lagi...tpi dengn kuasa sye pindahkan separuh roh sye pada byul"bicara permaisuri jihyo..
Permaisuri evil telah kehilangn sedikit kuasanya...lalu dengn cekap die menyedut kuasa kembar kim dengn sepantas kilat
Jang di dan jung die terasa kuasa mereka disedut...lalu terus menjadi abu yang berterbangn...
"Aq makin kuat jihyo....aq yang terkuat"jerkah permaisuri kim hyo sun
"X...bukan kau tpi kami...walaupon han byul tiada tpi tugas kami menjaga permaisuri jihyo..."celah suga dri belakang...
Dengn berani bts berdiri disamping permaisuri jihyo..
Nickhun yang terkelu melihat perbuatan permaisuri kim lalu bertindak ingin larikan diri tpi tidk sepantas permaisuri kim yang menyedut kesemue kuasa nickhun...
"Mianhae bts"ungkapan terakhir dri nickhun lalu bertukar menjadi abu kering yang berterbangan...
............
Sampai sini dulu ehhh...dah kering otak dah ni...klau ade kekurangn komen jer...
YOU ARE READING
(HIATUS)vampire secret contract(bts malay fanfic)
FanfictionRead if you want to know